Μια ματιά στην Ελλάδα του μέλλοντος, και συγκεκριμένα στην Ελλάδα που θα φέρει εις πέρας τους στόχους της σε αιολική ενέργεια, εξερεύνηση υδρογονανθράκων και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα έδωσε o κ. Αριστοφάνης Στεφάτος, CEO της HEREMA (ΕΔΕΥΕΠ – Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων και Ενεργειακών Πόρων) σε παρουσίαση του σε εκδήλωση του νηογνώμονα DNV, η οποία έλαβε χώρα στο περιθώριο της έκθεσης των Ποσειδωνίων, σήμερα Πέμπτη 6 Ιουνίου.
Αιολική Ενέργεια
Ο κ. Στεφάτος εκκίνησε την παρουσίαση του με τα πιλοτικά projects αιολικής ενέργειας της Ελλάδας στο Αιγαίο. Πρόκειται για δύο projects με εκτιμώμενη ημερομηνία περάτωσης μεταξύ του 2028 και του 2032 με στόχο την εγκατάσταση 40 έως 60 ανεμογεννητριών στο Αιγαίο, παραγωγικής ικανότητας 600 MW.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η παρατήρηση του κ. Στεφάτου για τις ανάγκες σε πλοία των συγκεκριμένων projects. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της HEREMA απαιτούνται 10 έως 15 πλοία μεταφοράς ναυτικών, τέσσερα έως έξι SOVs (Service Operation Vessels), δύο Heavy Lift Vessels, ένα Cable Laying Vessel και ένα Foundation Installation Vessel.
Μάλιστα, τα συγκεκριμένα πλοία απαιτούνται μονάχα για τα δύο πιλοτικά projects. Οι φιλοδοξίες για το μέλλον είναι αρκετά υψηλότερες. Συνολικά την πενταετία 2028-2032 υπάρχουν σχέδια για 85 έως 130 ανεμογγενήτριες παραγωγικής ικανότητας 1.300 MW στα ανοικτά της Ελλάδας, σε θαλάσσιες περιοχές στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα.
Άγνωστες παραμένουν επί του παρόντος οι ανάγκες για πλοία των προαναφερθέντων πλοίων προκειμένου να περατωθούν τα συγκεκριμένα projects.
Υδρογονάνθρακες
Παράλληλα, η Ελλάδα προσβλέπει στη διενέργεια ερευνών για υδρογονάνθρακες στα ανοικτά της Πελοποννήσου, στο Ιόνιο αλλά και στα ανοικτά της Κρήτης. Οι έρευνες αυτές μάλιστα αναμένεται να εκκινήσουν το δ’ τρίμηνο του 2024.
Και σε αυτά τα projects απαιτείται ικανός αριθμός πλοίων υποστηρικτικών δραστηριοτήτων. Οι έρευνες αναμένεται να διαρκέσουν 1 έως 3 έτη. Εφόσον αποβούν επιτυχείς, η Ελλάδα θα περάσει στο σκέλος εμπορικής εκμετάλλευσης των ανακαλυφθέντων κοιτασμάτων, η οποία μπορεί να διαρκέσει έως και 25 έτη.
Δέσμευση και αποθήκευση CO2
Μία επιπλέον σημαντική φιλοδοξία της Ελλάδας στην ενέργεια με το βλέμμα στο μέλλον αφορά τη δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. Το project στον Πρίνο απαιτεί βάσει των εκτιμήσεων της HEREMA τρία πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (15.000 κ.μ. έκαστο) τα οποία θα πραγματοποιούν 73 ταξίδια ανά έτος.
Από ένα σημείο και έπειτα εφόσον η βιομηχανία γνωρίσει περαιτέρω άνθιση θα χρειαστεί η μεταφορά των ποσοτήτων εκτός Ελλάδας. Στο σενάριο αυτό, η Αίγυπτος εξετάζεται ως πιθανός προορισμός. Η μεταφορά ποσοτήτων στην Αίγυπτο (τρεις εκατ. τόνους ετησίως) θα απαιτούσε τρία LCO2 carriers μεταφορικής ικανότητας 22.000 έκαστο τα οποία θα πραγματοποιούσαν 45 ταξίδια ανά έτος.
Εάν το δεσμευμένο CO2 χρειαστεί να ταξιδέψει ακόμα περισσότερα, ενδεικτικά μέχρι τις υποδομές του project Northern Lights, θα χρειαστούν μεγαλύτερα πλοία συγκεκριμένα μεταφορικής ικανότητας 32.500 κ.μ. τα οποία θα πραγματοποιούν 14 ταξίδια ετησίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επικαιροποιημένο Έκτακτο Δελτίο Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων (ΕΔΕΚΦ) εξέδωσε σήμερα Σάββατο 30 Νοεμβρίου, η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) λόγω της κακοκαιρίας «Bora», που πλήττει την…
Ιστορική στιγμή για τη Θεσσαλονίκη, καθώς μετά από χρόνια αναμονής και προσδοκιών, η συμπρωτεύουσα καλωσορίζει το δικό της μετρό, ένα έργο-ορόσημο που αναμένεται να…
Σε νέα εποχή εισέρχεται αισίως ο λιμένας του Αμβούργου διά χειρός MSC, καθώς ο ελβετικός κολοσσός των logistics ολοκλήρωσε πρόσφατα την εξαγορά μετοχών της…
Στο τεύχος της 15ης Ιουνίου 1969, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου «Ανδρέας Ν. Χατζηκυριάκος», το οποίο είχε πρόσφατα ναυπηγηθεί στα…
Τραγωδία σημειώθηκε στον ποταμό Νίγηρα, στην κεντρική Νιγηρία, όταν πλοιάριο που μετέφερε κυρίως εμπόρους ανατράπηκε, αφήνοντας πίσω του τουλάχιστον 27 νεκρούς, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Η συνεχής «φθορά» των ναύλων των LNG carriers δεν προκαλεί πλέον έκπληξη, με την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου να αποτελεί ακόμα…
Οι Γερμανοί εργάζονται λιγότερο από όλους τους Ευρωπαίους, ενώ, αντιθέτως πιο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι Πολωνοί και οι Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού…
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει μερική πτώση της τάξεως του 2% την εβδομάδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ