
Oι κανονισμοί EEXI και CII του ΙΜΟ αποτελούν ένα ακόμα σημαντικό βήμα προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και ο σημαντικότερος αντίκτυπος αναμένεται μετά το 2024, οι πλοιοκτήτες πρέπει να παρακολουθούν και να βελτιώνουν προληπτικά τα προφίλ εκπομπών του στόλου τους, για να διασφαλίσουν την εμπορική βιωσιμότητα των πλοίων τους. Σύμφωνα με ανάλυση της Drewry, η σταδιακή στροφή προς τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων κερδίζει έδαφος, με το orderbook για τα συγκεκριμένα πλοία να διαμορφώνεται στο 10%, ενώ οι παραδόσεις αναμένεται να κορυφωθούν το 2026-2027.
Για όσους πλοιοκτήτες καταφέρνουν να διατηρούν χαμηλά τις εκπομπές των πλοίων τους, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση είναι πιο εύκολη για την αγορά second-hand πλοίων ή για παραγγελίες. Άλλωστε, μεγάλος αριθμός τραπεζών εντάσσονται στα Poseidon Principles.
Μακροπρόθεσμα, τα πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων θα έχουν πλεονέκτημα έναντι των πλοίων με συμβατικά ορυκτά καύσιμα λόγω των μειωμένων εκπομπών. Σύμφωνα με την Drewry Maritime Research, πάνω από το ήμισυ των νέων παραγγελιών bulk carriers με εναλλακτικά καύσιμα κυριαρχείται από Ιάπωνες και Κινέζους πλοιοκτήτες. Οι παραδόσεις αυτού του τύπου πλοίων ξεκινούν από φέτος, αναμένεται να κορυφωθούν το 2026-27 και bulk carriers εναλλακτικών καυσίμων χωρητικότητας περίπου 10 εκατ. dwt αναμένεται να έχουν παραδοθεί μέχρι τότε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ