Η καθαρή αμμωνία ως καύσιμο υπόσχεται να παίξει βασικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση προς την πράσινη ναυτιλία, με τις απαιτήσεις του κλάδου να αναμένονται ενισχυμένες, λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο του διά θαλάσσης εμπορίου τα επόμενα χρόνια.
Στο πλαίσιο μιας κοινής αναπτυξιακής πρωτοβουλίας ανάμεσα στον κορεατικό νηογνώμονα (KR) και τη Samsung Heavy Industries (SHI), έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον KR ο σχεδιασμός ενός υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς αμμωνίας με χωρητικότητα 150.000 κ.μ. Το συγκεκριμένο πλοίο έχει σχεδιαστεί με την ικανότητα να μεταφέρει μεγάλες ποσότητες αμμωνίας, χρησιμοποιώντας την ίδια την αμμωνία ως καύσιμο πρόωσης, κάτι που εγγυάται μηδενικές εκπομπές κατά τη λειτουργία του.
Η πρόσφατη έγκριση έχει ως στόχο να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση των υπερμεγέθων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας. Την ίδια ώρα, τα δύο μέρη υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη ενός containership μεταφορικής ικανότητας 9.300 TEUs καύσης αμμωνίας, η οποία δημιουργεί τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη τέτοιων πλοίων.
Η SHI, αναλαμβάνοντας τη σχεδίαση του συστήματος καυσίμων, αντιμετώπισε συγκεκριμένες προκλήσεις που παρουσιάζει η αμμωνία. Αυτές περιλαμβάνουν τα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου, αερισμού και παρακολούθησης αερίων. Παράλληλα εξασφάλισε ότι ο βασικός σχεδιασμός των μεγάλων δεξαμενών συμμορφώνεται με όλες τις κανονιστικές απαιτήσεις.
Από την πλευρά του, ο KR επαλήθευσε την ασφάλεια του συστήματος καυσίμων αμμωνίας, ελέγχοντας την καταλληλότητα της διάταξης των δεξαμενών και αξιολογώντας τις εγχώριες και διεθνείς κανονιστικές διατάξεις για την επιβεβαίωση της συμμόρφωσης του σχεδιασμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η AiP όσο και η συμφωνία κατασκευής του containership έλαβαν χώρα στις 5 Ιουνίου 2024, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των «Ποσειδωνίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα αναστείλουν την επιβολή δασμών στο Μεξικό για έναν μήνα, ανακοίνωσε η Πρόεδρος της χώρας Κλαούδια Σεϊνμπάουμ, μετά τη συνομιλία που…
Εν μέσω διαδοχικών σεισμικών δονήσεων στη Σαντορίνη και την ευρύτερη υποθαλάσσια περιοχή, κάτοικοι και επισκέπτες εγκαταλείπουν το νησί. Στο πλαίσιο αυτό ακτοπλοϊκές και αεροπορικές…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στη ζώνη του ευρώ αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,5% τον Ιανουάριο του 2025, από 2,4% τον Δεκέμβριο του 2024, σύμφωνα με…
Στα Κεντρικά Γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA).…
Έντονη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις της αμερικανικής κυβέρνησης σχετικά με την επιρροή της Κίνας στη Διώρυγα του Παναμά, με ομάδα Γερουσιαστών να κρούει πρόσφατα…
Μέσω νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών, η Ινδία ενισχύει την εξωστρέφειά της στις διεθνείς αγορές, επικεντρώνοντας την προσοχή της στην επέκταση της παρουσίας της στους τομείς…
Έτος «υψηλών πτήσεων» αποτέλεσε το 2024 για τις αερομεταφορές, καθώς ο κλάδος βίωσε αξιοσημείωτη άνοδο της ζήτησης, η οποία καταδεικνύει ότι οι αερομεταφορές έχουν…
Πτώση 2% σημείωσαν οι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (ΑΞΕ) στις αναπτυσσόμενες οικονομίες το 2024, σηματοδοτώντας τη δεύτερη διαδοχική ετήσια μείωση, σύμφωνα με το Global Investment…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ