![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221120060899-900x600.jpg)
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ανακοίνωσε στη Διάσκεψη της Βόννης για την κλιματική αλλαγή την πρόοδο που έχει γίνει έως τώρα και τα σχέδιά του για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Στο ετήσιο συνέδριο, το οποίο ξεκίνησε στις 3 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 13 Ιουνίου, παρουσιάστηκαν από τον κ. Camille Bourgeon, τεχνικό υπεύθυνο στη Διεύθυνση Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, οι κανονισμοί που σχεδιάζονται ώστε να διασφαλιστεί ότι η στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο πλαίσιο της Σύμβασης Marlpol θα είναι νομικά δεσμευτικοί και θα ισχύσουν για όλα τα πλοία, σε όλη την υφήλιο.
Χρονοδιάγραμμα δράσης
Η ανακοίνωση του ΙΜΟ αναφέρεται στη φιλόδοξη στρατηγική του Οργανισμού για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του 2023, για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050, με ενδιάμεσους σταθμούς το 2030 (για μείωση των εκπομπών από τα πλοία κατά τουλάχιστον 20%, προσπάθεια για 30%) και το 2040 (μείωση εκπομπών κατά τουλάχιστον 70%, προσπάθεια για 80%). Μία επιπλέον σημαντική φιλοδοξία είναι το 5% του παγκόσμιου στόλου να αξιοποιεί καύσιμα μηδενικών εκπομπών για την πρόωσή του με ορίζοντα το 2030.
Σημειώνεται ότι τα προτεινόμενα μεσοπρόθεσμα μέτρα τα οποία συζητούνται τώρα από τα κράτη-μέλη περιλαμβάνουν σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων, βάσει ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη θάλασσα. Μόλις οριστικοποιηθούν, πρόκειται να εγκριθούν το 2025, ενώ η έναρξη ισχύος αναμένεται το 2027.
Τον Μάρτιο, η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ συμφώνησε σε ένα προσχέδιο περίληψης ως πρώτο βήμα για την ενσωμάτωση των μεσοπρόθεσμων κανονισμών στο Διεθνές Δίκαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Κατανόησης για την κατασκευή ενός νέου καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών που θα συνδέσει την Ελλάδα με τη Σαουδική Αραβία υπέγραψαν η Grid Telecom,…
Δυναμικά συνεχίζονται οι παραγγελίες διεθνώς, με τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να μετατίθενται ολοένα και πιο κοντά στο 2028 για τα bulk carriers, tankers…
Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean, η οποία γνωστοποίησε σήμερα το πρωί στα χρηματιστήρια του Λονδίνου…
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε…
Ετήσια ανάπτυξη +2,1% το 2024, οριακά υψηλότερη έναντι του 2023, με ώθηση από την ενίσχυση των επενδύσεων (+14,1%, πάγιες επενδύσεις +9,7%) και την ανθεκτική…
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η πλειονότητα των λιμένων στις ΗΠΑ, και όχι μόνο, ήρθε αντιμέτωπη με ένα πρωτοφανές αδιέξοδο. Καθώς η συμφόρηση στους…
Ένα «βουνό» σόγιας πρόκειται να σχηματιστεί σύντομα στην Κίνα, καθώς τον Ιούλιο αναμένεται να καταγραφεί ρεκόρ εισαγωγών σόγιας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Kpler στα…
Σε συμφωνία για την εξαγορά της νορβηγικής εταιρείας διαχείρισης bulk carriers Norlat Shipping, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά δασικών προϊόντων και άλλων χύδην εμπορευμάτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ