Με στόχο την εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία, η Capital Gas, η ERMA FIRST και η BABCOCK ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την εγκατάσταση ενός πρωτοποριακού συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Το σύστημα που πρόκειται να υιοθετήσουν, γνωστό ως «carbon fit», θα ενσωματωθεί σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
Τα πλοία μεταφοράς LCO2, μεταφορικής ικανότητας 22.000 κ.μ., θα παραδοθούν από το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard το 2026 και θα ενταχθούν στο στόλο της Capital Gas ως τα μεγαλύτερα του είδους τους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Το σύστημα ERMA FIRST CARBON FIT έχει λάβει έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον Llyod’s Register και τον DNV.
H τεχνολογία του εν λόγω συστήματος βασίζεται στον διαλύτη αμίνης, ο οποίος απορροφά το CO2 από τα καυσαέρια σε ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα που επιτρέπει την επαφή διαλύτη και διοξειδίου του άνθρακα.. Στη συνέχεια, το μείγμα του διαλύτη και του δεσμευμένου CO2 θερμαίνεται προκειμένου να προκληθεί μια χημική αντίδραση διαχωρισμού του CO2 από τον διαλύτη. Το απελευθερωμένο αέριο CO2 υγροποιείται με τη βοήθεια του συστήματος eco CO2 της Babcock LGE και αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές χαμηλής θερμοκρασίας επί του πλοίου. Το υγροποιημένο CO2 διατηρείται στις δεξαμενές υπό πίεση και είναι έτοιμο για εκφόρτωση.
Από τη χημική αντίδραση που προκλήθηκε, ο αναγεννημένος διαλύτης μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στον κύκλο δέσμευσης του CO2. Αυτός ο κύκλος επιτρέπει τη συνεχή και αποδοτική λειτουργία του συστήματος.
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas Ship Management Corp., ανέδειξε την ουσιώδη συνεισφορά αυτής της πρωτοβουλίας στην προσπάθεια της εταιρείας για μείωση της περιβαλλοντικής της επίδρασης. Από την άλλη, ο Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της ERMA FIRST GROUP, ανέδειξε τη σημασία του έργου, αναφέροντας ότι το ποσοστό δέσμευσης CO2 θα υπερβεί το 70%, συνεισφέροντας σημαντικά στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της Capital Gas.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου έλαβαν χώρα οι αρχαιρεσίες της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων (ΕΕΝΔ), με το νέο Διοικητικό Συμβούλιο να διαμορφώνεται ως εξής: Πρόεδρος:…
Δύο κορυφαίες εταιρείες αυτοματισμού, η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. και η I.A.S. L.I. SKOURGIALOS L.P., με ενθουσιασμό ανακοινώνουν μια νέα συνεργασία που…
Η Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα προχώρησε στην πρώτη της ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνδεδεμένη με βιώσιμα κριτήρια προς τη ναυτιλιακή εταιρεία Stem Shipping Co S.A. Η χρηματοδότηση…
Ορόσημο στη στρατηγική της QatarEnergy να επεκταθεί στον κλάδο της παραγωγής καθαρής ενέργειας αποτελεί η έναρξη της κατασκευής μιας καινοτόμου μονάδας παραγωγής μπλε αμμωνίας.…
Όταν ο συνδυασμός υβριδικών συστημάτων κίνησης, μπαταριών ιόντων λιθίου και ηλιακών πάνελ ενσωματώνεται σε έναν πρωτοποριακό σχεδιασμό, δεν προσφέρονται μόνο περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά και…
Δίχως σταματημό συνεχίζονται οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά τις εκτιμήσεις περί περαιτέρω αποδυνάμωσης των ναύλων το 2025, ελέω της βροχής νεότευκτων πλοίων…
Σε πόλο έλξης για τους ενεργειακούς κολοσσούς εξελίσσεται η δυτική ακτή της Νότιας Αφρικής, η οποία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη θαλάσσια περιοχή για την…
Οι Eni και MSC ενώνουν τις δυνάμεις τους επεκτείνοντας την ήδη υπάρχουσα συνεργασία τους τόσο γεωγραφικά όσο και στους τομείς της βιωσιμότητας και της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ