Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Ανοίγει ο δρόμος για τον πρώτο στον κόσμο πράσινο διάδρομο αμμωνίας

Ανοίγει ο δρόμος για τον πρώτο στον κόσμο πράσινο διάδρομο αμμωνίας

Εισαγωγικό κείμενο

Στο πλαίσιο των διεθνών προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών CO2 και την προώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας, το λιμάνι του Γκότενμποργκ, το North Sea Port, η DFDS και το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία ενός πράσινου ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ Σουηδίας και Βελγίου. Το σχέδιο αυτό, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2030, στοχεύει στη λειτουργία δύο Ro-Ro πλοίων με καύσιμο αμμωνία σε γραμμές μεταξύ της Σουηδίας και του Βελγίου. Με αυτήν την πρωτοβουλία ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία του πρώτου στον κόσμο πράσινου διαδρόμου αμμωνίας για πλοία.

Ο εν λόγω διάδρομος, που εκτείνεται για 2.500 χιλιόμετρα στοχεύει να συνδέσει 11 ευρωπαϊκές χώρες δια μέσω θαλάσσης, χερσαίων και σιδηροδρομικών δρόμων, από τη Νορβηγία μέχρι την Ισπανία. Οι προσπάθειες εντείνονται για την ηλεκτροκίνηση και την ασφαλή χρήση αμμωνίας ως καυσίμου, με τα λιμάνια να δρουν ως κόμβοι παροχής ηλεκτρικής ενέργειας και ασφαλούς ανεφοδιασμού της αμμωνίας.

Οι φιλοδοξίες για τον ναυτιλιακό διάδρομο δεν σταματούν εκεί. Τα λιμάνια προχωρούν σε σημαντικές επενδύσεις για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ενώ η DFDS έχει ήδη καταθέσει αίτηση για χρηματοδότηση τεσσάρων πλοίων με καύσιμο αμμωνία. Εάν το σχέδιο προχωρήσει, αναμένεται μείωση των εκπομπών CO2 κατά 328.000 τόνους ετησίως, που αντιστοιχεί σε περίπου 11% των εκπομπών της DFDS για το 2023.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)