Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/02/202302151114262513.jpg)
Τους «εφιάλτες» της πανδημίας σε ό,τι αφορά τη συμφόρηση πλοίων στα λιμάνια του κόσμου ξυπνά η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η κλιμακούμενη κρίση οφείλεται σε απότομες αλλαγές των μεταφορικών δικτύων και στις αναδρομολογήσεις των πλοίων, με αποτέλεσμα τη μείωση της παραγωγικότητας των λιμένων, σύμφωνα με νέα έκθεση της εταιρείας ναυτιλιακών συμβούλων Drewry.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Σιγκαπούρη, η οποία, μεταξύ άλλων λιμανιών μεταφόρτωσης, καταγράφει συσσώρευση εμπορευματοκιβωτίων, η οποία συγκρίνεται με την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί κατά την πανδημία.
Παρά την αύξηση της διακίνησης στο λιμάνι της Σιγκαπούρης κατά 8% σε ετήσια βάση το α΄ πεντάμηνο του έτους, η παραγωγικότητα του λιμένα βαίνει μειούμενη, σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Drewry «Ports and Terminals Insight». Η έκθεση αποκαλύπτει ότι ο χρόνος διακίνησης για 1.000 TEUs αυξήθηκε κατά 10% σε 0,32 ημέρες τον Μάιο.
Η Drewry σημειώνει ότι η σημερινή συμφόρηση διαφέρει από τη συμφόρηση της εποχής της πανδημίας, η οποία επηρέασε κυρίως τους λιμένες λόγω της υψηλής ζήτησης φορτίου και της συμφόρησης των χερσαίων αλυσίδων εφοδιασμού. Αντίθετα, η τρέχουσα κρίση επηρεάζει άμεσα τους κόμβους μεταφόρτωσης.
H Drewry εκτιμά ότι η συμφόρηση σε κόμβους μεταφόρτωσης θα συνεχιστεί, αλλά η κατάσταση θα εξομαλυνθεί έως έναν βαθμό, καθώς οι εταιρείες τακτικών γραμμών αναμένεται να αυξήσουν το capacity τους σε ορισμένα δρομολόγια, αποκαθιστώντας τα επηρεαζόμενα δίκτυά τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ