Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/02/202302151114262513.jpg)
Παρά το γεγονός ότι οι τιμές των πλοίων βρίσκονται σε άνοδο, το orderbook δεν υποχωρεί, τουναντίον αυξάνεται σε μέγεθος. Πιο συγκεκριμένα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv εστιάζει στα bulk carriers, στα tankers, στα containerships και στα gas carriers χωρητικότητας που ξεπερνά τα 10.000 dwt.
Ξανά στα ναυπηγεία για νέες παραγγελίες στρέφονται και οι εταιρείες διαχείρισης containerships, ελέω των επιπέδων των ναύλων. Τα επίπεδα των παραγγελιών και το backlog των ναυπηγείων έχουν οδηγήσει για πρώτη φορά η εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης κάποιων παραγγελιών να μετατίθεται για μετά το 2030.
Στις αρχές Ιουνίου, σημειώνει η Xclusiv, το ποσοστό orderbook προς στόλο ανερχόταν σε 9,3% για τα bulk carriers, 10% για τα tankers, 20,3% για τα containerships και 47,7% για τα gas carriers. Ένα έτος πριν, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 7,1%, 4,6%, 27,9% και 41,8%. Συνεπώς, οι εκκρεμείς παραγγελίες έχουν λάβει την ανιούσα.
Την ίδια ώρα, η άνοδος στις παραγγελίες έχει οδηγήσει σε αύξηση των ναυπηγικών μονάδων διεθνώς. Τον Ιούνιο του 2022 υπήρχαν 153 ενεργά ναυπηγεία. Πλέον υπάρχουν 180, επίπεδα που συνιστούν άνοδο της τάξεως του 17,7%. Από την ανάπτυξη αυτή έχει επωφεληθεί πολύ η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία, με τον αριθμό των ναυπηγείων να έχει αυξηθεί κατά 30 στα 113 μέσα σε δύο έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ