![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191119431150-900x536.jpg)
Για τις προσπάθειες της ναυτιλίας να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει στον δρόμο της πράσινης μετάβασης μίλησαν μεταξύ άλλων οι κ. Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής των Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas και Ευάγγελος Μαρινάκης, ιδρυτής και πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp.
Ο κ. Προκοπίου υπογράμμισε για ακόμη μια φορά την «υποκρισία» που επικρατεί αναφορικά με τις απαιτήσεις των διεθνών νομοθετών για την απανθρακοποίηση δεδομένου ότι οι εκπομπές άλλων βιομηχανιών είναι υψηλότερες. Ο κ. Προκοπίου αναφέρθηκε και στο slow steaming το οποίο υποστηρίζει εδώ και χρόνια ως μια ρεαλιστική, άμεση και χωρίς κόστος επιλογή για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Ακόμη, τόνισε ότι εν μέσω της μεγάλης αβεβαιότητας για τα μελλοντικά καύσιμα, οι πλοιοκτήτες στην παρούσα φάση παραγγέλνουν πλοία με τη βέλτιστη δυνατή τεχνολογία. «Τα σημερινά πλοία είναι κατά 35% πιο αποδοτικά από τα προηγούμενα μοντέλα».
Από την πλευρά του ο κ. Μαρινάκης περιέγραψε την στρατηγική της εταιρείας του να παραγγέλνει πλοία διπλού καυσίμου. «Για τα επόμενα 20 χρόνια το LΝG θα πρωταγωνιστήσει. Διαθέτει τις υποδομές και έχει δοκιμαστεί», τόνισε. Ο ίδιος απευθυνόμενος προς τους oil majors ανέφερε ότι «δεν υπάρχει η όρεξη από την πλευρά τους να πληρώσουν premium» και πρόσθεσε «η δέσμευση της ναυτιλιακής κοινότητας θα αποφέρει καρπούς». Ο κ. Μαρινάκης, επίσης, έκανε λόγο για την ανάγκη επιδότησης των πράσινων καυσίμων τουλάχιστον κατά τα πρώτα χρόνια χρήσης τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν με σημερινή του ανακοίνωση τερμάτισε την εκστρατεία επανεκλογής του, καθώς πλήθαιναν ολοένα και περισσότερο οι φωνές των Δημοκρατικών…
Νέοι προορισμοί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντάσσονται στο χειμερινό πρόγραμμα της AEGEAN. Άμπου Ντάμπι (Ην. Αραβικά Εμιράτα) και Λας Πάλμας (Γκραν…
Καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας σταδιακά ανακάμπτει, αφήνοντας πίσω του τις άγονες ημέρες της πανδημίας, η κρουαζιέρα επανέρχεται δυναμικά και στις χώρες της Ασίας.…
Αντίθετα με τις περσινές εκτιμήσεις για τα επίπεδα διαλύσεων στην αγορά των containerships, λιγοστά είναι τα πλοία που έχουν εξέλθει από τον παγκόσμιο στόλο,…
Εκτός Διώρυγας του Σουέζ παραμένουν τα containerships-μεγαθήρια, με την Alphaliner να αναφέρει ότι τις τελευταίες 18 εβδομάδες ούτε ένα ULCS Megamax containership δεν έχει…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα μεγαλύτερα μεγέθη να σημειώνουν σημαντικές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ