
Καθώς διανύουμε τον έκτο μήνα του 2024, η ναυλαγορά των LNG carriers δεν δείχνει σημάδια μεταβλητότητας. Τουναντίον, οι ναύλοι στη spot αγορά από την αρχή του έτους παραμένουν σε χαμηλά μεν, παρεμφερή (πλέον) με πέρυσι δε επίπεδα.
Ειδικότερα, βάσει της Fearnleys, οι ναύλοι ενός LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. στη spot αγορά διαμορφώνονται στα $38.500/ημέρα ανατολικά του Σουέζ και στα $45.000/ημέρα δυτικά του Σουέζ. Η καταγραφείσα νωχελικότητα φέρεται να οφείλεται στον ήπιο χειμώνα και κατ’ επέκταση στην περιορισμένη κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Ωστόσο, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι, προς τα τέλη του 2024, οι ναύλοι ενδέχεται να αυξηθούν σημαντικά ελέω κόντρας Ασίας και Ευρώπης για τις ποσότητες LNG. Στην υπόθεση αυτή ενδέχεται να οφείλεται και το premium στο οποίο τελούν υπό διαπραγμάτευση τα συμβόλαια χρονοναύλωσης. Βάσει της Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. για ένα έτος ανέρχεται σε $60.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρά τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και αρκετών χωρών ‒συμπεριλαμβανομένων ευρωπαϊκών–, οι Δανοί εφοπλιστές, μέσω της Danish Shipping, του συλλογικού οργάνου εκπροσώπησής τους,…
Την παράδοση ενός ακόμα νεότευκτου ποταμόπλοιου γιόρτασε πρόσφατα η Viking. Συγκεκριμένα, την Τρίτη 18 Μαρτίου, η εταιρεία κρουαζιέρας παρέλαβε το «Viking Nerthus», στο πλαίσιο…
Καθώς το μέλλον των ναυτιλιακών καυσίμων παραμένει ακόμη θολό και η διαθεσιμότητα της μεθανόλης διαφαίνεται σχετικά χαμηλή, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται ή εμμένουν…
Οι εμπορικές σχέσεις Πεκίνου-Τεχεράνης, με επίκεντρο τις αποστολές ιρανικού αργού σε κινεζικά διυλιστήρια, βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της Ουάσιγκτον. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του νέου…
Διάλειμμα από τη συνεχή μεταβλητότητα πραγματοποιεί η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Αναντίρρητα, η αγορά των Liberty από Έλληνες πλοιοκτήτες, την επαύριον του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα στην ιστορία της μεταπολεμικής…
Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ στις 9 Απριλίου 2025 αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή συνεδρίαση της η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής…
Αύξηση 1% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Ιανουάριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Ιανουαρίου 2024, έναντι μείωσης 0,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ