Πεδίο διενέξεων αποτελεί ο φόρος χωρητικότητας στη Γαλλία, καθώς, ενόψει των εθνικών εκλογών, τα δύο κορυφαία πολιτικά κόμματα στις δημοσκοπήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο κατάργησης του συγκεκριμένου καθεστώτος φορολογίας των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι με τον φόρο χωρητικότητας (tonnage tax) οι εταιρείες, αντί να φορολογούνται με βάση τα πραγματικά τους κέρδη, φορολογούνται με βάση το net tonnage του στόλου τους.
Tα δύο κόμματα που διεκδικούν το χρίσμα θεωρούν ότι η κατάργηση του tonnage tax θα απέφερε σημαντική αύξηση των δημοσίων εσόδων, ωστόσο σύμφωνα με τη ReedSmith κάτι τέτοιο δεν είναι απλό. Από την άλλη, το tonnage tax έχει συγκεκριμένα οικονομικά οφέλη για τη γαλλική οικονομία, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τις θέσεις εργασίας. Το γεγονός ότι πολλές εταιρείες επιλέγουν να είναι εγκατεστημένες στη Γαλλία, λόγω του φορολογικού καθεστώτος, έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της απασχόλησης. Ακόμη, ο αριθμός των πλοίων με γαλλική σημαία έχει αυξηθεί σημαντικά, από 313 το 2017 σε 421 το 2023. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο καθεστώς φόρου χωρητικότητας, το οποίο ενθαρρύνει τις ναυτιλιακές εταιρείες να εγγράφουν πλοία στο γαλλικό νηολόγιο, αν και δεν είναι προαπαιτούμενο.
Σύμφωνα με γαλλικά ΜΜΕ, η αρνητική στάση του ακροδεξιού ηγέτη της Εθνικής Συσπείρωσης, Ζορντάν Μπαρντελά, που έχει προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις, απέναντι στο tonnage tax έγκειται στις πολύ καλές σχέσεις Μακρόν και Saadé, του επικεφαλής της CMA CGM.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ