Loading: News Submenu
Header Scripts Init
Εισαγωγικό κείμενο

Η ανάπτυξη του λιμένα Tanger Med υπό μεγεθυντικό φακό

Η ανάπτυξη του λιμένα Tanger Med υπό μεγεθυντικό φακό

Εισαγωγικό κείμενο

Καθώς αναλυτές κολοσσών των τακτικών γραμμών κάνουν λόγο για μια (επιμένουσα) ασφυκτική κατάσταση στους λιμένες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου, η Αρχή του λιμένα Tanger Med στο Μαρόκο επιλέγει να εστιάσει στον θετικό –για τον λιμένα– αντίκτυπο της επικρατούσας κατάστασης.

«Θα ξεπεράσουμε την ονομαστική διεκπεραιωτική ικανότητά μας το 2024», δήλωσε στο Reuters ο Deputy Managing Director του λιμένα, Rachid Houari. «Η διεκπεραιωτική ικανότητα καθενός εκ των τερματικών μας είναι ελαφρώς αυξημένη έναντι της ονομαστικής τους», σημείωσε μεταξύ άλλων, εκφράζοντας την πεποίθησή του ότι η διεκπεραιωτικότητα του λιμένα θα υπερβεί τα 9 εκατ. το 2024.

Το 2023, ο μεγαλύτερος λιμένας της Μεσογείου κατέγραψε διεκπεραιωτικότητα ύψους 8,61 εκατ. TEUs, αυξημένη κατά 13,4% σε σχέση με το 2022.

Την ίδια ώρα, ο κ. Houari καταδεικνύει τη στρατηγική θέση του λιμένα, τη διασυνδεσιμότητά του με 180 επιπλέον λιμάνια και τους δεσμούς συνεργασίας του με κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες ως μοχλούς της καταγραφείσας ανάπτυξης.

Ωστόσο, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς έχουν πολλάκις υπογραμμίσει έναν σημαντικότατο παράγοντα που επηρεάζει την άνθηση του λιμένα και εκείνος δεν είναι άλλος παρά η εύφλεκτη γεωπολιτική κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και η συνεπακόλουθη αναδιάταξη των θαλάσσιων εμπορικών ροών.

Η απάντηση του κ. Houari στις νύξεις αυτές ήταν ότι τα containerships που διέρχονταν από την Ερυθρά Θάλασσα αντιπροσώπευαν μόλις το 25% της κίνησης του λιμένα (σε όρους εμπορευματοκιβωτίων). Επιπλέον, τα περισσότερα πλοία που φτάνουν στον λιμένα προέρχονται από την Αφρική, την Ευρώπη, τη Νότια και τη Βόρεια Αμερική.

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Ιωάννης Κ. Λύρας: Η Στρατηγική Σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας
(Delphi Economic Forum)