Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 4 Ιουνίου στα πλαίσια της έκθεσης των Ποσειδωνίων το σεμινάριο της Wärtsilä γύρω από την θεματική των μελλοντικών καυσίμων και της απανθρακοποίησης.
Ο κ. Ιωάννης Χριστόπουλος, GM Sales Greece & Cyprus, MD Wärtsilä Greece SA σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «η ναυτιλία κινείται με πρωτοφανή ταχύτητα προς την απανθρακοποίηση. Στη Wärtsilä αναπτύσσουμε τις διατάξεις πρόωσης επόμενης γενιάς που θα επιτρέψουν στους πλοιοκτήτες να διατηρήσουν την επενδυμένη αξία των πλοίων τους, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμα την αποδοτικότητα, την ευελιξία και την περιβαλλοντική συμμόρφωση. Μία από τις προτεινόμενες λύσεις για τα εμπορικά πλοία βασίζεται στη χρηση προωστηρίων συστημάτων με σύγχρονες τετράχρονες μηχανές υψηλής απόδοσης. Η λύση αυτή διασφαλίζει έναν οδικό χάρτη συμμόρφωσης μέχρι το 2040 και επιτρέπει τη μετάθεση της εφαρμογής λύσεων για την επίτευξη των στόχων του 2050, σε μεταγενέστερο χρόνο.»
Ο κ. Figosta Zhou, GM Technical Sales, ανέφερε πως ένα νέο μεν αλλά δοκιμασμένο προωστήριο σύστημα, με τετράχρονες μηχανές θα κάλυπτε καλύτερα τις ανάγκες μεγάλων Tankers & Bulkers παρέχοντας σημαντικά πλεονεκτήματα στους τομείς του αρχικού κεφαλαίου της επένδυσης, του λειτουργικού κόστους και της περιβαλλοντικής συμμόρφωσης. Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με το συνολικό κόστος συγκριτικά με την παραδοσιακή εγκατάσταση δίχρονων κινητήρων ως κύριες μηχανές, η νέα λύση έχει το ίδιο επίπεδο CAPΕX. Ως προς το λειτουργικό κόστος, η προτεινόμενη διάταξη εξοικονομεί σημαντικά δαπάνες όπως αυτές του καυσίμου, λιπαντικών και κόστος συντήρησης (OPEX). Επιπλέον, η νέα λύση είναι φιλικότερη προς το περιβάλλον, με λιγότερες συνολικές εκπομπές αερίων και συμμόρφωση με τοπικές εκπομπές χωρίς την ανάγκη εγκατάστασης συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων. Τέλος, εξασφαλίζεται η μελλοντική συμμόρφωση των πλοίων καθώς η προσαρμογή σε άλλες τεχνολογίες όπως wind assisted propulsion, fuel cells κ.λπ. είναι ευκολότερη.
Ο κ. Αντώνιος Τρακάκης -Technical Director, Marine, RINA- τόνισε πως η επιλογή ενός νέου, εναλλακτικού καυσίμου δεν θα πρέπει να είναι η προτεραιότητά μας τη δεδομένη χρονικά στιγμή. Πριν από 10 χρόνια δεν γινότανε λόγος γύρω από το LNG και, στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει καμία εγγύηση πως τα εναλλακτικά καύσιμα που εμφανίζονται ως κυρίαρχα σήμερα, θα εξακολουθούν να αποτελούν επιλογή σε 15 χρόνια από τώρα. Ως εκ τούτου, η ευελιξία πρέπει να είναι η προτεραιότητα μας. Χρησιμοποιώντας το LNG ως καύσιμο και άλλες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας για έναν σύγχρονο τετράχρονο κινητήρα, όπως ο Wärtsilä 31DF, είναι δυνατό να φτάσουμε πολύ κοντά στο 2040 χωρίς πρόσθετες επενδύσεις στο πλοίο. Η λύση που παρουσιάστηκε στο συνέδριο ενισχύει την ασφάλεια και προσφέρει πρωτοφανή κατανάλωση LNG. Επιπλέον, πέρα από την αποφυγή του κινδύνου πρόωρης επιλογής καυσίμου, ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει με την πιο αποδοτική τεχνολογία δέσμευσης άνθρακα (προ-καύσης) ή, εναλλακτικά, εάν εμφανιστούν νέες επιλογές στο μέλλον, να προσαρμοστεί εύκολα σε οποιοδήποτε νέο καύσιμο που μπορεί να φέρει το μέλλον. Καθώς η πρόκληση της απανθρακοποίησης μετατίθεται στην ξηρά, ώστε να προετοιμαστούν οι λύσεις που θα χρησιμοποιηθούν στο πλοίο, είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε ποιο θα είναι το καύσιμο που θα επικρατήσει σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Ο κ. Wilhelms Henrik, Director Agreements Sales, επικεντρώθηκε στο να δοθούν οι απαντήσεις γύρω από το ερώτημα της επιλογής των Lifecycle Agreements (LCA). Ο κύριος στόχος των LCA είναι να διατηρήσουμε τα πλοία σε κίνηση, αποφεύγοντας καθυστερήσεις, διακοπές και βλάβες, που αν συμβούν, πρέπει να αντισταθμιστούν με λειτουργία σε υψηλότερες ταχύτητες (που συνοδεύεται από υψηλή κατανάλωση καυσίμου και περιττές εκπομπές καυσαερίων). Ο δεύτερος στόχος είναι να γίνει αυτό όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Αποτελεσματικά σημαίνει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χαμηλές εκπομπές καυσαερίων, χαμηλά λειτουργικά έξοδα και καλή απόδοση της επένδυσης. Επιπροσθέτως, πρέπει να γίνει με ασφάλεια, τόσο για το πλήρωμα όσο και για τα άλλα πλοία. Και παρόλο που δεν υπάρχει «μαγικό ραβδί», υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που κάνουμε στα πλαίσια των LCA, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος. Πρώτα απ’ όλα, διασφαλίζουμε ότι όλα τα ανταλλακτικά είναι διαθέσιμα τη στιγμή που χρειάζονται. Με τη χρήση δεδομένων και ΑΙ (Artificial Intelligence), επιτυγχάνεται η έγκαιρη πρόληψη βλαβών , η βελτιστοποίηση της λειτουργίας των μηχανών, η επαναφορά της λειτουργίας τους σε περίπτωση βλάβης στο μικρότερο δυνατό χρόνο και η επιλογή της καταλληλότερης στιγμής για την αλλαγή εξαρτημάτων. Αλλά ίσως το πιο σημαντικό είναι η συνεργασία μεταξύ των μελών του πληρώματος του πλοίου και των ειδικών της Wärtsilä που τους καθοδηγούν για την αποφυγή βλάβων , ενώ αν αυτές συμβούν, να τους βοηθήσουν να αποκαταστήσουν την ομαλή λειτουργία το συντομότερο δυνατό. Η συνεργασία είναι το κλειδί της επιτυχίας των μεθόδων συντήρησης και επιτήρησης του εξοπλισμού. Όλα αυτά τα μικρά πράγματα εξοικονομούν λειτουργικό κόστος, βελτιώνουν την ασφάλεια και μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 έως και 8%.
Ο κ. Σταμάτης Αχιλλάς -Head of Business development & Sales, 2-Stroke Fuel Conversions- μίλησε για το “Fitness for Fleets”, παρουσιάζοντας τις προτάσεις της Wärtsilä για την αναβάθμιση της απόδοσης των δίχρονων κινητήρων και τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων. Η Wärtsilä προσφέρει αναβαθμίσεις για την αύξηση της αποδοτικότητας κινητήρα για κάθε προϋπολογισμό, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα, από “εύκολες λύσεις” έως λύσεις όπως το Fit4Power, την ριζική μείωση της ισχύος του κινητήρα, η οποία μειώνει το μέγεθος της διαμέτρου του εμβόλου από 96 εκ. σε 72εκ., εξοικονομώντας έως και 15% καύσιμο και εκπομπές CO2. Σε συνδυασμό με τη βελτιστοποίηση της έλικας (propeller optimization), η λύση μπορεί να βελτιώσει την απόδοση κατά περίπου 20%, που ισοδυναμεί με τη μετάβαση σε LNG. Ο κ. Αχιλλάς παρουσίασε στιγμιότυπα από την πρόσφατη εκδήλωση της Wärtsilä στο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας στην Τεργέστη, Ιταλία, παρουσία πελατών της εταιρείας – ένα σημαντικό ορόσημο στην αλυσίδα ανάπτυξης βιώσιμων καυσίμων για δίχρονους κινητήρες της εταιρείας. Η ομάδα ανάπτυξης δίχρονων κινητήρων της Wärtsilä, φιλοξένησε επισκέπτες από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και Ελλήνων πλοιοκτητών, για να επιδείξει την βελτιωμένη απόδοση και τα προηγμένα χαρακτηριστικά του Fit4Fuels MeΟΗ, της τεχνολογίας δηλαδή μετατροπής 2χρονου κινητήρα σε κινητήρα μεθανόλης. Η επίδειξη έγινε σε δοκιμαστικό κινητήρα με 6 κυλίνδρους και διάμετρο εμβόλου 50εκ. Ο κ. Αχιλλάς έκλεισε την παρουσίασή του παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα μιας Fit4power μετατροπής και υπογράμμισε πως η απανθρακοποίηση αποτελεί παράγοντα ανταγωνιστικότητας ενός στόλου και, ως εκ τούτου, μια στρατηγική επιχειρηματική απόφαση.
Τέλος, ο κ. Ευάγγελος Σαΐτης – Area Sales Manager – ανέφερε πως στο σημερινό περίπλοκο κανονιστικό και εμπορικό περιβάλλον, είναι εμφανές πως η επιχειρησιακή αποδοτικότητα του στόλου παίζει σημαντικό ρόλο με αυξανόμενο οικονομικό αντίκτυπο. Παρόλο που ο στόχος της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι σαφής, μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050, η πορεία για την επίτευξη αυτού του στόχου δεν είναι τόσο ξεκάθαρη. Η Wärtsilä εστιάζει στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα λύσεων τεχνολογίας και υπηρεσιών. Η πλατφόρμα Fleet Optimization Solution (FOS), επικεντρώνεται στη βελτιστοποίηση της πορείας του πλοίου για μείωση της κατανάλωσης και, κατ’ επέκταση, των εκπομπών καυσαερίων. Το FOS είναι μια ενοποιημένη πλατφόρμα που συνδέει όλα τα δεδομένα μιας ναυτιλιακής εταιρείας, χρησιμοποιώντας επαληθευμένα δεδομένα και παρέχοντας μια κοινή μορφή σε όλους τους χρήστες. Μπορεί να προσφερθεί είτε ως λύση software only, είτε ως λύση software και hardware, και μπορεί να προσφέρει οφέλη στις λειτουργίες του πλοίου και του γραφείου, βοηθώντας τους πλοιοκτήτες, τους technical managers και τους operators, να βελτιώσουν την κατανάλωση ενέργειας και την διαχείριση των εκπομπών καυσαερίων. Επιπλέον, βασισμένη σε επαληθευμένα δεδομένα της πλατφόρμας FOS, η Wärtsilä προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες επικεντρωμένες στην μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των πλοίων, προτείνοντας δομικές αναβαθμίσεις και βελτιώσεις διαχείρισης των στόλου.
Οι παρουσιάσεις κέντρισαν το ενδιαφέρον του κοινού, το οποίο έκανε πολλές και καίριες ερωτήσεις. Οι περισσότερες ερωτήσεις, αφορούσαν την καινοτόμα πρόταση της Wärtsilä που παρουσίασε ο κ. Figosta Zhou. Όπως εξήγησε ο ίδιος, η πρόταση βρίσκεται πολύ κοντά στην υλοποίηση, καθώς έχουν υπογραφεί πολλά JDP με μεγάλες εταιρείες και έχουν δοθεί AiP από τον RINA.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ εισέρχεται δυναμικά ο νοτιοκορεατικός κολοσσός Hanwha Ocean, καθώς πρόσφατα ολοκλήρωσε την εξαγορά αμερικανικού ναυπηγείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πρακτορείο…
Ανακατατάξεις (και) στην αγορά πετρελαίου αναμένεται να επιφέρει προσεχώς η επανεκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των ΗΠΑ, καθώς η επιστροφή του στον Λευκό…
H επίμονη νωχελικότητα της ναυλαγοράς των LNG carriers είναι εμφανής τις τελευταίες εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης…
Στο τεύχος της 15ης Μαΐου 1980, τα Ναυτικά Χρονικά, στη στήλη των Τεχνικών Θεμάτων, κατέγραψαν την είδηση της ολοκλήρωσης της μετασκευής του υπερωκεανίου «France»…
O καπτ. Δημήτρης Ματθαίου επανεκλέχτηκε πρόεδρος του Green Award Foundation για την επόμενη τριετία. Η επανεκλογή που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του…
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ απειλεί πλέον την Ευρωπαϊκή Ένωση με τελωνειακούς δασμούς, αν δεν μειώσει το τεράστιο εμπορικό έλλειμμά της με…
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις της Τράπεζας της Ελλάδος, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,3% το 2024, να επιταχυνθεί στο…
O Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ, μέλος της Holcim, υπέγραψε την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου σύμβαση μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (Front End Engineering & Design – FEED) με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ