Αυξημένος είναι ο αριθμός παραγγελιών για LNG carriers, ο οποίος έχει σχεδόν υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι. Συγκεκριμένα, την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου του τρέχοντος έτους παραγγέλθηκαν 78 LNG carriers έναντι 34 πέρυσι την ίδια περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 129%.
Το κόστος παραγγελίας για ένα νεότευκτο LNG carrier μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έχει ανέλθει σε ποσό-ρεκόρ $269 εκατ.
Οι αξίες των LNG carriers έχουν αυξηθεί για όλες τις υποκατηγορίες και τις ηλικιακές κατηγορίες από την αρχή του τρέχοντος έτους, με τα 20 ετών LNG carriers μεταφορικής ικανότητας 140.000 κ.μ. να έχουν αυξημένο κόστος γύρω στα $10 εκατ. (από $62,85 εκατ. σε $72,4 εκατ.), παρουσιάζοντας αύξηση 15% από την 1η Ιανουαρίου του 2024.
Στην παρούσα περίοδο, η αναλογία των πλοίων μεγάλου μεγέθους στο βιβλίο παραγγελιών έναντι του εν ενεργεία στόλου ανέρχεται σε 64%. Η πλειονότητα των παραγγελιών μέχρι τώρα είναι για μεγάλης μεταφορικής ικανότητας LNG carriers, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 74% των παραγγελιών, και ακολουθούν τα πλοία μεγέθους QMAX με ποσοστό 23%.
Ιστορικά, οι μόνες άλλες παραγγελίες για την κατηγορία QMAX ήταν τη δεκαετία του 2000, κάτι που σηματοδοτεί ότι οι τρέχουσες παραγγελίες θα μπορούσαν να είναι μέρος ενός πλάνου ανανέωσης του στόλου.
Το Κατάρ είναι αυτό που ηγείται σε παραγγελίες το τρέχον έτος με μερίδιο 44%, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ακολουθούν με ποσοστό 13% και στην τρίτη θέση είναι η Κίνα με ποσοστό 9%.
Στις αξιοσημείωτες νέες παραγγελίες περιλαμβάνονται δέκα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πλοία από την εταιρεία ADNOC, που προγραμματίζεται να κατασκευαστούν στα ναυπηγεία της Samsung και της Hanwha Ocean και να παραδοθούν το 2028, με την αξία τους να εκτιμάται από τη VesselsValue στα $2,7 δισ.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συμφωνία για την ενίσχυση της συνεργασίας τόσο στο θαλάσσιο πεδίο όσο και στο επίπεδο της ανταλλαγής πληροφοριών με βασικό στόχο την πάταξη των εγκληματικών…
Εκ νέου σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών του για την ανάπτυξη της ζήτησης πετρελαίου προχώρησε ο OPEC. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο πισωγύρισμα του γιγάντιου…
Από το 2025, η ITA Airways θα συνδέει με απευθείας πτήσεις Ιταλία και Λιβύη. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η εταιρεία ξεκινά δρομολόγιο από…
Η οικονομική ατζέντα του Ντόναλντ Τραμπ απειλεί να επαναφέρει τον πληθωρισμό στις Ηνωμένες Πολιτείες και να βλάψει την οικονομική ανάπτυξη σε ολόκληρο τον κόσμο,…
Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την ερχόμενη Τετάρτη 20/11, αποφάσισε ομόφωνα στη σημερινή της συνεδρίαση, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής…
Διατηρείται το θετικό κλίμα στην αγορά ομολόγων, καθώς οι επενδυτές προεξοφλούν μία ακόμη μείωση των επιτοκίων από την Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) πριν από…
Γεύμα εργασίας διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, στο επίκεντρο του οποίου βρέθηκε η περίοδος 1974 έως 2024 και συγκεκριμένα τα…
Τα προσεχή έτη πολλά νέα και μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να κατακλύσουν τόσο την ευρωπαϊκή όσο και την αμερικανική αγορά. Στην προσπάθειά τους οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ