Η καθαρή αμμωνία ως καύσιμο υπόσχεται να παίξει βασικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση προς την πράσινη ναυτιλία, με τις απαιτήσεις του κλάδου να αναμένονται ενισχυμένες, λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο του διά θαλάσσης εμπορίου τα επόμενα χρόνια.
Στο πλαίσιο μιας κοινής αναπτυξιακής πρωτοβουλίας ανάμεσα στον κορεατικό νηογνώμονα (KR) και τη Samsung Heavy Industries (SHI), έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον KR ο σχεδιασμός ενός υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς αμμωνίας με χωρητικότητα 150.000 κ.μ. Το συγκεκριμένο πλοίο έχει σχεδιαστεί με την ικανότητα να μεταφέρει μεγάλες ποσότητες αμμωνίας, χρησιμοποιώντας την ίδια την αμμωνία ως καύσιμο πρόωσης, κάτι που εγγυάται μηδενικές εκπομπές κατά τη λειτουργία του.
Η πρόσφατη έγκριση έχει ως στόχο να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση των υπερμεγέθων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας. Την ίδια ώρα, τα δύο μέρη υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη ενός containership μεταφορικής ικανότητας 9.300 TEUs καύσης αμμωνίας, η οποία δημιουργεί τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη τέτοιων πλοίων.
Η SHI, αναλαμβάνοντας τη σχεδίαση του συστήματος καυσίμων, αντιμετώπισε συγκεκριμένες προκλήσεις που παρουσιάζει η αμμωνία. Αυτές περιλαμβάνουν τα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου, αερισμού και παρακολούθησης αερίων. Παράλληλα εξασφάλισε ότι ο βασικός σχεδιασμός των μεγάλων δεξαμενών συμμορφώνεται με όλες τις κανονιστικές απαιτήσεις.
Από την πλευρά του, ο KR επαλήθευσε την ασφάλεια του συστήματος καυσίμων αμμωνίας, ελέγχοντας την καταλληλότητα της διάταξης των δεξαμενών και αξιολογώντας τις εγχώριες και διεθνείς κανονιστικές διατάξεις για την επιβεβαίωση της συμμόρφωσης του σχεδιασμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η AiP όσο και η συμφωνία κατασκευής του containership έλαβαν χώρα στις 5 Ιουνίου 2024, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των «Ποσειδωνίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ρωσικές αρχές χαρακτηρίζουν κρίσιμη την κατάσταση που έχει προκληθεί από την πετρελαιοκηλίδα μετά την βύθιση των δύο ρωσικών τάνκερ στα μέσα Δεκεμβρίου στην…
Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν ζήτησε συγγνώμη από τον Ιλχάμ Αλίεφ, τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν, για το «τραγικό περιστατικό» στον ρωσικό εναέριο χώρο που…
Συνεχίσθηκαν σήμερα τα προβλήματα στην λειτουργία πολλών μεγάλων βρετανικών αεροδρομίων εξαιτίας της ομίχλης, ανακοίνωσε η βρετανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (NATS). Οι προσωρινοί περιορισμοί…
Με επιτυχία αναχώρησε το πρώτο φορτίο LNG από τον τερματικό Plaquemines της Venture Global στη Λουιζιάνα με προορισμό τη Γερμανία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα…
Παρότι το πέρας του έτους βρίσκεται κοντά, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων παραμένει έντονη. Τελευταία εξέλιξη στο συγκεκριμένο μέτωπο, βάσει της…
Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά αποτελούν ημέρες με ιδιαίτερη σημειολογία για τους ναυτικούς και τις οικογένειές τους. Παραδοσιακά οι γιορτινές αυτές ημέρες είναι συνδεδεμένες…
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 12,011 δισ. ευρώ καταγράφηκε στον προϋπολογισμό το 11μηνο φέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 9,912 δισ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 5,826…
Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, κατηγόρησε σήμερα ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια στο πλήρωμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ