
Για τις ναυλαγορές, τις προσπάθειες ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας και τις έντονες γεωπολιτικές διενέξεις συνομίλησαν νωρίτερα, στο περιθώριο του 9th Capital Link Maritime Leader Summit Greece, οι δρ. Ιωάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, δρ. Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Tsakos Energy Navigation, Χάρης Βαφειάς, ιδρυτής των StealthGas, C3iS και Imperial Petroleum, και Hing Chao, πρόεδρος της Wah Kwong Maritime.
O δρ. Κούστας ανέφερε ότι οι γεωπολιτικές αναταραχές έχουν ευνοήσει τη ναυλαγορά των containerships και φάνηκε αισιόδοξος ότι η θετική αυτή εικόνα θα συνεχιστεί τουλάχιστον για το υπόλοιπο του 2024. Από την πλευρά του, ο δρ. Τσάκος τόνισε ότι η άνοδος των ναύλων στα τάνκερ συνιστά αποτέλεσμα του χαμηλού orderbook, καθώς η αβεβαιότητα για τα καύσιμα συγκρατεί τις παραγγελίες. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Βαφειάς, που επίσης έκανε έκκληση για συνεργασία αναφορικά με την ενίσχυση της ασφάλειας της βιομηχανίας.
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο δρ. Τσάκος υπογράμμισε ότι η ναυτιλία κινείται με ταχύτερους ρυθμούς έναντι των άλλων βιομηχανιών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση, ενώ ο δρ. Κούστας υπογράμμισε για ακόμα μία φορά ότι αυτή η μετάβαση απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις. Ο ίδιος φάνηκε απαισιόδοξος για το γεγονός ότι «δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη επιλογή», καθώς το κόστος παραγωγής μεθανόλης είναι υψηλό, ενώ κανένα κράτος δεν έχει πιστοποιήσει τη χρήση πλοίων κατανάλωσης αμμωνίας. Ο κ. Βαφειάς, από την πλευρά του, εκτίμησε ότι τα επόμενα 8-10 χρόνια η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να αποτελέσει μια ρεαλιστική επιλογή.
Μάλιστα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, είναι η πρώτη φορά που οι νηογνώμονες δεν έχουν ξεκάθαρο guidance για τα καύσιμα. Στο παρόν εύθραυστο περιβάλλον, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υπαρχόντων πλοίων.
Τέλος, οι κ. Κούστας και Τσάκος συμφώνησαν ότι μεγάλη πρόκληση για τη ναυτιλία αποτελεί η αποπαγκοσμιοποίηση, δεδομένου ότι ο κλάδος έχει μάθει να λειτουργεί σε όρους ισότιμου ανταγωνισμού.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ