
Παρουσία του Γενικού Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ, Μανώλη Κουτουλάκη και του Προέδρου του ΝΕΕ, Γιώργου Πατέρα, ο Πρόεδρος ΕΕΝΜΑ Χαράλαμπος Σημαντώνης πρότεινε την ένταξη του στόλου εθνικών μεταφορών της shortsea ναυτιλίας στο Ταμείο Ανάκαμψης, μιλώντας στο συνέδριο που διοργάνωσε στη Χίο το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα το Τμήμα Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών.
Η πρόταση έγινε αποδεκτή, αφού τα πλοία της εθνικής shortsea ναυτιλίας συνδέουν τον ηπειρωτικό κορμό της χώρας με τα νησιά, διατηρώντας την οικονομική και κοινωνική συνοχή και η ασφαλής και αδιάκοπη λειτουργία τους είναι ζωτικής σημασίας.
«Για να επιτευχθεί η πράσινη μετάβαση πρέπει να ενταχθούν στο ταμείο ανάκαμψης, ώστε να υπάρξει σύμπραξη ιδιωτικού & κρατικού τομέα και ο στόλος να είναι βιώσιμος» είπε ο Χαράλαμπος Σημαντώνης και σκιαγράφησε το προφίλ του ελληνόκτητου στόλου: «Ο στόλος εθνικών μεταφορών της shortsea ναυτιλίας αποτελείται από 102 πλοία εκ των οποίων τα 35 είναι general cargo με μέσο όρο ηλικίας τα 45 έτη, ενώ τα υπόλοιπα είναι πλοία μεταφοράς καυσίμων, με μέσο όρο ηλικίας τα 35 έτη. Τα πλοία shortsea εθνικών μεταφορών έχουν εξαιρετικά χαμηλά περιθώρια κερδοφορίας».
Όπως επεσήμανε: «Μιλάμε για πράσινη μετάβαση του μαύρου λόγω της μεγάλης ηλικίας του στόλου».
Ο Χαράλαμπος Σημαντώνης εξήγησε ότι «θα μπορούσε να είναι χρυσή ευκαιρία κατασκευής νέων πράσινων πλοίων, αφού τα πλοία της shortsea ναυτιλίας διανύουν μικρές συγκεκριμένες αποστάσεις, χωρίς να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ταχύτητας που αντιμετωπίζει η ακτοπλοΐα, επομένως έχουν τη δυνατότητα slowsteaming, καθώς και η χρήση μπαταριών είναι ευκολότερη, αφού μπορούν να πλέουν με μειωμένη ταχύτητα, διανύοντας μικρότερες αποστάσεις».
Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση των ναυπηγήσεων είπε: «τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι απαραίτητα για τον εκσυγχρονισμό του shortsea στόλου, έτσι ώστε το πλοίο να είναι βιώσιμο, αφού η πράσινη τεχνολογία σχεδόν διπλασιάζει την τιμή του πλοίου. Παράλληλα, πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια, γιατί πράσινο πλοίο χωρίς “πράσινο” λιμάνι δεν υπάρχει».
Τέλος επεσήμανε ότι «το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο οφείλει να εκσυγχρονιστεί και να εναρμονιστεί με τα νέα δεδομένα, ώστε να διευκολύνει και να προωθεί την πράσινη μετάβαση, αντιμετωπίζοντας ορθολογιστικά παθογένειες του παρελθόντος και αποτινάσσοντας τις συμπλεγματικές δογματικές πολιτικές περασμένων δεκαετιών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ