Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Tα πρώτα Ro-Ro κατανάλωσης μεθανόλης της Ιαπωνίας

Tα πρώτα Ro-Ro κατανάλωσης μεθανόλης της Ιαπωνίας

Εισαγωγικό κείμενο

Η χρήση της μεθανόλης ως καυσίμου δεν είναι καινούργια στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς, καθώς πλοία με καύσιμο μεθανόλη έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία ναυπήγησης Mitsubishi Shipbuilding (MHI), είναι η πρώτη φορά που θα κατασκευαστούν πλοία τύπου Ro-Ro με αυτή την τεχνολογία στην Ιαπωνία.

Τα δύο πλοία, με συνολικό μήκος περίπου 169,9 μ. και πλάτος 30,2 μ., θα διαθέτουν δυνατότητα φόρτωσης περίπου 2.300 επιβατικών οχημάτων. Τα καινοτόμα πλοία θα εφοδιαστούν με κινητήρες διπλού καυσίμου μεθανόλης και πετρελαίου, προσφέροντας μείωση των εκπομπών CO₂ πάνω από 10% σε σύγκριση με πλοία παρόμοιου τύπου που κινούνται με παραδοσιακά καύσιμα. Η πρόωση των πλοίων βελτιώνεται με την ενσωμάτωση ανεμοφράκτη στην πρύμνη και κατακόρυφου πηδαλίου, ενώ η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται χάρη στην υιοθέτηση της ενεργειακά αποδοτικής τεχνολογίας της MHI. Αυτή συνδυάζει υψηλής απόδοσης προπέλες και ρυθμιστικά που μειώνουν τον σχηματισμό δινών και βελτιώνουν τη συνολική απόδοση του πλοίου.

Τέλος, η αυξημένη δυνατότητα φόρτωσης και μεταφορικής ικανότητας μεγάλου αριθμού οχημάτων ανά ταξίδι πρόκειται να παράσχει μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο κατανομής των εργασιακών ωρών του πληρώματος.

Οι παραγγελίες των δύο πλοίων πραγματοποιήθηκαν από τις εταιρείες Toyofuji Shipping και Fukuju Shipping. Η παράδοση των πλοίων προγραμματίζεται μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2027.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)