Θετικές προοπτικές για την οικονομική δραστηριότητα, τον πληθωρισμό και τα δημοσιονομικά μεγέθη βλέπει η Τράπεζα της Ελλάδος με την έκθεση για τη νομισματική πολιτική που κατέθεσε σήμερα στον πρόεδρο της Βουλής και το υπουργικό συμβούλιο.
Παράλληλα, η έκθεση αναφέρεται στους κινδύνους καθώς και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία και κάνει προτάσεις για την οικονομική πολιτική.
Ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να διαμορφωθεί σε 2,2% το 2024, να επιταχυνθεί σε 2,5% το 2025 και να υποχωρήσει ελαφρά σε 2,3% το 2026.
Βασικές κινητήριες δυνάμεις της οικονομικής δραστηριότητας τα επόμενα έτη θα συνεχίσουν να είναι οι επενδύσεις, η ιδιωτική κατανάλωση και οι εξαγωγές, ενώ η συμβολή της δημόσιας κατανάλωσης αναμένεται οριακά αρνητική.
Ο πληθωρισμός, βάσει του εναρμονισμένου δείκτη τιμών καταναλωτή της Eurostat, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά τα επόμενα έτη.
Το 2024 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 3%, από 4,2% το 2023, αντανακλώντας τη μεγάλη μείωση των τιμών των ενεργειακών αγαθών και την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού των ειδών διατροφής.
Μεσοπρόθεσμα ο πληθωρισμός εκτιμάται ότι θα συγκλίνει προς το στόχο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) για 2%, αλλά θα παραμείνει ελαφρώς πάνω από αυτόν.
Ο πληθωρισμός των υπηρεσιών αναμένεται να είναι ο πιο επίμονος σε σχέση με τον πληθωρισμό των λοιπών συνιστωσών, αντανακλώντας κυρίως τις αναμενόμενες αυξήσεις στις αμοιβές εργασίας.
Στην έκθεση επισημαίνεται επίσης πως σε ένα διεθνές περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από νέες αβεβαιότητες και γεωπολιτικές εντάσεις, καθώς και τεχνολογικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις, δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού. Η οικονομική πολιτική θα πρέπει να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο των μεταρρυθμίσεων, της αποτελεσματικής χρήσης των διαθέσιμων εγχώριων και ευρωπαϊκών πόρων για την αύξηση των επενδύσεων, και της δημοσιονομικής υπευθυνότητας.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την τελευταία δεκαετία, o δορυφόρος Copernicus Sentinel-1 παρέχει πληθώρα δεδομένων ραντάρ για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών και δραστηριοτήτων σε εκατομμύρια χρήστες ανά την υφήλιο.…
Συνέντευξη του κ. Χρήστου Σταϊκούρα, υπουργού Υποδομών και Μεταφορών
Ένα χαμηλότερο, από τα αρχικά πλάνα, ποσοστό πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων το 2025 είναι πιθανό να καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επίτευξη των στόχων της…
Την κατασκευή τριών νέων αιολικών πάρκων, συνολικής ισχύος περίπου 100MW, ανακοίνωσε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δυναμικής ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου ΑΠE…
Ανοδική πορεία χαράσσει ο ελληνικός εμπορικός στόλος, καθώς τον Σεπτέμβριο η δύναμή του αυξήθηκε κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Υπενθυμίζεται,…
Περιορισμένες ήταν οι μεταβολές που σημειώθηκαν στη ναυλαγορά των containerships την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου, με τον σχετικό δείκτη της Drewry,…
Άνεμος αισιοδοξίας πνέει τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά των bulk carriers, καθώς η τόνωση της ναυλαγοράς των Capesizes συντέλεσε στην ανάκαμψη του κύριου δείκτη…
Τέλος σε μια σειρά εκούσιων περικοπών της παραγωγής στη διάρκεια του τρέχοντος έτους φαίνεται να βάζουν οι εταιρείες φυσικού αερίου των ΗΠΑ, εν αναμονή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ