Oι κανονισμοί EEXI και CII του ΙΜΟ αποτελούν ένα ακόμα σημαντικό βήμα προκειμένου η ναυτιλιακή βιομηχανία να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και ο σημαντικότερος αντίκτυπος αναμένεται μετά το 2024, οι πλοιοκτήτες πρέπει να παρακολουθούν και να βελτιώνουν προληπτικά τα προφίλ εκπομπών του στόλου τους, για να διασφαλίσουν την εμπορική βιωσιμότητα των πλοίων τους. Σύμφωνα με ανάλυση της Drewry, η σταδιακή στροφή προς τα πλοία χύδην ξηρού φορτίου με δυνατότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων κερδίζει έδαφος, με το orderbook για τα συγκεκριμένα πλοία να διαμορφώνεται στο 10%, ενώ οι παραδόσεις αναμένεται να κορυφωθούν το 2026-2027.
Για όσους πλοιοκτήτες καταφέρνουν να διατηρούν χαμηλά τις εκπομπές των πλοίων τους, η πρόσβαση στη χρηματοδότηση είναι πιο εύκολη για την αγορά second-hand πλοίων ή για παραγγελίες. Άλλωστε, μεγάλος αριθμός τραπεζών εντάσσονται στα Poseidon Principles.
Μακροπρόθεσμα, τα πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων θα έχουν πλεονέκτημα έναντι των πλοίων με συμβατικά ορυκτά καύσιμα λόγω των μειωμένων εκπομπών. Σύμφωνα με την Drewry Maritime Research, πάνω από το ήμισυ των νέων παραγγελιών bulk carriers με εναλλακτικά καύσιμα κυριαρχείται από Ιάπωνες και Κινέζους πλοιοκτήτες. Οι παραδόσεις αυτού του τύπου πλοίων ξεκινούν από φέτος, αναμένεται να κορυφωθούν το 2026-27 και bulk carriers εναλλακτικών καυσίμων χωρητικότητας περίπου 10 εκατ. dwt αναμένεται να έχουν παραδοθεί μέχρι τότε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με στόχο να ενισχύσει την τεχνολογική της αυτάρκεια στον τομέα της ενέργειας, καθώς και τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης της ενεργειακής εξίσωσης της χώρας, η Νότια…
Σημαντικό ορόσημο για το εθνικό σύστημα ηλεκτροδότησης αποτελεί η ολοκλήρωση, την περασμένη εβδομάδα της κατασκευής της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής η οποία μετά την εκτέλεση…
Το διμερές εμπόριο Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχει ανθίσει τα τελευταία έτη, με αιχμή του δόρατος τις ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG. Στο πλαίσιο αυτό και…
Η DP World εξέδωσε ένα μπλε ομόλογο ύψους $100 εκατ. για τη χρηματοδότηση βιώσιμων έργων που αφορούν τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές, τη…
Σε αναπτυξιακή πορεία στόλου εισέρχονται τα δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, και δη τα VLCCs, τα Suezmaxes και τα Aframaxes/LR2s. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτηση…
Τα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUV) αποτελούν σήμερα μία από τις πιο καινοτόμες και αποδοτικές λύσεις για την επιθεώρηση υποθαλάσσιων αγωγών. Η νέα τεχνολογία επιτρέπει…
Οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου προς τη βορειοδυτική Ευρώπη είναι πιθανό να υποχωρήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, αφού σημείωσαν ρεκόρ τον Νοέμβριο, καθώς…
Στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του προσβλέπει το αεροδρόμιο του Χίθροου, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε ένα νέο επενδυτικό σχέδιο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του αερολιμένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ