![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Oι κανονισμοί EEXI και CII του ΙΜΟ αποτελούν ένα ακόμα σημαντικό βήμα προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και ο σημαντικότερος αντίκτυπος αναμένεται μετά το 2024, οι πλοιοκτήτες πρέπει να παρακολουθούν και να βελτιώνουν προληπτικά τα προφίλ εκπομπών του στόλου τους, για να διασφαλίσουν την εμπορική βιωσιμότητα των πλοίων τους. Σύμφωνα με ανάλυση της Drewry, η σταδιακή στροφή προς τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων κερδίζει έδαφος, με το orderbook για τα συγκεκριμένα πλοία να διαμορφώνεται στο 10%, ενώ οι παραδόσεις αναμένεται να κορυφωθούν το 2026-2027.
Για όσους πλοιοκτήτες καταφέρνουν να διατηρούν χαμηλά τις εκπομπές των πλοίων τους, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση είναι πιο εύκολη για την αγορά second-hand πλοίων ή για παραγγελίες. Άλλωστε, μεγάλος αριθμός τραπεζών εντάσσονται στα Poseidon Principles.
Μακροπρόθεσμα, τα πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων θα έχουν πλεονέκτημα έναντι των πλοίων με συμβατικά ορυκτά καύσιμα λόγω των μειωμένων εκπομπών. Σύμφωνα με την Drewry Maritime Research, πάνω από το ήμισυ των νέων παραγγελιών bulk carriers με εναλλακτικά καύσιμα κυριαρχείται από Ιάπωνες και Κινέζους πλοιοκτήτες. Οι παραδόσεις αυτού του τύπου πλοίων ξεκινούν από φέτος, αναμένεται να κορυφωθούν το 2026-27 και bulk carriers εναλλακτικών καυσίμων χωρητικότητας περίπου 10 εκατ. dwt αναμένεται να έχουν παραδοθεί μέχρι τότε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα νέο κεφάλαιο στις δραστηριότητές της εγκαινίασε πρόσφατα η AD Ports Group στη Λουάντα της Ανγκόλας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών ανακοίνωσε την…
Στην υπογραφή μίας ακόμα σημαντικής συμφωνίας προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη Embraer, με «φόντο» την εδραίωσή της στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Σε μια στρατηγική κίνηση με «φόντο» την επέκταση των δραστηριοτήτων της στις χώρες της Βαλτικής Θάλασσας και της Βόρειας Ευρώπης προχώρησε πρόσφατα η σουηδική…
Εν μέσω εμπορικής και γεωπολιτικής αστάθειας σε διεθνές επίπεδο, η Ευρωπαϊκή Ένωση (EE) εξετάζει διαρκώς νέα μέτρα και πρακτικές, με στόχο τη διασφάλιση της…
Ένα ορόσημο για τη ναυτιλία στον Καναδά επετεύχθη πρόσφατα, με τη Seaspan Energy να πραγματοποιεί την πρώτη μεταφορά LNG από πλοίο σε πλοίο (ship…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου containership ανακοίνωσε η Hapag-Lloyd μέσω πρόσφατης ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, πρόκειται για το μεγαθήριο «Bangkok Express», μεταφορικής ικανότητας…
Έτος δυσκολιών αναμένεται να αποτελέσει το 2025 για την αγορά σιδηρομεταλλεύματος, καθώς οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν σε πτώση των…
Νέες παραγγελίες Ελλήνων πλοιοκτητών έλαβαν χώρα πρόσφατα, με δύο εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Ειδικότερα, βάσει σχετικής έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η Sun Enterprises…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ