Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Δίχως «φρένο» η κινεζική επέκταση στις χερσαίες αλυσίδες εφοδιασμού

Δίχως «φρένο» η κινεζική επέκταση στις χερσαίες αλυσίδες εφοδιασμού

Εισαγωγικό κείμενο

Η Κίνα επεκτείνει το εύρος των έργων της που σχετίζονται με το μεγαλεπήβολο project Belt and Road Initiative (BRI) υπογράφοντας διακρατική συμφωνία για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Κίνας με το Κιργιστάν και το Ουζμπεκιστάν.

Η εν λόγω συμφωνία, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα, δρομολογώντας ουσιαστικά και πρακτικά εμπορικά οφέλη για τις χώρες της περιοχής, όπως επισημαίνουν ειδικοί.

Σε συνέντευξή του στο κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua, ο Κιουμπανιτσμπέκ Τααμπάλντιεφ, πολιτικός επιστήμονας και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ala-Too International University, που έχει την έδρα του στην πρωτεύουσα του Κιργιστάν, Μπισκέκ, τόνισε ότι η υπογραφή της συμφωνίας για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, είναι ένα ιστορικό γεγονός για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα.

«Η υλοποίηση του προγράμματος θα έχει ουσιαστικά οφέλη για όλους τους συμμετέχοντες, αλλά και για την Κεντρική και Νότια Ασία, καθώς ένας νέος διαμετακομιστικός διάδρομος θα ανοίξει από την Ανατολή προς τη Δύση», δήλωσε ο κ. Τααμπάλντιεφ. Καθώς, όπως επεσήμανε, «η μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα προς το Νότο, αλλά και γενικότερα προς τη Δύση θα γίνεται μέσω μιας πιο σύντομης (σιδηροδρομικής) διαδρομής».

Το project BRI στοχεύει στη δημιουργία μιας περιφερειακής  υπερσύνδεσης μέσω της Κινεζικής Θάλασσας και του Ινδικού ωκεανού, με τη δημιουργία  ενός πυκνού δικτύου υποδομών, με απώτερο σκοπό του μεγαλεπήβολου αυτού σχεδίου την ενίσχυση της γεωστρατηγικής σημασίας της Ευρασίας και την ανάδειξη της Κίνας σε ισχυρή παγκόσμια δύναμη.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)