Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζονται οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών σε σύγχρονα νεότευκτα πλοία. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατες εκθέσεις των ναυλομεσιτικών Xclusiv και Allied, την περασμένη εβδομάδα οι εταιρείες Chios Navigation, Atlas Maritime και Safe Bulkers τοποθέτησαν νέες παραγγελίες σε διεθνή ναυπηγεία.
Η Chios Navigation, με επικεφαλής τον κ. Κωνσταντίνο Καρούση, τοποθέτησε παραγγελία για την κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 50.000 dwt στα ναυπηγεία της Hyundai στο Βιετνάμ. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος $50,2 εκατ. και θα είναι εξοπλισμένο με scrubber, αναμένεται να παραδοθούν το β΄ εξάμηνο του 2027.
Την ίδια ώρα, η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέων Πατίτσα, προέβη σε παραγγελία για δύο δεξαμενόπλοια μεγέθους Suezmax και χωρητικότητας 157.000 dwt στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DH Shipbuilding. Τα δύο πλοία, καθένα εκ των οποίων θα έχει κόστος περίπου $80 εκατ., θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα είναι σε θέση να μετασκευαστούν προκειμένου να καταναλώνουν και LNG αλλά και αμμωνία. Η παράδοσή τους αναμένεται να λάβει χώρα μεταξύ του 2026 και του 2027.
Παράλληλα, η Safe Bulkers, με επικεφαλής τον κ. Πόλυ Χατζηωάννου, προχώρησε σε παραγγελία για Kamsarmax bulk carrier χωρητικότητας 82.000 dwt. Για ακόμα μία φορά, η Safe Bulkers στρέφεται στα ιαπωνικά ναυπηγεία, με την Oshima Shipbuilding να αναλαμβάνει τη ναυπήγηση του πλοίου έναντι $41 εκατ. Η παράδοσή του εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα εντός του α΄ τριμήνου του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ιστορικό γεγονός έλαβε χώρα πρόσφατα στη Διώρυγα του Σουέζ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση της Αρχής της διώρυγας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την περασμένη…
Η νωχελικότητα στη ναυλαγορά των LPG carriers παραμένει ανυποχώρητη, με τους ναύλους να μη σημειώνουν σημαντικές μεταβολές την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 20…
Μετά από μία χρονοβόρα διαδικασία αδειοδότησης για τα έργα αναβάθμισης της Μαρίνας Χίου, η εταιρεία ΜΑΡΙΝΑ ΧΙΟΥ Α.Ε ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Πέμπτη 28…
Οι κυβερνήσεις των Ναμίμπια και Ανγκόλας υπέγραψαν πρόσφατα συμφωνία για την κατασκευή ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου ισχύος 600 megawatt στον ποταμό Κουνένε, ο οποίος αποτελεί…
Στο επίκεντρο μίας ακόμα επιστημονικής μελέτης βρέθηκε το θέμα της προστασίας των φαλαινών από τα πλοία και συγκεκριμένα από την κίνησή τους στα ύδατα.…
«Η Ελλάδα και η Τουρκία, δεν είμαστε μόνο γείτονες. Είμαστε εταίροι, ιδιαίτερα στον ναυτιλιακό τομέα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης…
H αλλαγή σελίδας της INTERTANKO επιβεβαιώθηκε στις 20 Νοεμβρίου, όταν το Council επιβεβαίωσε ότι ο Rolf Westfal-Larsen θα διαδεχτεί τον Paolo d’Amico στη θέση…
Για πρώτη φορά, περισσότερα από 80 αντικείμενα του Ναυαγίου των Αντικυθήρων εκτίθενται στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στην πληρέστερη μέχρι σήμερα περιοδική έκθεση που παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ