Η καθαρή αμμωνία ως καύσιμο υπόσχεται να παίξει βασικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση προς την πράσινη ναυτιλία, με τις απαιτήσεις του κλάδου να αναμένονται ενισχυμένες, λαμβάνοντας υπόψη την άνοδο του διά θαλάσσης εμπορίου τα επόμενα χρόνια.
Στο πλαίσιο μιας κοινής αναπτυξιακής πρωτοβουλίας ανάμεσα στον κορεατικό νηογνώμονα (KR) και τη Samsung Heavy Industries (SHI), έλαβε έγκριση επί της αρχής (AiP) από τον KR ο σχεδιασμός ενός υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς αμμωνίας με χωρητικότητα 150.000 κ.μ. Το συγκεκριμένο πλοίο έχει σχεδιαστεί με την ικανότητα να μεταφέρει μεγάλες ποσότητες αμμωνίας, χρησιμοποιώντας την ίδια την αμμωνία ως καύσιμο πρόωσης, κάτι που εγγυάται μηδενικές εκπομπές κατά τη λειτουργία του.
Η πρόσφατη έγκριση έχει ως στόχο να επιταχύνει την εμπορευματοποίηση των υπερμεγέθων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας. Την ίδια ώρα, τα δύο μέρη υπέγραψαν συμφωνία για την ανάπτυξη ενός containership μεταφορικής ικανότητας 9.300 TEUs καύσης αμμωνίας, η οποία δημιουργεί τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη τέτοιων πλοίων.
Η SHI, αναλαμβάνοντας τη σχεδίαση του συστήματος καυσίμων, αντιμετώπισε συγκεκριμένες προκλήσεις που παρουσιάζει η αμμωνία. Αυτές περιλαμβάνουν τα συστήματα τροφοδοσίας καυσίμου, αερισμού και παρακολούθησης αερίων. Παράλληλα εξασφάλισε ότι ο βασικός σχεδιασμός των μεγάλων δεξαμενών συμμορφώνεται με όλες τις κανονιστικές απαιτήσεις.
Από την πλευρά του, ο KR επαλήθευσε την ασφάλεια του συστήματος καυσίμων αμμωνίας, ελέγχοντας την καταλληλότητα της διάταξης των δεξαμενών και αξιολογώντας τις εγχώριες και διεθνείς κανονιστικές διατάξεις για την επιβεβαίωση της συμμόρφωσης του σχεδιασμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η AiP όσο και η συμφωνία κατασκευής του containership έλαβαν χώρα στις 5 Ιουνίου 2024, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των «Ποσειδωνίων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ