Ο φιλανθρωπικός οργανισμός ISWAN (International Seafarers’ Welfare and Assistance Network) σε έρευνά του ανέδειξε τον αντίκτυπο που έχει στους ναυτικούς η πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Ειδικότερα, ο υψηλός φόρτος εργασίας, η κόπωση και τα αυξημένα επίπεδα άγχους απειλούν την ευημερία των ναυτικών, καθώς έχουν να διαχειριστούν, εκτός από τους νέους αναθεωρημένους διεθνείς κανονισμούς, και την προσαρμογή στους τρόπους που αναζητούν οι ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Οι ραγδαίες αλλαγές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έκθεσης, δεν έχουν ωστόσο απασχολήσει τον κλάδο έως τώρα στο κομμάτι που αφορά τον αντίκτυπο στην ευημερία και στην ικανοποίηση που προσφέρει η εργασία τους στους ναυτικούς. Σημειώνεται ότι η έρευνα που διεξήγαγε το ISWAN χρηματοδοτήθηκε από το The Shipowners’ Club και σε αυτή συμμετείχαν 400 ναυτικοί από 29 διαφορετικές εθνικότητες, καθώς και 55 εργαζόμενοι σε ναυτιλιακές εταιρείες στην ξηρά.
Πιο αναλυτικά, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες, και συγκεκριμένα το 53,8%, ανέφεραν ότι οι αλλαγές που επιφέρει η πολιτική μείωσης των εκπομπών άνθρακα αυξάνουν τον φόρτο εργασίας τους. Επιπλέον, το 44% των ναυτικών απάντησαν ότι έχουν αυξηθεί τα επίπεδα του στρες τους, ενώ το 40% ανέφεραν αυξημένα επίπεδα κόπωσης.
Η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι το ένα τρίτο των ναυτικών (32,8%) φοβούνται μια πιθανή ποινική δίωξή τους, εξαιτίας της πολυπλοκότητας των υφιστάμενων καθεστώτων αναφοράς, που ανεβάζουν τον κίνδυνο για ένα ακούσιο λάθος.
Οι μηχανικοί μάλιστα είναι αυτοί που φέρουν το μεγαλύτερο βάρος και αντιμετωπίζουν εντονότερα τις αρνητικές επιπτώσεις, που σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με τις απαιτήσεις για συχνή εναλλαγή μεταξύ διαφορετικών τύπων καυσίμων. Συγκεκριμένα, πάνω από το ένα τρίτο (34,4%) των ερωτηθέντων μηχανικών αναφέρουν επιβάρυνση στην ψυχική τους υγεία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ