Συνέντευξη του κ. Μάρκου Σιγάλα, CEO της EDIT Automation
Συνέντευξη του κ. Μάρκου Σιγάλα, CEO της EDIT Automation
Συνέντευξη του κ. Μάρκου Σιγάλα, CEO της EDIT Automation
Τη συμβολή των συστημάτων ναυτιλιακού αυτοματισμού της EDIT Automation ECO 8 ShaPoLi και ECO 11 στην ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων περιγράφει στα Ναυτικά Χρονικά ο CEO της εταιρείας Μάρκος Σιγάλας. Ο ίδιος αναπτύσσει τη μελλοντική στόχευση της εταιρείας και εστιάζει στα οφέλη της τεχνολογίας για περισσότερη ασφάλεια σε ό,τι έχει να κάνει με το πλήρωμα, το φορτίο και το περιβάλλον.
1. Μετά το ECO 8 ShaPoLi, η EDIT Automation λανσάρει στην αγορά το σύστημα ναυτιλιακού αυτοματισμού ECO 11. Με ποιον τρόπο θα συμβάλει το ECO 11 στην ενεργειακή αποδοτικότητα των πλοίων;
Το σύστημα ναυτιλιακού αυτοματισμού ECO 8 ShaPoLi (Shaft Power Limitation) ξεκίνησε με βάση μια νομοθεσία για την καταγραφή των κινήσεων ενός πλοίου. Καταγραφή δεδομένων υπήρχε και για κάποια άλλα συστήματα των πλοίων, αλλά στο κομμάτι του αποτυπώματος και της «πράσινης ενέργειας» πρώτη φορά λανσάρεται ένα τέτοιο σύστημα. Το ECO 8 ShaPoLi και γενικά τα ShaPoLi που φτιάχτηκαν και από άλλους ανταγωνιστές ήταν η πιο καλή λύση, κι αυτό φάνηκε και στην πορεία, όταν άλλαξαν κάποιοι κανόνες και νομοθεσίες. Η τεχνολογία λοιπόν έρχεται για άλλη μία φορά και βοηθάει ώστε να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα, δηλαδή αυτοματοποιεί κάποιες διαδικασίες για να μπορούμε να έχουμε καλύτερο έλεγχο της εικόνας των καταναλώσεων των πλοίων. Για του λόγου το αληθές, πολλές ναυτιλιακές εταιρείες, χρησιμοποιώντας το ShaPoLi, μείωσαν τις καταναλώσεις τους. Με αυτή τη λογική λοιπόν εισήχθη στην αγορά πριν από έξι μήνες και το ECO 11, κατά το οποίο: εκτός από την κύρια μηχανή, και άλλα συστήματα πάνω στο πλοίο θα πρέπει να καταγραφούν για τη μείωση των καταναλώσεων.
ECO 11 ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Το πλοίο μην ξεχνάμε ότι είναι ένα μικρό νησί. Στο πλαίσιο αυτό, το ECO 11 διευκολύνει τις ναυτιλιακές εταιρείες στη λήψη αποφάσεων και προκειμένου τα πλοία να γίνουν πιο πράσινα και ασφαλή. Οι αυτοματοποιημένοι μηχανισμοί και η τεχνολογία περιορίζουν τα ανθρώπινα λάθη. Το ECO 11, όπως το ECO 8, φτιάχτηκε να είναι απλό, ασφαλές και λειτουργικό, για να μπορεί και στις πιο δύσκολες συνθήκες να προστατεύσει τον άνθρωπο. Να προσφέρει ασφάλεια για το περιβάλλον, ασφάλεια για τον άνθρωπο, ασφάλεια για το φορτίο, ασφάλεια για το πλοίο.
2. Η αυτοματοποίηση των ναυτιλιακών συστημάτων πώς εξασφαλίζει την ασφάλεια του πληρώματος και του πλοίου; Πώς μπορεί να το επιτύχει από ένα γραφείο;
Η τεχνολογία βοηθά πλέον τα γραφεία να γνωρίζουν τι συμβαίνει στα πλοία. Το ECO 8, το ECO 11 και άλλα συστήματα είναι συστήματα που δεν ελέγχουν μόνο, αλλά και καταγράφουν δεδομένα. Επομένως, όταν η ναυτιλιακή εταιρεία λάβει τα δεδομένα για τις καταναλώσεις από το χρονικό διάστημα «α» μέχρι το χρονικό διάστημα «β» και μετά από έναν χρόνο δει στο ίδιο χρονικό διάστημα ότι έχουν αλλάξει οι καταναλώσεις, θα μπορέσει μέσω των έμπειρων αρχιμηχανικών και του έμπειρου δυναμικού της να εξαγάγει τα απαραίτητα συμπεράσματα. Ειδικά οι μεγάλες εταιρείες, με πάρα πολλά πλοία, μπορούν να δουν τις καταναλώσεις από πλοίο σε πλοίο και να καταγράψουν πιο γρήγορα αποτελέσματα, βελτιώνοντας τις καταναλώσεις και την ασφάλεια από το γραφείο, προστατεύοντας το πλήρωμα από πιθανούς κινδύνους.
3. Τι είναι αυτό που κάνει η EDIT Automation για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός πλοίου;
Το πρώτο πράγμα που κάνει η EDIT είναι να συμβαδίζει με τους κανόνες και τις νομοθεσίες κυρίως του ΙΜΟ. Ο ΙΜΟ, όπως γενικά τέτοιοι οργανισμοί, έχουν προβεί σε χρόνιες μελέτες και με βάση αυτές έχουν οδηγηθεί σε κάποιες νομοθεσίες και αλλαγές στη ναυτιλία. Ο ΙΜΟ, μέσω όλων αυτών των νομοθεσιών, έχει καταφέρει να καταστήσει το πλοίο το πιο αποδοτικό και πράσινο μεταφορικό μέσο. Η ναυτιλία ξέρουμε όλοι ότι, ενώ είναι υπεύθυνη για πάνω από το 85-90% του εμπορίου, το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα υπολογίζεται στο 2,5%. Παρά ταύτα βρίσκει τρόπους να το μειώσει κι άλλο, την ίδια στιγμή που η πρόοδος δεν είναι ίδια στις άλλες βιομηχανίες. Το πλοίο είναι πλέον πιο ασφαλές, πιο ανθρώπινο, πιο λειτουργικό και πολύ πιο πράσινο σε όλα τα κομμάτια του.
Με βάση τα παραπάνω, η EDIT συνεργάζεται με αντιπροσωπείες και μεγάλους οργανισμούς. Συνεργαζόμαστε για παράδειγμα τώρα με μια εταιρεία, την Backman, η οποία ήδη κατασκευάζει πρόγραμμα για αυτόνομα ηλεκτρικά πλοία για σκανδιναβικές χώρες. Άρα, με βάση τους κανονισμούς, συγκεντρώνουμε πληροφορίες και με βάση αυτές δημιουργούμε ένα σύστημα προσαρμοσμένο στους κανονισμούς – το οποίο να είναι πολύ απλό και λειτουργικό, γιατί όσο πιο απλό είναι, κατ’ εμέ, είναι και πιο ασφαλές. Έτσι, η εταιρεία μας συμβάλλει προκειμένου τα πλοία να έχουν χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, να είναι πιο ασφαλή τόσο για το θαλάσσιο περιβάλλον όσο και για τα πληρώματα.
4. Προγραμματίζει η εταιρεία τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της πέραν της Ελλάδας και της Κύπρου; Και ποια άλλα προϊόντα ή υπηρεσίες σχεδιάζει μελλοντικά;
Ήδη από το 2017, που έχουμε συνάψει συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες από την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και άλλες χώρες, αντιλήφθηκα ότι η επιλογή καλών συνεργατών έχει σημαντικά οφέλη για έναν οργανισμό.
Επομένως, πλέον εστιάζουμε στην εξειδίκευση, η οποία επιτυγχάνεται μέσω συνεργασιών με κορυφαίες εταιρείες στον τομέα τους. Δεν συνεργαζόμαστε λοιπόν με κάποια αντιπροσωπεία μόνο και μόνο για να πουλήσουμε τα προϊόντα της. Εκπαιδευόμαστε, μαθαίνουμε, πιστοποιούμαστε και εν συνεχεία ξεκινάμε να προωθούμε τα προϊόντα στην ελληνική αγορά. Χρησιμοποιούμε την εκπαίδευσή τους και την εμπειρία τους για την περαιτέρω ανάπτυξή μας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ECO 8, το οποίο σε ένα πεντάμηνο – εξάμηνο πέρασε τα πιο δύσκολα τεστ και έλαβε πέντε πιστοποιήσεις. Μάλιστα, πέρα από τις ναυτιλιακές, το προτίμησαν και το χρησιμοποίησαν ως σύστημα και οι καλύτερες και μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες, όπως είναι η Trelleborg, η Binsfeld, η Insatech. Είναι πολύ βασικό ότι συνεργαστήκαμε με εταιρείες στην Κύπρο, στην Τουρκία, στη Δανία, στην Ολλανδία, στο Ντουμπάι, στη Σιγκαπούρη, στην Κίνα, στις ΗΠΑ και ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα το σύστημα απέδωσε, έχοντας λάβει όλες τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.
Κλείνοντας λοιπόν θα έλεγα ότι η εκπαίδευση είναι συστατικό στοιχείο για τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων μιας εταιρείας. Εξίσου σημαντική είναι η επιλογή συνετών συνεργατών, έχοντας την ίδια ώρα στραμμένο το βλέμμα στο μέλλον. Οι τεχνολογικές λύσεις προσφέρουν ενισχυμένη ασφάλεια για το πλήρωμα, το φορτίο και το περιβάλλον, όμως απαιτείται εξειδίκευση, εκπαίδευση και σύνεση για την επίτευξη των επιθυμητών αποτελεσμάτων.
Η παραπάνω συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο τεύχος Ιουνίου 2024 των Ναυτικών Χρονικών.
Αποκτήστε το εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε νέα εποχή εισέρχεται αισίως ο λιμένας του Αμβούργου διά χειρός MSC, καθώς ο ελβετικός κολοσσός των logistics ολοκλήρωσε πρόσφατα την εξαγορά μετοχών της…
Στο τεύχος της 15ης Ιουνίου 1969, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου «Ανδρέας Ν. Χατζηκυριάκος», το οποίο είχε πρόσφατα ναυπηγηθεί στα…
Τραγωδία σημειώθηκε στον ποταμό Νίγηρα, στην κεντρική Νιγηρία, όταν πλοιάριο που μετέφερε κυρίως εμπόρους ανατράπηκε, αφήνοντας πίσω του τουλάχιστον 27 νεκρούς, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Η συνεχής «φθορά» των ναύλων των LNG carriers δεν προκαλεί πλέον έκπληξη, με την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου να αποτελεί ακόμα…
Οι Γερμανοί εργάζονται λιγότερο από όλους τους Ευρωπαίους, ενώ, αντιθέτως πιο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι Πολωνοί και οι Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού…
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει μερική πτώση της τάξεως του 2% την εβδομάδα…
Η είδηση ότι η Ουάσιγκτον εξετάζει περαιτέρω περιορισμούς στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων προκαλεί την αντίδραση του Πεκίνου, το οποίο προειδοποιεί ότι θα προβεί στις απαραίτητες…
Σε υψηλά σχεδόν 50 ετών αναρριχήθηκε η τιμή του καφέ την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου, καθώς οι ανησυχίες της αγοράς για ένα παγκόσμιο έλλειμμα προσφοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ