Πεδίο διενέξεων αποτελεί ο φόρος χωρητικότητας στη Γαλλία, καθώς, ενόψει των εθνικών εκλογών, τα δύο κορυφαία πολιτικά κόμματα στις δημοσκοπήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο κατάργησης του συγκεκριμένου καθεστώτος φορολογίας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι με τον φόρο χωρητικότητας (tonnage tax) οι εταιρείες, αντί να φορολογούνται με βάση τα πραγματικά τους κέρδη, φορολογούνται με βάση το net tonnage του στόλου τους.
Tα δύο κόμματα που διεκδικούν το χρίσμα θεωρούν ότι η κατάργηση του tonnage tax θα απέφερε σημαντική αύξηση των δημοσίων εσόδων, ωστόσο σύμφωνα με τη ReedSmith κάτι τέτοιο δεν είναι απλό. Από την άλλη, το tonnage tax έχει συγκεκριμένα οικονομικά οφέλη για τη γαλλική οικονομία, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις θέσεις εργασίας. Το γεγονός ότι πολλές εταιρείες επιλέγουν να είναι εγκατεστημένες στη Γαλλία, λόγω του φορολογικού καθεστώτος, έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της απασχόλησης. Ακόμη, ο αριθμός των πλοίων με γαλλική σημαία έχει αυξηθεί σημαντικά, από 313 το 2017 σε 421 το 2023. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο καθεστώς φόρου χωρητικότητας, το οποίο ενθαρρύνει τις ναυτιλιακές εταιρείες να εγγράφουν πλοία στο γαλλικό νηολόγιο, αν και δεν είναι προαπαιτούμενο.
Σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΕ, η αρνητική στάση του ακροδεξιού ηγέτη της Εθνικής Συσπείρωσης, Ζορντάν Μπαρντελά, που έχει προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις, απέναντι στο tonnage tax έγκειται στις πολύ καλές σχέσεις Μακρόν και Saadé, του επικεφαλής της CMA CGM.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ