Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

20 εταιρείες-«βαριά χαρτιά» του μέλλοντος της ελληνικής πλοιοδιαχείρισης

20 εταιρείες-«βαριά χαρτιά» του μέλλοντος της ελληνικής πλοιοδιαχείρισης

Εισαγωγικό κείμενο

Σημαντική αύξηση στον αριθμό των εταιρειών που επενδύουν στην αγορά νεότευκτων πλοίων καταγράφεται τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv. Μάλιστα, η Ελλάδα και η Κίνα ηγήθηκαν της αύξησης των εταιρειών που εισήλθαν στην αγορά νεότευκτων πλοίων, με αύξηση 20% και 18% αντίστοιχα κατά τους τελευταίους 24 μήνες.

Ειδικότερα, έως τον Μάιο του 2022, 60 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων είχαν πλοία υπό παραγγελία. Ο αριθμός αυτός, δε, έχει αυξηθεί σημαντικά, με 72 εταιρείες να δραστηριοποιούνται σήμερα στην αγορά νεότευκτων πλοίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τον Μάιο του 2022, ο αριθμός των εταιρειών εν γένει που επενδύουν στην αγορά νεότευκτων πλοίων αυξήθηκε κατά περίπου 35%, φτάνοντας φέτος στις αρχές Ιουνίου τις 512 προερχόμενες από 46 χώρες.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες κινεζικών συμφερόντων έχουν επίσης σημειώσει σημαντική επέκταση. Έτσι, τον Μάιο του 2022, 130 κινεζικές εταιρείες είχαν επενδύσει στην αγορά νεότευκτων, στις τέσσερις βασικές κατηγορίες πλοίων. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Xclusiv, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί κατά 18%, με 153 εταιρείες να δραστηριοποιούνται πλέον στην εν λόγω αγορά.

Επίσης, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι 20 από τις 72 εταιρείες ελληνικών συμφερόντων (28%) έχουν τοποθετήσει 384 από τις συνολικά 531 παραγγελίες (72%).

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)