Το Ιnternational Chamber of Shipping (ICS) και το Chamber of Marine Commerce του Καναδά (CMC) συγκάλεσαν 120 ηγέτες του κλάδου από 90 οργανισμούς και 30 διαφορετικές χώρες στο Μόντρεαλ την Πέμπτη 13 Ιουνίου, προκειμένου να συζητήσουν τις προκλήσεις και τους κινδύνους για το παγκόσμιο εμπόριο στο Shaping the Future of Shipping Summit.
Στην κορυφή της ατζέντας βρέθηκαν τα κρίσιμα ζητήματα που επηρεάζουν τη βιομηχανία, όπως ο αυξημένος προστατευτισμός, οι παγκόσμιες γεωπολιτικές συγκρούσεις, η απανθρακοποίηση και τα μελλοντικά καύσιμα, καθώς και η σημασία των ναυτικών. Στο πλαίσιο αυτό, οι ηγέτες του κλάδου κάλεσαν τις κυβερνήσεις να αναγνωρίσουν τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει ο αυξημένος προστατευτισμός στο παγκόσμιο εμπόριο.
Ο πρωθυπουργός του Καναδά, Τζάστιν Τριντό, με μήνυμά του άνοιξε το συνέδριο, σημειώνοντας τα εξής: «Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος που ο Καναδάς είναι γνωστός ως αξιόπιστος εμπορικός εταίρος στον κόσμο, και αυτή η φήμη εξαρτάται από τη σταθερή βιώσιμη λειτουργία των αλυσίδων εφοδιασμού μας. Έχουμε επίσης επενδύσει πάνω από 750 εκατ. δολάρια στο Ταμείο Καθαρών Καυσίμων, το οποίο θα βοηθήσει τις βιομηχανίες σε ολόκληρη τη χώρα να κάνουν το ίδιο. Όταν πρόκειται για τη διακίνηση φορτίων σε μια χώρα τόσο μεγάλη όσο η δική μας, δεν έχουμε την πολυτέλεια να ακολουθούμε τους άλλους, πρέπει να ηγηθούμε, πρέπει να βρίσκουμε συνεχώς καλύτερους και πιο βιώσιμους τρόπους για να μεταφέρουμε τα εμπορεύματα».
Ο πρόεδρος του ICS, Emanuele Grimaldi, τόνισε ότι το ελεύθερο εμπόριο αντιμετωπίζει μια άνευ προηγουμένου απειλή. «Ο αριθμός των μονομερών εμποδίων στο εμπόριο που επιβάλλουν οι χώρες αυξάνεται εκθετικά. Τώρα καταλαβαίνω ότι οι προθέσεις αυτών των φραγμών μπορεί να είναι καλοπροαίρετες, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι το εμπόριο χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο ως όπλο, καθώς τα έθνη επιδιώκουν να αποκτήσουν μεγαλύτερο οικονομικό πλεονέκτημα ή να επιτύχουν πολιτικούς στόχους».
Από τη δική μας οπτική γωνία, οι μονομερείς ενέργειες προστατευτισμού μιας χώρας, όπως οι δασμοί, όχι μόνο αποτυγχάνουν να αποθαρρύνουν τις πράξεις, τις πολιτικές και τις πρακτικές άλλων χωρών, αλλά και βλάπτουν την ανταγωνιστικότητα των εθνικών αγορών εισαγωγών και εξαγωγών και αυξάνουν το κόστος για τους καταναλωτές», δήλωσε από την πλευρά του ο Bruce Burrows, πρόεδρος και CEO του Chamber of Marine Commerce.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ