Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/12/202312041501120924.jpg)
Η Ρωσία φαίνεται αποφασισμένη να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον Αρκτικό Ωκεανό ως συντομότερη διαδρομή για την παράδοση πετρελαίου στην Ασία.
Ήδη, όπως ανέφεραν δημοσιεύματα, το δεξαμενόπλοιο «Shturman Skuratov», χωρητικότητας 41.401 dwt (μπορεί να μεταφέρει περίπου 200.000 βαρέλια πετρελαίου), καταγράφηκε στις 18 Ιουνίου από το AIS στο Βόρειο Πέρασμα με κατεύθυνση την Άπω Ανατολή.
Πέρυσι το καλοκαίρι, πετρελαιοφόρα μετέφεραν 1,5 εκατ. τόνους πετρελαίου μέσω του Αρκτικού Ωκεανού σε διάφορα λιμάνια της Κίνας, συμπεριλαμβανομένων των Ningbo, Tianjin και Huizhou. Μάλιστα, οι Ρώσοι αξιωματούχοι στοχεύουν να υπερδιπλασιάσουν τις εν λόγω ροές φορτίων σε 3-4 εκατ. τόνους για το 2024.
Το ταξίδι του «Shturman Skuratov» έρχεται περίπου έξι εβδομάδες νωρίτερα από την πρώτη αποστολή πετρελαίου πέρυσι, που έγινε στα τέλη Ιουλίου, επιβεβαιώνοντας τις φιλοδοξίες της Ρωσίας να μεταφέρει μεγαλύτερο όγκο φορτίων από τη συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή αυτό το καλοκαίρι, εκμεταλλευόμενη το λιώσιμο των πάγων.
Τα ταξίδια προς την Ασία μέσω της Αρκτικής ξεκίνησαν πέρυσι το καλοκαίρι, μετά τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καθ’ όλη τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού, πετρελαιοφόρα Suezmax (που δεν είναι κατηγορίας πάγου) έκαναν πολυάριθμες διαδρομές μεταφέροντας πετρέλαιο στην Κίνα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ