Εισαγωγικό κείμενο
![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/06/202406111713398927-900x601.jpg)
Η Κίνα αυστηροποιεί τις επιθεωρήσεις port state control, σύμφωνα με τον νορβηγικό νηογνώμονα DNV. Έτσι, η κινεζική Maritime Safety Administration (MSA) θα επιθεωρεί πολύ πιο προσεκτικά τα πλοία που έχουν ιστορικό πολλαπλών κρατήσεων ή σοβαρών ελλείψεων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την κινεζική MSA, τα κριτήρια για μια πιο λεπτομερή επιθεώρηση είναι το ιστορικό τουλάχιστον δύο κρατήσεων σε οποιονδήποτε λιμένα της χώρας τους τελευταίους 12 μήνες ή πολλαπλές σοβαρές ελλείψεις. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται παραβιάσεις της MARPOL σε θέματα προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος, χρήση ψευδών πιστοποιητικών ή εσκεμμένη απενεργοποίηση του συστήματος εντοπισμού πλοίων AIS.
Με αφορμή την πρόσφατη πρόσκρουση containership σε γέφυρα της Βαλτιμόρης, η κινεζική MSA ανακοίνωσε μια «ειδική εκστρατεία» για επιπλέον ελέγχους ασφαλείας στον μηχανολογικό και ηλεκτρολογικό εξοπλισμό των πλοίων, ώστε να αποτραπεί η απώλεια ισχύος/πρόωσης.
Σε περίπτωση δε μηχανικής ή ηλεκτρολογικής βλάβης, τα μέλη του πληρώματος οφείλουν να αναφέρουν το περιστατικό στις τοπικές ναυτιλιακές αρχές και να δέχονται «ειδικές επιθεωρήσεις ασφαλείας». Μάλιστα, ο DNV προειδοποίησε για τιμωρητικά μέτρα σε μια ενδεχόμενη παράλειψη της αναφοράς σχετικού προβλήματος από το πλήρωμα.
Εάν ένα πλοίο έχει δύο ή περισσότερες μηχανικές ή ηλεκτρολογικές βλάβες σε 12 μήνες, θα πρέπει να υποβάλει σχέδιο διορθωτικών ενεργειών και να υποβληθεί σε επιθεωρήσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ