«Δεν υπάρχει αμφιβολία, είμαστε ενάντια στο εμπόριο του σκοτεινού στόλου», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στο περιθώριο της εκδήλωσης των Ποσειδωνίων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, o Έλληνας υπουργός εξέφρασε τον προβληματισμό του για τις δραστηριότητες του σκοτεινού στόλου στη Μεσόγειο, σημειώνοντας πως αποτελούν απειλή για την Ελλάδα, καθώς λαμβάνουν χώρα κοντά τόσο στην ηπειρωτική Ελλάδα όσο και στα νησιά.
Αρκετά σημεία στη Μεσόγειο Θάλασσα συγκεντρώνουν το «αθέμιτο» ενδιαφέρον του σκοτεινού στόλου ως περιοχές για μεταφορές πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο. Προφανώς, το ship to ship transfer δεν απαγορεύεται, σημείωσε ο κ. Στυλιανίδης. Είναι μέρος του εμπορίου των δεξαμενόπλοιων.
Όμως, με τόσα πλοία του σκοτεινού στόλου στη Μεσόγειο, η πιθανότητα πρόκλησης κάποιας περιβαλλοντικής καταστροφής αυξάνεται. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 50 περιστατικά με πλοία του σκοτεινού στόλου. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται πυρκαγιές, συγκρούσεις, απώλεια συστήματος πρόωσης πλοίου, αλλά και πετρελαιοκηλίδες, υπογράμμισε η Allianz σε πρόσφατη έκθεσή της.
Οι τελευταίες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για 850 πετρελαιοφόρα που απαρτίζουν τον σκοτεινό στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ