Στο πλαίσιο των διεθνών προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών CO2 και την προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας, το λιμάνι του Γκότενμποργκ, το North Sea Port, η DFDS και το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ Σουηδίας και Βελγίου. Το σχέδιο αυτό, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030, στοχεύει στη λειτουργία δύο Ro-Ro πλοίων με καύσιμο αμμωνία σε γραμμές μεταξύ της Σουηδίας και του Βελγίου. Με αυτήν την πρωτοβουλία ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο πράσινου διαδρόμου αμμωνίας για πλοία.
Ο εν λόγω διάδρομος, που εκτείνεται για 2.500 χιλιόμετρα στοχεύει να συνδέσει 11 ευρωπαϊκές χώρες δια μέσω θαλάσσης, χερσαίων και σιδηροδρομικών δρόμων, από τη Νορβηγία μέχρι την Ισπανία. Οι προσπάθειες εντείνονται για την ηλεκτροκίνηση και την ασφαλή χρήση αμμωνίας ως καυσίμου, με τα λιμάνια να δρουν ως κόμβοι παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ασφαλούς ανεφοδιασμού της αμμωνίας.
Οι φιλοδοξίες για τον ναυτιλιακό διάδρομο δεν σταματούν εκεί. Τα λιμάνια προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ενώ η DFDS έχει ήδη καταθέσει αίτηση για χρηματοδότηση τεσσάρων πλοίων με καύσιμο αμμωνία. Εάν το σχέδιο προχωρήσει, αναμένεται μείωση των εκπομπών CO2 κατά 328.000 τόνους ετησίως, που αντιστοιχεί σε περίπου 11% των εκπομπών της DFDS για το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Tην Τρίτη 28 Ιανουαρίου ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ