Συνέντευξη των κ. Παναγιώτη και Ηλία Μάλλιου
Συνέντευξη των κ. Παναγιώτη και Ηλία Μάλλιου
Συνέντευξη των κ. Παναγιώτη και Ηλία Μάλλιου
1. Η Seabright επενδύει στην εξωστρέφεια με τη συμμετοχή της σε εκθέσεις ανά τον κόσμο. Σε ποιες γεωγραφικές περιοχές θα επικεντρωθείτε τα προσεχή χρόνια για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων σας;
Π.Μ.: Η εξωστρέφεια αποτέλεσε πρωταρχικό στόχο τόσο δικό μου όσο και του αδερφού μου με την είσοδό μας στην εταιρεία. Για να καταφέρουμε να φτάσουμε στο σημείο όπου βρισκόμαστε σήμερα, ταξιδέψαμε σε όλο τον κόσμο, ώστε να κατανοήσουμε απολύτως ποιες αγορές μάς ταιριάζουν και ποιες όχι. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις στις οποίες λαμβάναμε μέρος επανειλημμένα, γνωρίζοντας πως η αγορά δεν είναι κατάλληλη για τα προϊόντα μας, παρ’ όλα αυτά ήταν απαραίτητο για την ισχυροποίηση του brand μας.
Μέσα από αυτή την προσπάθεια, θέλαμε να επικοινωνήσουμε δύο βασικούς άξονες, την εξίσωση ποιότητας που έχουν τα προϊόντα μας με αντίστοιχα ευρωπαϊκά εργοστάσια και παράλληλα την ανταγωνιστική τους τιμή και ένα πιο ευέλικτο πρόγραμμα σε θέματα παραδόσεων. Ως Έλληνες, είχαμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της άμεσης παράδοσης, καθώς ήταν απαίτηση των Ελλήνων πελατών μας.
Η.Μ.: Πλέον, έχοντας εγκαθιδρύσει ένα ισχυρό brand στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, έχουμε αρχίσει να στρεφόμαστε προς τις ασιατικές αγορές, όπου με τη στήριξη των Ελλήνων πλοιοκτητών έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε αρκετά μεγάλα projects σε επίπεδο New Building, πρόσφατα μάλιστα και δύο στην Ιαπωνία, που είναι αρκετά δύσκολη αγορά σε σχέση με ξένους προμηθευτές.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, προσανατολιζόμαστε προς τη βόρεια Ευρώπη και χώρες όπως η Νορβηγία, η Φινλανδία, η Σουηδία και η Δανία.
Στη Νορβηγία έχουμε συμφωνήσει ήδη για την αναβάθμιση φωτισμού του στόλου μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης offshore πλοίων και στη Φινλανδία έχουμε προχωρήσει σε μια αποκλειστική συνεργασία με τη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής και εγκατάστασης ηλεκτρολογικού υλικού, από την οποία περιμένουμε πολύ θετικά αποτελέσματα στο μέλλον.
Παράλληλα, η Ιταλία εξακολουθεί να αποτελεί κύριο στόχο για ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, καθώς έχουμε αναλάβει την αναβάθμιση φωτισμού μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας του κόσμου με έδρα την Ιταλία, αλλά παράλληλα μετράμε μεγάλες συνεργασίες με πλοιοκτήτριες εταιρείες της χώρας. Πολύ πρόσφατα, μπήκαμε και σε επίπεδο New Building στην αγορά για ένα Ro/Pax Ferry του ναυπηγείου Visentini.
2. Θεωρείτε ότι η αναβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας θα έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο για τους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού;
Π.Μ.: Η εταιρεία μας, κατά την ίδρυσή της από τους γονείς μας Αναστάσιο και Σοφία Μάλλιου-Τσουκάτου, συνεργαζόταν αποκλειστικά με την ελληνική ακτοπλοΐα και κατ’ επέκταση με τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Το κλείσιμο των ναυπηγείων και ο περιορισμός των ακτοπλοϊκών εταιρειών μάς επηρέασαν αρκετά, παράλληλα όμως μας έδωσαν την ευκαιρία να στραφούμε στις εξαγωγές και να αναβαθμίσουμε ραγδαία τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.
Η αναβίωση των ναυπηγείων, την οποία σύσσωμη η ναυτιλιακή κοινότητα οφείλει να στηρίξει, έχει ήδη ισχυρό αντίκτυπο σε πολλές επιχειρήσεις του κλάδου μας. Μία από αυτές είμαστε και εμείς, όπου έχουμε συμμετάσχει έως σήμερα τόσο σε επίπεδο Infrastructure όσο και σε επίπεδο προμήθειας υλικών σε πλοία τα οποία έρχονται για μεγάλες επισκευές.
Επιπλέον, η αναβίωση των ναυπηγείων ισχυροποιεί ακόμα περισσότερο τη θέση των Ελλήνων κατασκευαστών στο εξωτερικό, καθώς έως σήμερα οι πελάτες μας στο εξωτερικό γνώριζαν πως δεν υπάρχει η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα.
3. Πολλές ελληνικές βιομηχανίες και επιχειρήσεις εκφράζουν ανοικτά τις ανησυχίες τους για την εύρεση κατάλληλα καταρτισμένου εργατικού δυναμικού. Αφουγκράζεστε την ίδια ανησυχία;
Π.Μ.: Είναι ευρέως γνωστό πως τα τελευταία χρόνια η εύρεση κατάλληλα καταρτισμένου εργατικού δυναμικού γίνεται όλο και δυσκολότερη. Αυτό οφείλεται αφενός στην οικονομική κρίση και στην ανεργία η οποία έπληξε τα προηγούμενα χρόνια τη χώρα μας και αφετέρου στη μετάβαση πολλών νέων σε άλλες χώρες, οι οποίοι δεν είναι εύκολο να γυρίσουν πίσω, παρά τις θετικές πλέον συνθήκες.
Στην εταιρεία μας μέχρι σήμερα δεν έχουμε δυσκολευτεί να βρούμε κατάλληλο προσωπικό. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων αποτελείται από νέους, καταρτισμένους ανθρώπους, για τους οποίους περηφανευόμαστε και χαράσσουμε μαζί την εταιρική πολιτική της εταιρείας. Θέλουμε να έχουμε κοντά μας ανθρώπους με φιλοδοξίες, οι οποίοι να αφουγκράζονται το ίδιο πάθος μ’ εμάς.
4. Σε ποιες τεχνολογίες και ποια προϊόντα της Seabright επικεντρώνεται το αγοραστικό ενδιαφέρον της ναυτιλιακής βιομηχανίας;
Η.Μ.: Η Seabright αποτελεί έναν από τους προμηθευτές οι οποίοι συμβάλλουν σημαντικά στην ενεργειακή μετάβαση των πλοίων ούτως ώστε να εναρμονιστούν με τους νέους κανονισμούς και στόχους του ΙΜΟ.
Αποτελέσαμε έναν από τους πρώτους κατασκευαστές παγκοσμίως λύσεων Led σε υπάρχοντα φωτιστικά πλοίων, με μια custom λύση την οποία εξελίσσουμε από το 2013 και για την οποία βραβευτήκαμε από τα Lloyd’s awards το 2019.
Η λύση αυτή, σε συνδυασμό με τη μελέτη εξοικονόμησης την οποία προσφέρουμε στον πελάτη, αποτελεί κύριο ενδιαφέρον Ελλήνων και ξένων πλοιοκτητών, καθώς έχει άμεσα αποτελέσματα στη μείωση κατανάλωσης των ηλεκτρομηχανών, και παράλληλα πολύ μικρό ROI. Έως σήμερά έχουμε ένα track record λίγο χαμηλότερο από 1.000 πλοία παγκοσμίως διαφόρων τύπων, όπως Bulk Carriers, Tankers, Offshore, Cruise Vessel, Ro/Pax vessels και LNG vessels.
Αναφορικά με τη SeaCables, η οποία ασχολείται με την προμήθεια καλωδίων, ηλεκτρολογικού υλικού και spare υλικών αυτοματισμού, έχουμε καταφέρει τα υλικά αυτά τα οποία εισάγουμε όχι μόνο να τα διανέμουμε στην εσωτερική αγορά αλλά να τα επανεξάγουμε σε ξένες αγορές. Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα βασίζεται σε πολύ μεγάλο stock, για το οποίο λόγω όγκου καταφέραμε να έχουμε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.
Πολύ σημαντικός είναι επίσης ο ρόλος του τεχνικού τμήματος, με μηχανικούς που στελεχώνουν την ομάδα μας και μπορούν να προτείνουν στους πελάτες μας κατάλληλα υλικά, ιδιαίτερα σε θέματα αντικαταστάσεων.
5. Συγκριτικά με τα «Ποσειδώνια» του 2022, τι έχει αλλάξει για τη Seabright;
Η.Μ.: Από το 2014 και μετά καταφέρνουμε μια ετήσια αύξηση κύκλου εργασιών της τάξεως του 25-30%, με χρονιά-ρεκόρ το 2023, οπότε καταφέραμε να διπλασιάσουμε τον κύκλο εργασιών μας.
Τα «Ποσειδώνια» του 2024, λοιπόν, μας βρίσκουν αρκετά μεγαλύτερους, πιο καταρτισμένους και στελεχωμένους, αλλά και με πολλά εξελιγμένα και νέα προϊόντα.
Επίσης, μας βρίσκουν στη μέση ενός μεγάλου πλάνου εσωτερικών επενδύσεων τόσο σε χώρους με την πρόσθεση 2.500 τ.μ. στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις μας όσο και σε παραγωγικό εξοπλισμό.
Π.Μ.: Στα «Ποσειδώνια» θα παρουσιάσουμε, σε επίπεδο φωτισμού, τόσο τις λύσεις ενεργειακής μετάβασης τις οποίες έχουμε εξελίξει, νέα προϊόντα accommodation καθώς και τη νέα παραγωγή της εταιρείας μας, η οποία αφορά χώρους αντιεκρηκτικής προστασίας και αποτελεί πολύ μεγάλο στόχο της εταιρείας μας για τα επόμενα χρόνια. Στο επίπεδο αυτό, μάλιστα, έχουμε στελεχωθεί με καταρτισμένους ανθρώπους του χώρου και δουλεύουμε διαρκώς στη σχεδίαση και στην παραγωγή νέων προϊόντων.
Σε επίπεδο καλωδίων, αυτοματισμού και ηλεκτρολογικού υλικού, θα παρουσιάσουμε νέα προϊόντα και τεχνολογίες συνεργατών μας, οι οποίοι θα βρίσκονται μαζί με τους μηχανικούς πωλήσεών μας στην έκθεση, όπως επίσης και νέες συνεργασίες με οίκους του εξωτερικού, τις οποίες είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε και να παρουσιάσουμε επίσημα στα «Ποσειδώνια».
Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο τεύχος Ιουνίου των Ναυτικών Χρονικών που κυκλοφορεί ενόψει των Ποσειδωνίων.
Μπορείτε να αποκτήσετε το τεύχος Μαΐου των Ναυτικών Χρονικών πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου, ο Όμιλος ΟΝΕΧ γιόρτασε τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυσή του, με τη σχετική εκδήλωση να λαμβάνει χώρα στο…
Υψηλές είναι οι φιλοδοξίες της Ινδίας σε ό,τι αφορά την καθιέρωσή της μεταξύ των κορυφαίων ναυπηγικών χωρών του κόσμου. Σε χαιρετισμό του σε πρόσφατο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Νοεμβρίου 2024 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
«Είχαμε την ευκαιρία να προσεγγίσουμε όλα τα καυτά ζητήματα της διεθνούς επικαιρότητας καθώς και τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΝΑΤΟ. Συζητήσαμε τον εποικοδομητικό ρόλο της…
Νέα ρήτρα, ενόψει και της εφαρμογής του Κανονισμού FuelEU Maritime από την 1η Ιανουαρίου 2025, ανέπτυξε η BIMCO για τα συμβαλλόμενα μέρη στα ναυλοσύμφωνα.…
Ισχυρά σημάδια καταγράφει το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, παρότι στην πλειονότητά τους οι ναυλαγορές βρίσκονται υπό πίεση συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τα δίχτυα τους στην αμερικανική αγορά LNG φιλοδοξούν να απλώσουν νοτιοκορεατικές εταιρείες, καθώς η δεύτερη θητεία Ντόναλντ Τραμπ μέλλεται να φέρει σημαντική ανάπτυξη στα…
Την πώληση μεγάλου μέρους των μετοχών που κατείχε στη ZIM ανακοίνωσε πρόσφατα η Kenon Holdings, συμφερόντων του Ισραηλινού δισεκατομμυριούχου Idan Ofer. Συγκεκριμένα, η Kenon…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ