Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Το καναδικό πετρέλαιο βρίσκει την Ιθάκη του

Το καναδικό πετρέλαιο βρίσκει την Ιθάκη του

Εισαγωγικό κείμενο

Άρδην έχουν μεταβληθεί οι ροές πετρελαίου από τον Καναδά στην Ασία ελέω του αγωγού Trans Mountain, που εκκίνησε τη λειτουργία του τον Μάιο.

Περίπου 3 εκατ. βαρέλια έχουν αποσταλεί από το Βανκούβερ για την Κίνα ή την Ινδία από τότε που άρχισε να λειτουργεί ο αγωγός, τριπλασιάζοντας σχεδόν τη δυναμικότητα του μοναδικού συστήματος που συνδέει την Αλμπέρτα με ένα καναδικό λιμάνι. Περισσότερο από το 55% αυτών των ποσοτήτων «ταξίδεψαν» προς τη Νότια Καλιφόρνια, όπου το αργό μεταφέρθηκε σε VLCCs, σύμφωνα με τη Vortexa.

Οι μεταφορές αυτές αντιστάθμισαν ένα από τα βασικά μειονεκτήματα των εξαγωγών καναδικού αργού πετρελαίου από τη Δυτική Ακτή έναντι του Κόλπου των ΗΠΑ: το λιμάνι του Βανκούβερ μπορεί να εξυπηρετεί μόνο δεξαμενόπλοια τύπου Aframax ή μικρότερα, των οποίων η χωρητικότητα φορτίου είναι σχεδόν η μισή. Ως εκ τούτου, η απευθείας θαλάσσια μεταφορά από τον Δυτικό Καναδά προς τις μακρινές αγορές θα κόστιζε υπό κανονικές συνθήκες σχεδόν διπλάσια τιμή/βαρέλι ανά ημέρα από ό,τι με τα VLCCs, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στο Bloomberg ναυλομεσιτικές πηγές. Ωστόσο, η εκτροπή προς την Καλιφόρνια έχει επιμηκύνει τον χρόνο του ταξιδιού προς την Ασία, περιορίζοντας ένα βασικό πλεονέκτημα της εξαγωγής καναδικού αργού από τη Δυτική Ακτή έναντι του US Gulf.

Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί, καθώς όλο και περισσότερα Aframax δεξαμενόπλοια «επιστρατεύονται» για μικρότερα ταξίδια. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το μεγαλύτερο μέρος του όγκου θα κατευθυνθεί στην Κίνα, η απευθείας μεταφορά πετρελαίου με Aframaxes προς την Ασία φαίνεται ότι θα επικρατήσει. Η χρήση των VLCCs για μεταφορές προς την Ινδία είναι πιο πιθανή, αλλά η χώρα εξαρτάται όλο και περισσότερο από το ρωσικό αργό, μειώνοντας τις εισαγωγές καναδικού πετρελαίου από το US Gulf.

Επτά εκατομμύρια και πλέον βαρέλια πετρελαίου έχουν μεταφέρθηκαν από το Βανκούβερ τον Ιούλιο, τον πρώτο μήνα πλήρους λειτουργίας του αγωγού Trans Mountain, με δυναμικότητα 890.000 βαρελιών/ημέρα. Το μεγαλύτερο μέρος των ροών, ήτοι 3,9 εκατ. βαρέλια/ημέρα, κατευθύνθηκε στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ, ιδίως στο Λος Άντζελες, ενώ ακολούθησαν η Κίνα, η Ινδία και το Εκουαδόρ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Vortexa.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)