Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στις ελεύσεις τουριστών από Αυστραλία, ΗΠΑ και Καναδά

Η Ελλάδα πρωταγωνίστρια στις ελεύσεις τουριστών από Αυστραλία, ΗΠΑ και Καναδά

Εισαγωγικό κείμενο

Πρωταγωνιστεί η Ελλάδα στις ελεύσεις τουριστών από Αυστραλία, Καναδά και ΗΠΑ, καθώς σε αυτές τις αγορές οι ελληνικοί προορισμοί βρίσκονται στο top 15 για ταξίδια στο εξωτερικό. Μάλιστα για αυτόν τον λόγο οι εν λόγω αγορές θεωρούνται σαφώς πιο υποσχόμενες σε σχέση με άλλες αντίστοιχες, μακρινές αγορές εκτός Ευρώπης, όπως η Κίνα και η Ινδία.

Η παραπάνω διαπίστωση προκύπτει από μελέτη του INΣETE για «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού» για μη ευρωπαϊκές αγορές και συγκεκριμένα τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Κίνα, την Ινδία και την Αυστραλία. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτές οι αγορές συνολικά το 2019 και το 2023, εισέφεραν τουλάχιστον το 11% των συνολικών εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού.

Σχετικά με τις χώρες που οι υπό μελέτη αγορές σκέφτονται να επισκεφθούν τους επόμενους 12 μήνες, η Ελλάδα βρίσκεται στην 10η θέση για την αγορά της Αυστραλίας (με 10%), στην 11η θέση για την αγορά του Καναδά (με 8%) και στην 12η θέση για την αγορά των ΗΠΑ (με 9%). Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ και τον Καναδά, η διαφορά σε προτίμηση μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών που προηγούνται κατά μια ή δυο θέσεις είναι ελάχιστη- μόλις 1 ποσοστιαία μονάδα.

Κίνητρα και προτεραιότητες κατά την επιλογή προορισμού

Ως προς τα κίνητρα για ταξίδια, η «απόλαυση και η χαλάρωση» είναι το βασικότερο κίνητρο για τη μεγάλη πλειοψηφία, από το 53% των Ινδών μέχρι το 67% των Αυστραλών, ενώ ακολουθεί η εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού με ποσοστά μεταξύ 43% και σχεδόν 50%. Για τους Κινέζους η σειρά είναι αντίστροφη με το 44% να έχει ως βασικό κίνητρο την εμπειρία ενός νέου μέρους ή πολιτισμού και ως δεύτερο την απόλαυση / χαλάρωση με 42%.

Σχετικά με το είδος των διακοπών στο εξωτερικό τους επόμενους 12 μήνες, ή το είδος των διακοπών ευρύτερα που προτιμούν οι υπό μελέτη αγορές, έχει ενδιαφέρον ότι δεν μονοπωλεί το προϊόν «Ήλιος και Θάλασσα», όπως προτιμάται σε μεγάλο ποσοστό στην Ελλάδα, αλλά ξεχωρίζουν και τα ταξίδια σε αξιοθέατα ή ακόμη και η προτίμηση για ταξίδια στη φύση, ιδιαίτερα για Ινδούς και Κινέζους. Ειδικότερα, την παραλία προτιμά το 32% των Αμερικανών, το 35% των Καναδών, το 32% των Κινέζων, το 32% των Ινδών και το 30% των Αυστραλών.

Ταξίδι για να δουν αξιοθέατα προτιμούν το 33% των Αμερικανών, το 33% των Καναδών, το 23% των Κινέζων, το 25% των Ινδών και το 39% των Αυστραλών. Ταξίδι στη φύση προτιμούν το 25% των Αμερικανών, το 28% των Καναδών, το 38% των Κινέζων, το 43% των Ινδών και το 26% των Αυστραλών.

Το «budget» των τουριστών

Ως προς το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν για διαμονή ανά διανυκτέρευση ανά άτομο (συμπεριλαμβανομένων φόρων), είναι μεγάλη η απόσταση προς τα κάτω που χωρίζει τους Ινδούς από τις άλλες εθνικότητες. Συγκεκριμένα, έως 110 δολάρια ΗΠΑ προτίθεται να δαπανήσει το 25% των Αμερικανών, το 29% των Καναδών, το 33% των Αυστραλών, το 55% των Κινέζων και το 81% των Ινδών. Από 111 έως 180 δολάρια ΗΠΑ, σκοπεύει να δαπανήσει το 31% των Αμερικανών, το 36% των Καναδών, το 25% των Αυστραλών, το 31% των Κινέζων και το 15% των Ινδών. Αντίστοιχα, πάνω από 180 δολάρια ΗΠΑ, προτίθενται να ξοδέψουν το 38% των Αμερικανών, το 24% των Καναδών, το 35% των Αυστραλών και το 13% των Κινέζων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)