Loading: News Submenu
Header Scripts Init
tanker
Εισαγωγικό κείμενο

Η άνθιση της αγοράς των LR3s: Suezmaxes μεταφέρουν πετρελαϊκά παράγωγα

Η άνθιση της αγοράς των LR3s: Suezmaxes μεταφέρουν πετρελαϊκά παράγωγα

tanker
Εισαγωγικό κείμενο

Το 2024 έχει αποτελέσει έτος χαμόγελων για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τα κέρδη των clean tankers πάντως να καταγράφουν σημαντική μεταβλητότητα. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, τα TCE των LR2 και LR1 δεξαμενόπλοιων έχουν πολλές φορές ξεπεράσει τα $100.000/ημέρα και $60.000/ημέρα αντίστοιχα φέτος.

Πρωταρχικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη φέρεται να αποτελούν οι επιθέσεις ενάντια σε εμπορικά πλοία και η συνεπακόλουθη αναδιάταξη των εμπορικών ροών. Το 80% των πλοιοκτητών και των διαχειριστών σε διεθνές επίπεδο, σημειώνει η Gibson, επέλεξαν τον μακρύτερο δρόμο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος για τη μεταφορά παραγώγων πετρελαίου προς την Ευρώπη.

Την ίδια ώρα, καταγράφεται μια τάση μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου από μεγέθη που είθισται να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο. Τον Φεβρουάριο, ένα Suezmax φόρτωσε παράγωγα πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή. Το γεγονός αυτό δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Τον Απρίλιο, επιπλέον δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax φόρτωσαν παράγωγα πετρελαίου, ενώ ακόμα δύο τον Μάιο.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη ίσως αποτελεί την (πρόωρη) άνθιση της αγοράς των LR3s. Ως LR3 tankers ορίζονται τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax που μεταφέρουν καθαρά πετρελαϊκά προϊόντα. Πρόκειται για μια μεταμόρφωση της αγοράς των tankers η οποία θεωρείται αναπόφευκτη, καθώς η ζήτηση για τη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων αναμένεται να αυξηθεί τα ερχόμενα έτη.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)