Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ανακοίνωσε στη Διάσκεψη της Βόννης για την κλιματική αλλαγή την πρόοδο που έχει γίνει έως τώρα και τα σχέδιά του για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Στο ετήσιο συνέδριο, το οποίο ξεκίνησε στις 3 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 13 Ιουνίου, παρουσιάστηκαν από τον κ. Camille Bourgeon, τεχνικό υπεύθυνο στη Διεύθυνση Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, οι κανονισμοί που σχεδιάζονται ώστε να διασφαλιστεί ότι η στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο πλαίσιο της Σύμβασης Marlpol θα είναι νομικά δεσμευτικοί και θα ισχύσουν για όλα τα πλοία, σε όλη την υφήλιο.
Χρονοδιάγραμμα δράσης
Η ανακοίνωση του ΙΜΟ αναφέρεται στη φιλόδοξη στρατηγική του Οργανισμού για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του 2023, για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050, με ενδιάμεσους σταθμούς το 2030 (για μείωση των εκπομπών από τα πλοία κατά τουλάχιστον 20%, προσπάθεια για 30%) και το 2040 (μείωση εκπομπών κατά τουλάχιστον 70%, προσπάθεια για 80%). Μία επιπλέον σημαντική φιλοδοξία είναι το 5% του παγκόσμιου στόλου να αξιοποιεί καύσιμα μηδενικών εκπομπών για την πρόωσή του με ορίζοντα το 2030.
Σημειώνεται ότι τα προτεινόμενα μεσοπρόθεσμα μέτρα τα οποία συζητούνται τώρα από τα κράτη-μέλη περιλαμβάνουν σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων, βάσει ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη θάλασσα. Μόλις οριστικοποιηθούν, πρόκειται να εγκριθούν το 2025, ενώ η έναρξη ισχύος αναμένεται το 2027.
Τον Μάρτιο, η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ συμφώνησε σε ένα προσχέδιο περίληψης ως πρώτο βήμα για την ενσωμάτωση των μεσοπρόθεσμων κανονισμών στο Διεθνές Δίκαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να εμπιστεύεται ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός Samsung Heavy Industries για τα υπό κατασκευή υγραεριοφόρα του. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της…
Μεγάλης κλίμακας επενδύσεις για τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της έχει στα σκαριά η Ινδία. Σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα η Υπουργός Οικονομικών Nirmala…
Με την πολιτική που υιοθετεί η Ουάσιγκτον στο εμπόριο να δύναται να προκαλέσει συθέμελες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο, η Goldman Sachs προχωρά σε αναθεώρηση…
Εν μέσω συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων της Νότιας Αφρικής, ο λιμένας Μαπούτο της Μοζαμβίκης επιδιώκει να αναδειχθεί σταδιακά σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο για το…
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η αυτονομία και η ηλεκτροκίνηση υπόσχονται να μεταμορφώσουν τις αστικές θαλάσσιες μεταφορές. Η ανάπτυξη αυτόνομων ferries…
Πτώση αρχίζει να καταγράφει η ναυτιλιακή κίνηση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, λαμβάνοντας υπόψη την εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς και τη μερική…
Καθώς οι εκκλήσεις διεθνών οργανισμών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σχετικά με την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης τoυ πλανήτη πληθαίνουν, το 2024 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τις «πράσινες»…
Στο εύρος του 50-55% κυμάνθηκε το 2024 η αξιοπιστία των εταιρειών τακτικών γραμμών σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους, σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ