Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/03/202403080903266297.jpg)
Στις παραγγελίες πλοίων που έχουν λάβει χώρα μέχρι στιγμής φέτος εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal. Πιο συγκεκριμένα, η Intermodal εστιάζει στις παραγγελίες bulk carriers και δεξαμενόπλοιων και στο πώς εκείνες έχουν επηρεάσει το orderbook.
Ειδικότερα, τον Μάιο έλαβαν χώρα παραγγελίες για μόλις 40 bulk carriers και tankers, επίπεδα που συνιστούν τα χαμηλότερα από τον Οκτώβριο του 2022. Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι και τα μέσα Ιουνίου, το orderbook των tankers αριθμούσε 640 πλοία (11% του στόλου), ενώ εκείνο των bulk carriers 1.192 πλοία (9,5% του στόλου).
Πάντως, τα ποσοστά αυτά δεν είναι ίδια για κάθε μέγεθος bulk carrier και tanker. Ιδίως τα μεγάλα μεγέθη καταγράφουν χαμηλά ποσοστά orderbook προς στόλο, βάσει της Intermodal, με τα ποσοστά για τα VLCCs και τα Capesizes να ανέρχονται σε 6%. Μάλιστα, τα περισσότερα από τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν το 2026 ή αργότερα.
Παραμένοντας στα «βαριά χαρτιά» των bulk carriers και των tankers, από την αρχή του έτους έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για 29 Capesizes, επίπεδα συγκριτικά αυξημένα έναντι των προηγούμενων δύο ετών, καθώς τα κέρδη τους διαμορφώνονται σε υψηλότερα επίπεδα. Στο μέτωπο των VLCCs έχουν σημειωθεί παραγγελίες για 37 πλοία. Συνεπώς, ήδη έχει ξεπεραστεί το άθροισμα των παραγγελιών VLCCs τα έτη 2022 και 2023. Όπως αναφέρει η Intermodal, η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά απότοκο των υψηλότερων κερδών που καταγράφουν τα VLCCs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ