Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα έχει διαμορφωθεί η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες bulk carriers εντός του 2024. Μάλιστα, σημειώνει η Xclusiv, τα bulk carriers προηγούνται σημαντικά έναντι των tankers στη second-hand αγορά φέτος.
Ειδικότερα, τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 έχουν λάβει χώρα αγοραπωλησίες για 386 bulk carriers. Ο συνολικός όγκος των επενδύσεων αγγίζει τα $7,7 δισ. (κατά μέσο όρο κάθε πλοίο είχε κόστος $20 εκατ.). Ως είθισται, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωταγωνιστούν με συμφωνίες για 89 πλοία, ενώ ακολουθούν οι Κινέζοι με συμφωνίες για 75 πλοία.
Παράλληλα, με χαμηλότερους ρυθμούς βαίνει η δραστηριότητα στη second-hand αγορά των δεξαμενόπλοιων το 2024. Από την αρχή του έτους, 212 tankers έχουν αλλάξει χέρια, συνολικής αξίας περίπου $8,1 δισ. (μέση αξία συμφωνίας: $38 εκατ.). Έλληνες και Κινέζοι πλοιοκτήτες κονταροχτυπιούνται για την πρώτη θέση, υπογραμμίζει η Xclusiv, με συμφωνίες για 28 και 30 δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ