![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191026455269-900x506.jpg)
Με στόχο την εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία, η Capital Gas, η ERMA FIRST και η BABCOCK ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την εγκατάσταση ενός πρωτοποριακού συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS). Το σύστημα που πρόκειται να υιοθετήσουν, γνωστό ως «carbon fit», θα ενσωματωθεί σε τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2).
Τα πλοία μεταφοράς LCO2, μεταφορικής ικανότητας 22.000 κ.μ., θα παραδοθούν από το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard το 2026 και θα ενταχθούν στο στόλο της Capital Gas ως τα μεγαλύτερα του είδους τους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Το σύστημα ERMA FIRST CARBON FIT έχει λάβει έγκριση επί της Αρχής (AiP) από τον Llyod’s Register και τον DNV.
H τεχνολογία του εν λόγω συστήματος βασίζεται στον διαλύτη αμίνης, ο οποίος απορροφά το CO2 από τα καυσαέρια σε ένα ειδικά σχεδιασμένο σύστημα που επιτρέπει την επαφή διαλύτη και διοξειδίου του άνθρακα.. Στη συνέχεια, το μείγμα του διαλύτη και του δεσμευμένου CO2 θερμαίνεται προκειμένου να προκληθεί μια χημική αντίδραση διαχωρισμού του CO2 από τον διαλύτη. Το απελευθερωμένο αέριο CO2 υγροποιείται με τη βοήθεια του συστήματος eco CO2 της Babcock LGE και αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές χαμηλής θερμοκρασίας επί του πλοίου. Το υγροποιημένο CO2 διατηρείται στις δεξαμενές υπό πίεση και είναι έτοιμο για εκφόρτωση.
Από τη χημική αντίδραση που προκλήθηκε, ο αναγεννημένος διαλύτης μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στον κύκλο δέσμευσης του CO2. Αυτός ο κύκλος επιτρέπει τη συνεχή και αποδοτική λειτουργία του συστήματος.
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas Ship Management Corp., ανέδειξε την ουσιώδη συνεισφορά αυτής της πρωτοβουλίας στην προσπάθεια της εταιρείας για μείωση της περιβαλλοντικής της επίδρασης. Από την άλλη, ο Κωνσταντίνος Σταμπεδάκης, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της ERMA FIRST GROUP, ανέδειξε τη σημασία του έργου, αναφέροντας ότι το ποσοστό δέσμευσης CO2 θα υπερβεί το 70%, συνεισφέροντας σημαντικά στην επίτευξη των στόχων απανθρακοποίησης της Capital Gas.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν με σημερινή του ανακοίνωση τερμάτισε την εκστρατεία επανεκλογής του, καθώς πλήθαιναν ολοένα και περισσότερο οι φωνές των Δημοκρατικών…
Νέοι προορισμοί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντάσσονται στο χειμερινό πρόγραμμα της AEGEAN. Άμπου Ντάμπι (Ην. Αραβικά Εμιράτα) και Λας Πάλμας (Γκραν…
Καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας σταδιακά ανακάμπτει, αφήνοντας πίσω του τις άγονες ημέρες της πανδημίας, η κρουαζιέρα επανέρχεται δυναμικά και στις χώρες της Ασίας.…
Αντίθετα με τις περσινές εκτιμήσεις για τα επίπεδα διαλύσεων στην αγορά των containerships, λιγοστά είναι τα πλοία που έχουν εξέλθει από τον παγκόσμιο στόλο,…
Εκτός Διώρυγας του Σουέζ παραμένουν τα containerships-μεγαθήρια, με την Alphaliner να αναφέρει ότι τις τελευταίες 18 εβδομάδες ούτε ένα ULCS Megamax containership δεν έχει…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα μεγαλύτερα μεγέθη να σημειώνουν σημαντικές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ