Το 2024 έχει αποτελέσει έτος χαμόγελων για τη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων, με τα κέρδη των clean tankers πάντως να καταγράφουν σημαντική μεταβλητότητα. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, τα TCE των LR2 και LR1 δεξαμενόπλοιων έχουν πολλές φορές ξεπεράσει τα $100.000/ημέρα και $60.000/ημέρα αντίστοιχα φέτος.
Πρωταρχικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη φέρεται να αποτελούν οι επιθέσεις ενάντια σε εμπορικά πλοία και η συνεπακόλουθη αναδιάταξη των εμπορικών ροών. Το 80% των πλοιοκτητών και των διαχειριστών σε διεθνές επίπεδο, σημειώνει η Gibson, επέλεξαν τον μακρύτερο δρόμο του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος για τη μεταφορά παραγώγων πετρελαίου προς την Ευρώπη.
Την ίδια ώρα, καταγράφεται μια τάση μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου από μεγέθη που είθισται να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο. Τον Φεβρουάριο, ένα Suezmax φόρτωσε παράγωγα πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή. Το γεγονός αυτό δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Τον Απρίλιο, επιπλέον δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax φόρτωσαν παράγωγα πετρελαίου, ενώ ακόμα δύο τον Μάιο.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη ίσως αποτελεί την (πρόωρη) άνθιση της αγοράς των LR3s. Ως LR3 tankers ορίζονται τα δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax που μεταφέρουν καθαρά πετρελαϊκά προϊόντα. Πρόκειται για μια μεταμόρφωση της αγοράς των tankers η οποία θεωρείται αναπόφευκτη, καθώς η ζήτηση για τη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων αναμένεται να αυξηθεί τα ερχόμενα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η φινλανδική αστυνομία ανακοίνωσε σήμερα ότι ανέσυρε από τον βυθό της θάλασσας μια άγκυρα του δεξαμενόπλοιου Eagle S, για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι…
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του έτους που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά ήταν το «Viking Saturn», χωρητικότητας 930 επιβατών. Το κρουαζιερόπλοιο έχει μήκος 228 μέτρα…
Επαναλήφθηκαν σήμερα Τρίτη 7 Ιανουαρίου σε πανηγυρική ατμόσφαιρα, οι διεθνείς πτήσεις στο αεροδρόμιο της Δαμασκού, για πρώτη φορά μετά την κατάληψη της εξουσίας στη…
Η Ινδονησία εντάχθηκε στη συμμαχία αναδυόμενων οικονομιών BRICS ως κράτος-πλήρες μέλος, ανακοίνωσε χθες Δευτέρα το υπουργείο Εξωτερικών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με τη διπλωματία της…
Δεν υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού της ΕΕ μετά τη διακοπή των εξαγωγών ρωσικού φυσικού αερίου μέσω της Ουκρανίας στην Ευρώπη,…
Σε μία σημαντική κίνηση προέβη ο Τζο Μπάιντεν, επιχειρώντας να εμποδίσει την εκπλήρωση μιας μείζονος προεκλογικής υπόσχεσης του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει δηλώσει…
Η στάση της Ρωσίας αναφορικά με τις εξαγωγές σιτηρών αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ναυλαγορά των bulk carriers το τρέχον έτος. Όπως υπογραμμίζει…
Το Χρηματιστήριο Αθηνών έκλεισε το 2024 με κέρδη 13,65%, συμπληρώνοντας την τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανόδου (+39,08% το 2023, +4,08% το 2022 και +10,43% το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ