Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Ρωγμές στις «σχέσεις» της Κίνας με το LNG

Ρωγμές στις «σχέσεις» της Κίνας με το LNG

Εισαγωγικό κείμενο

Ρωγμές αρχίζει να παρουσιάζει η ανοδική πορεία στη ζήτηση LNG στην Κίνα, καθώς η χώρα στρέφεται στη χρήση εναλλακτικών καυσίμων.

Την ίδια ώρα, μεγάλες εταιρείες όπως η Shell και η TotalEnergies έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια στη θαλάσσια μεταφορά φυσικού αερίου, ως απόρροια και των αυξημένων αναγκών της Κίνας, του μεγαλύτερου εισαγωγέα στον κόσμο. Η Κίνα, εν τω μεταξύ, χρησιμοποιεί όλο και περισσότερο καθαρά καύσιμα ως γέφυρα μεταξύ του άνθρακα και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, έχοντας στόχο την πλήρη απανθρακοποίηση έως το 2060.

Μάλιστα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η Κίνα φαίνεται ότι προηγείται του χρονοδιαγράμματος που έχει θέσει σχετικά με τους στόχους για μείωση των εκπομπών έως το 2030. Παράλληλα, η χώρα υιοθετεί πολιτικές απέναντι στον άνθρακα, που δρουν υποστηρικτικά στην παραγωγή αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Μια στρατηγική που ουσιαστικά, σύμφωνα πάντα με την ανάλυση του Bloomberg, παρακάμπτει τη χρήση φυσικού αερίου ως μεταβατικού καυσίμου.

Επίσης, το Πεκίνο αυξάνει την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου, ενώ βασίζεται περισσότερο στη μεταφορά αερίου μέσω αγωγών, κυρίως από τη Ρωσία, που κοστίζει φθηνότερα από τη θαλάσσια μεταφορά LNG.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τον Xiong Wei, αναλυτή της Rystad Energy, οι εισαγωγές LNG της Κίνας ενδέχεται να αυξηθούν κατά 13% έως 14% φέτος. Δηλαδή, αύξηση μικρότερη ποσοτικά από την άνοδο του 18% που παρατηρήθηκε πριν από τρία χρόνια, όταν η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία στις εισαγωγές LNG και καθιερώθηκε ως ο μεγαλύτερος αγοραστής στον κόσμο, αλλά και πριν η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκαλέσει εκτίναξη των τιμών και πτώση των εισαγωγών.

Επιπρόσθετα, η χωρητικότητα των τερματικών σταθμών LNG αυξάνεται δυσανάλογα της ζήτησης και αναμένεται ότι θα διπλασιαστεί σχεδόν από τα σημερινά επίπεδα σε 251 εκατ. τόνους ετησίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας, σύμφωνα με το BloombergNEF. Αυτή η εξέλιξη εκτιμάται ότι θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε μείωση της χρήσης LNG, η χρήση του οποίου θα μπορούσε να περιοριστεί σε ποσοστό 38% έως το 2030, σύμφωνα με την China National Offshore Oil Corp., τον μεγαλύτερο εισαγωγέα LNG της χώρας.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)