
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) ανακοίνωσε στη Διάσκεψη της Βόννης για την κλιματική αλλαγή την πρόοδο που έχει γίνει έως τώρα και τα σχέδιά του για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων στη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Στο ετήσιο συνέδριο, το οποίο ξεκίνησε στις 3 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 13 Ιουνίου, παρουσιάστηκαν από τον κ. Camille Bourgeon, τεχνικό υπεύθυνο στη Διεύθυνση Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ, οι κανονισμοί που σχεδιάζονται ώστε να διασφαλιστεί ότι η στρατηγική του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο πλαίσιο της Σύμβασης Marlpol θα είναι νομικά δεσμευτικοί και θα ισχύσουν για όλα τα πλοία, σε όλη την υφήλιο.
Χρονοδιάγραμμα δράσης
Η ανακοίνωση του ΙΜΟ αναφέρεται στη φιλόδοξη στρατηγική του Οργανισμού για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου του 2023, για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου μέχρι το 2050, με ενδιάμεσους σταθμούς το 2030 (για μείωση των εκπομπών από τα πλοία κατά τουλάχιστον 20%, προσπάθεια για 30%) και το 2040 (μείωση εκπομπών κατά τουλάχιστον 70%, προσπάθεια για 80%). Μία επιπλέον σημαντική φιλοδοξία είναι το 5% του παγκόσμιου στόλου να αξιοποιεί καύσιμα μηδενικών εκπομπών για την πρόωσή του με ορίζοντα το 2030.
Σημειώνεται ότι τα προτεινόμενα μεσοπρόθεσμα μέτρα τα οποία συζητούνται τώρα από τα κράτη-μέλη περιλαμβάνουν σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων, βάσει ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στη θάλασσα. Μόλις οριστικοποιηθούν, πρόκειται να εγκριθούν το 2025, ενώ η έναρξη ισχύος αναμένεται το 2027.
Τον Μάρτιο, η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ συμφώνησε σε ένα προσχέδιο περίληψης ως πρώτο βήμα για την ενσωμάτωση των μεσοπρόθεσμων κανονισμών στο Διεθνές Δίκαιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ