Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Το orderbook των δεξαμενόπλοιων υπό μεγεθυντικό φακό

Το orderbook των δεξαμενόπλοιων υπό μεγεθυντικό φακό

Εισαγωγικό κείμενο
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Κύκλοι της αγοράς και αναλυτές πολλάκις έχουν σχολιάσει στο παρελθόν ότι το orderbook των δεξαμενόπλοιων διαμορφώνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Τα δεδομένα της ναυλομεσιτικής Braemar καταδεικνύουν ότι στην πραγματικότητα η εικόνα είναι λίγο πιο σύνθετη.

Ειδικότερα, το orderbook των δεξαμενόπλοιων ποικίλλει σημαντικά αναλόγως του μεγέθους τους. Ενδεικτικά, εκείνο των VLCCs ανέρχεται σε περίπου 7%, με 62 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 900 πλοίων. Επιπλέον, το orderbook των dirty Aframax tankers ανέρχεται σε 3% (24 πλοία στο orderbook έναντι ενός στόλου 715 πλοίων).

Από την άλλη, στα «καθαρά φορτία» τα δεδομένα διαφέρουν. Υπάρχουν 148 LR2 tankers υπό ναυπήγηση έναντι ενός στόλου 436 πλοίων, σημειώνει η Braemar. Συνεπώς, η αναλογία orderbook και στόλου στα LR2s ισούται με ένα υψηλό 34%. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στα MR tankers, με παραγγελίες για 322 πλοία (21% έναντι του στόλου 2.727 πλοίων).

Στο πλαίσιο αυτό, και για τα δύο μεγέθη αναμένεται άνοδος του συνολικού μεγέθους του στόλου τα επόμενα έτη.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024