Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Γεωτρήσεις σε ελληνικά ύδατα: Το 2025 έτος-κλειδί

Γεωτρήσεις σε ελληνικά ύδατα: Το 2025 έτος-κλειδί

Εισαγωγικό κείμενο

Αν είμαστε τυχεροί, το 2027 θα έχουμε μια διαφορετική συνέλευση μετόχων, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Helleniq Energy Ανδρέας Σιάμισιης αναφερόμενος στις έρευνες για υδρογονάνθρακες που είναι σε εξέλιξη στο Ιόνιο και Δυτικά – Νοτιοδυτικά της Κρήτης.

Ο ίδιος επανέλαβε ωστόσο ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για την υλοποίηση ερευνητικών γεωτρήσεων. «Έχουν ολοκληρωθεί οι σεισμικές έρευνες σε όλες τις περιοχές και είναι σε εξέλιξη η ερμηνεία των δεδομένων που προέκυψαν από αυτές, η οποία χρειάζεται 6-12 μήνες ακόμη. Θα δούμε τα τεχνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά θέματα και εντός 12-18 μηνών θα πάρουμε την απόφαση αν θα προχωρήσουμε σε ερευνητική γεώτρηση», ανέφερε.

Ο κ. Σιάμισιης έκανε εκτενή αναφορά στα θεσμικά ζητήματα της αγοράς καυσίμων με έμφαση στο πλαφόν στα περιθώρια κέρδους – του οποίου ζήτησε την άρση – και την παραβατικότητα. «Υπάρχει κλοπή σε πολύ μεγάλο, διψήφιο ποσοστό πρατηρίων στην Ελλάδα. Προσπαθούμε να λειτουργήσουμε με σωστή ποιότητα και ποσότητα και έχουμε να ανταγωνιστούμε πρατήρια που πουλάνε πιο χαμηλά από ό,τι αγοράζουν από το διυλιστήριο. Μόνο με θαύμα εξηγείται να αγοράζει κανείς 1 κυβικό και να πουλάει 1,5. Οι έλεγχοι έχουν αυξηθεί αλλά το θέμα είναι σοβαρό και επηρεάζει την υγιή επιχειρηματικότητα στον κλάδο που δεν κλέβει τους πελάτες και αποδίδει τους φόρους στο Δημόσιο», ανέφερε ο κ. Σιάμισιης.

Σε σχέση με τις τιμές επεσήμανε ότι από τα 2 ευρώ περίπου που είναι η τιμή στην αντλία, το 1,2 ευρώ είναι φόροι και από τα υπόλοιπα 80 λεπτά τα 60-65 είναι το κόστος του αργού, «γι’ αυτό είναι περιορισμένες οι δυνατότητες μας να στηρίξουμε τους καταναλωτές», είπε.

Αναφορικά με την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των διυλιστηρίων ο κ. Σιάμισιης ανέφερε ότι δεν είναι γνωστό ακόμη το ύψος της και ότι δεν θα επηρεάσει το μέρισμα του 2023 αλλά του 2024 και του 2025. Όπως είπε η έκτακτη εισφορά δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά ευρωπαϊκή οδηγία, ωστόσο είναι στημένη πάνω σε ένα λάθος, το ότι αναφέρεται σε υπερκέρδη. «Δεν υπάρχουν υπερκέρδη, δεν χρεώνουμε περισσότερο από ό,τι πρέπει. Όταν η βάση σύγκρισης είναι οι χρονιές που είχαμε κορονοϊό, και ένα ευρώ να βγει σήμερα θα φαίνεται σαν υπερκέρδος. Είναι ένα κατασκεύασμα της Ευρώπης», τόνισε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)