
Στα φετινά Ποσειδώνια σημειώθηκε ένα σημαντικό επίτευγμα που υποστηρίζει την ενεργειακή μετάβαση και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με την έκδοση της Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) από τον ABS στον σχεδιασμό ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂). Πρόκειται για έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό LCO₂ 40.000 κ.μ., με χαρακτηριστικά χαμηλής πίεσης και ρηχού βυθίσματος από την ECOLOG Services Ltd. (ECOLOG).
Το AiP αποτελεί το αποτέλεσμα εντατικής συνεργασίας σε ένα κοινό βιομηχανικό έργο που επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη ενός λεπτομερούς σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη τα κρίσιμα χαρακτηριστικά του LCO₂. Πρωταγωνιστές του εν λόγω σχεδιασμού αποτελούν η Hanwha Ocean Co., Ltd., με τον σχεδιασμό του κύτους και των δεξαμενών του φορτίου, και η Babcock LGΕ, με την εξειδίκευσή της στα συστήματα χειρισμού φορτίου και στην ενσωμάτωση τεχνολογιών. Στόχος της Hanwha Ocean Co., Ltd. είναι η μεταφορά μεγάλων ποσοτήτων υγροποιημένου CO₂, βελτιώνοντας το λειτουργικό κόστος μέσω της κατασκευής υπερμεγέθων πλοίων LCO₂, ενώ της Babcock LGE είναι να ενισχύσει την ενσωμάτωση της τεχνολογίας ecoCO₂ για τη βελτιστοποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCUS).
Η συμβολή της ECOLOG στο έργο περιλαμβάνει την εξειδίκευσή της στη μεταφορά κρυογoνικών αερίων και την ενσωμάτωση της ναυτιλιακής μεταφοράς LCO₂ στην ευρύτερη αλυσίδα εφοδιασμού της δέσμευσης και της αποθήκευσης άνθρακα (CCUS). O δρ. Πάνος Δεληγιάννης, επικεφαλής της ECOLOG, ανέφερε ότι η φιλοδοξία της εταιρείας είναι να αναπτύξει την πρώτη μεγάλη κλίμακα παροχής υπηρεσιών υγροποίησης, μεταφοράς και αποθήκευσης 50 εκατ. τόνων CO₂ ετησίως παγκοσμίως.
Από την πλευρά του, o κ. Πάνος Κουτσουράκης, αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Βιωσιμότητας της ABS, δήλωσε πως ο σχεδιασμός αυτού του πλοίου ενισχύει την ασφαλή μεταφορά του CO₂ και συνεπώς την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ