![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407101400057146-900x608.jpg)
Σημαντικές αποφάσεις σε ζητήματα έρευνας και διάσωσης και θέματα που αφορούν την ασφάλεια των πλοηγών και την ακεραιότητα του συστήματος αυτόματης αναγνώρισης πλοίων (AIS) έλαβε η 11η σύνοδος της Υποεπιτροπής Ναυσιπλοΐας, Επικοινωνιών, Έρευνας και Διάσωσης (NCSR 11) του ΙΜΟ.
Ειδικότερα, στη σύνοδο που έλαβε χώρα από τις 4 έως τις 13 Ιουνίου στο Λονδίνο, μεταξύ άλλων συμφωνήθηκε ένα σχέδιο αναθεώρησης των προτύπων AIS για τη βελτίωση της ακεραιότητάς του. Επίσης συμφωνήθηκε η τροποποίηση στον κανονισμό V/23 της SOLAS για την επιβίβαση και την αποβίβαση των πλοηγών και άλλων ναυτικών στα πλοία, ώστε να διασφαλίζονται υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας.
Οι νέες ρυθμίσεις για τη μεταφορά των πλοηγών αναφέρονται σε όλο τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται για την επιβίβαση και την αποβίβασή τους στα πλοία.
Σχετικά με τη λήψη μέτρων για την ακεραιότητα του AIS, προκειμένου να αποφευχθεί μη εξουσιοδοτημένη είσοδος ή παραβίαση των στοιχείων ταυτότητας ενός πλοίου στο σύστημα αυτόματης αναγνώρισης, η Υποεπιτροπή του ΙΜΟ συμφώνησε να αναθεωρηθούν τα σχετικά πρότυπα.
Ειδικότερα, οι αλλαγές περιλαμβάνουν:
– Υποχρεωτική εισαγωγή του αριθμού IMO, ο οποίος θα πρέπει να προστατεύεται μετά τον προγραμματισμό στον εξοπλισμό AIS.
– Μια άλλη μορφή αριθμού αναγνώρισης (π.χ. επίσημος αριθμός κράτους σημαίας), που εισάγεται στον εξοπλισμό AIS σε πλοία χωρίς αριθμό IMO.
– Εισαγωγή νέων απαιτήσεων για την εισαγωγή ενός μόνιμου «μοναδικού αριθμού αναγνώρισης εξοπλισμού κατασκευαστή».
Τα σχέδια προτύπων απόδοσης αναμένεται να τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2029, με την επιφύλαξη έγκρισης από το MSC 109.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ