Η Ρωσία φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον Αρκτικό Ωκεανό ως συντομότερη διαδρομή για την παράδοση πετρελαίου στην Ασία.
Ήδη, όπως ανέφεραν δημοσιεύματα, το δεξαμενόπλοιο «Shturman Skuratov», χωρητικότητας 41.401 dwt (μπορεί να μεταφέρει περίπου 200.000 βαρέλια πετρελαίου), καταγράφηκε στις 18 Ιουνίου από το AIS στο Βόρειο Πέρασμα με κατεύθυνση την Άπω Ανατολή.
Πέρυσι το καλοκαίρι, πετρελαιοφόρα μετέφεραν 1,5 εκατ. τόνους πετρελαίου μέσω του Αρκτικού Ωκεανού σε διάφορα λιμάνια της Κίνας, συμπεριλαμβανομένων των Ningbo, Tianjin και Huizhou. Μάλιστα, οι Ρώσοι αξιωματούχοι στοχεύουν να υπερδιπλασιάσουν τις εν λόγω ροές φορτίων σε 3-4 εκατ. τόνους για το 2024.
Το ταξίδι του «Shturman Skuratov» έρχεται περίπου έξι εβδομάδες νωρίτερα από την πρώτη αποστολή πετρελαίου πέρυσι, που έγινε στα τέλη Ιουλίου, επιβεβαιώνοντας τις φιλοδοξίες της Ρωσίας να μεταφέρει μεγαλύτερο όγκο φορτίων από τη συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή αυτό το καλοκαίρι, εκμεταλλευόμενη το λιώσιμο των πάγων.
Τα ταξίδια προς την Ασία μέσω της Αρκτικής ξεκίνησαν πέρυσι το καλοκαίρι, μετά τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού, πετρελαιοφόρα Suezmax (που δεν είναι κατηγορίας πάγου) έκαναν πολυάριθμες διαδρομές μεταφέροντας πετρέλαιο στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ