Εισαγωγικό κείμενο
Κύκλοι της αγοράς και αναλυτές πολλάκις έχουν σχολιάσει στο παρελθόν ότι το orderbook των δεξαμενόπλοιων διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Braemar καταδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα η εικόνα είναι λίγο πιο σύνθετη.
Ειδικότερα, το orderbook των δεξαμενόπλοιων ποικίλλει σημαντικά αναλόγως του μεγέθους τους. Ενδεικτικά, εκείνο των VLCCs ανέρχεται σε περίπου 7%, με 62 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 900 πλοίων. Επιπλέον, το orderbook των dirty Aframax tankers ανέρχεται σε 3% (24 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 715 πλοίων).
Από την άλλη, στα «καθαρά φορτία» τα δεδομένα διαφέρουν. Υπάρχουν 148 LR2 tankers υπό ναυπήγηση έναντι ενός στόλου 436 πλοίων, σημειώνει η Braemar. Συνεπώς, η αναλογία orderbook και στόλου στα LR2s ισούται με ένα υψηλό 34%. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στα MR tankers, με παραγγελίες για 322 πλοία (21% έναντι του στόλου 2.727 πλοίων).
Στο πλαίσιο αυτό, και για τα δύο μεγέθη αναμένεται άνοδος του συνολικού μεγέθους του στόλου τα επόμενα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ