Για τις ναυλαγορές, τις προσπάθειες ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας και τις έντονες γεωπολιτικές διενέξεις συνομίλησαν νωρίτερα, στο περιθώριο του 9th Capital Link Maritime Leader Summit Greece, οι δρ. Ιωάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, δρ. Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Tsakos Energy Navigation, Χάρης Βαφειάς, ιδρυτής των StealthGas, C3iS και Imperial Petroleum, και Hing Chao, πρόεδρος της Wah Kwong Maritime.
O δρ. Κούστας ανέφερε ότι οι γεωπολιτικές αναταραχές έχουν ευνοήσει τη ναυλαγορά των containerships και φάνηκε αισιόδοξος ότι η θετική αυτή εικόνα θα συνεχιστεί τουλάχιστον για το υπόλοιπο του 2024. Από την πλευρά του, ο δρ. Τσάκος τόνισε ότι η άνοδος των ναύλων στα τάνκερ συνιστά αποτέλεσμα του χαμηλού orderbook, καθώς η αβεβαιότητα για τα καύσιμα συγκρατεί τις παραγγελίες. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Βαφειάς, που επίσης έκανε έκκληση για συνεργασία αναφορικά με την ενίσχυση της ασφάλειας της βιομηχανίας.
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο δρ. Τσάκος υπογράμμισε ότι η ναυτιλία κινείται με ταχύτερους ρυθμούς έναντι των άλλων βιομηχανιών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση, ενώ ο δρ. Κούστας υπογράμμισε για ακόμα μία φορά ότι αυτή η μετάβαση απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις. Ο ίδιος φάνηκε απαισιόδοξος για το γεγονός ότι «δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη επιλογή», καθώς το κόστος παραγωγής μεθανόλης είναι υψηλό, ενώ κανένα κράτος δεν έχει πιστοποιήσει τη χρήση πλοίων κατανάλωσης αμμωνίας. Ο κ. Βαφειάς, από την πλευρά του, εκτίμησε ότι τα επόμενα 8-10 χρόνια η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να αποτελέσει μια ρεαλιστική επιλογή.
Μάλιστα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, είναι η πρώτη φορά που οι νηογνώμονες δεν έχουν ξεκάθαρο guidance για τα καύσιμα. Στο παρόν εύθραυστο περιβάλλον, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υπαρχόντων πλοίων.
Τέλος, οι κ. Κούστας και Τσάκος συμφώνησαν ότι μεγάλη πρόκληση για τη ναυτιλία αποτελεί η αποπαγκοσμιοποίηση, δεδομένου ότι ο κλάδος έχει μάθει να λειτουργεί σε όρους ισότιμου ανταγωνισμού.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Tα 21 δισ. ευρώ προσέγγισαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι…
Διαταραχών συνέχεια στις τακτικές γραμμές αναμένουν κορυφαίοι φορτωτές, απόρροια ενός συνδυασμού παραγόντων. Στο report της Ocean Freight Market Outlook December 2024, η DHL Global…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ