Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407031648267554-900x553.jpg)
Καθώς διανύουμε τον έκτο μήνα του 2024, η ναυλαγορά των LNG carriers δεν δείχνει σημάδια μεταβλητότητας. Τουναντίον, οι ναύλοι στη spot αγορά από την αρχή του έτους παραμένουν σε χαμηλά μεν, παρεμφερή (πλέον) με πέρυσι δε επίπεδα.
Ειδικότερα, βάσει της Fearnleys, οι ναύλοι ενός LNG carrier μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. στη spot αγορά διαμορφώνονται στα $38.500/ημέρα ανατολικά του Σουέζ και στα $45.000/ημέρα δυτικά του Σουέζ. Η καταγραφείσα νωχελικότητα φέρεται να οφείλεται στον ήπιο χειμώνα και κατ’ επέκταση στην περιορισμένη κατανάλωση φυσικού αερίου στην Ευρώπη.
Ωστόσο, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι, προς τα τέλη του 2024, οι ναύλοι ενδέχεται να αυξηθούν σημαντικά ελέω κόντρας Ασίας και Ευρώπης για τις ποσότητες LNG. Στην υπόθεση αυτή ενδέχεται να οφείλεται και το premium στο οποίο τελούν υπό διαπραγμάτευση τα συμβόλαια χρονοναύλωσης. Βάσει της Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός TFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ. για ένα έτος ανέρχεται σε $60.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ