Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Η δαμόκλειος σπάθη στην αγορά των containerships

Η δαμόκλειος σπάθη στην αγορά των containerships

Εισαγωγικό κείμενο

Ένα έτος πριν, κύκλοι της αγοράς και αναλυτές έκαναν λόγο για ένα 2024 οπότε οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα παρέμεναν σε χαμηλά επίπεδα. Σήμερα οι ναύλοι έχουν εισέλθει σε ρότα που θυμίζει τα πανδημικά έτη και οι εκτιμήσεις για το 2024 παραμένουν κατ’ ελάχιστο ευνοϊκές για τους ναύλους.

Σε πρόσφατη έκθεσή της, η BIMCO υπογραμμίζει ότι η αναδιάταξη των routes αναμένεται να οδηγήσει σε άνοδο της ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά 15% το 2024. Όσον αφορά το 2025, η ζήτηση αναμένεται να μειωθεί κατά 5%, εφόσον τα πλοία επιστρέψουν στη Διώρυγα του Σουέζ.

Εκεί έγκειται η πραγματική συνιστώσα που θα καθορίσει το ισοζύγιο ζήτησης και προσφοράς στη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Το σημείο μηδέν της επανόδου των ναύλων των containerships δεν είναι άλλο πέρα από την έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα. Εφόσον αυτό το πρόβλημα λυθεί και το Σουέζ καταστεί εκ νέου «διαπλεύσιμο», η ναυλαγορά των containerships θα εκκινήσει μια νέα πορεία με προορισμό τους ναύλους του 2019.

Και αυτό γιατί στην εξίσωση εισέρχεται προφανώς και η προσφορά του στόλου. Βάσει της BIMCO, το 2024 η προσφορά πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο 10,3%. Το 2025, κατά 5,3%.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)