Για τις ναυλαγορές, τις προσπάθειες ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας και τις έντονες γεωπολιτικές διενέξεις συνομίλησαν νωρίτερα, στο περιθώριο του 9th Capital Link Maritime Leader Summit Greece, οι δρ. Ιωάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, δρ. Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Tsakos Energy Navigation, Χάρης Βαφειάς, ιδρυτής των StealthGas, C3iS και Imperial Petroleum, και Hing Chao, πρόεδρος της Wah Kwong Maritime.
O δρ. Κούστας ανέφερε ότι οι γεωπολιτικές αναταραχές έχουν ευνοήσει τη ναυλαγορά των containerships και φάνηκε αισιόδοξος ότι η θετική αυτή εικόνα θα συνεχιστεί τουλάχιστον για το υπόλοιπο του 2024. Από την πλευρά του, ο δρ. Τσάκος τόνισε ότι η άνοδος των ναύλων στα τάνκερ συνιστά αποτέλεσμα του χαμηλού orderbook, καθώς η αβεβαιότητα για τα καύσιμα συγκρατεί τις παραγγελίες. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Βαφειάς, που επίσης έκανε έκκληση για συνεργασία αναφορικά με την ενίσχυση της ασφάλειας της βιομηχανίας.
Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο δρ. Τσάκος υπογράμμισε ότι η ναυτιλία κινείται με ταχύτερους ρυθμούς έναντι των άλλων βιομηχανιών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση, ενώ ο δρ. Κούστας υπογράμμισε για ακόμα μία φορά ότι αυτή η μετάβαση απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις. Ο ίδιος φάνηκε απαισιόδοξος για το γεγονός ότι «δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη επιλογή», καθώς το κόστος παραγωγής μεθανόλης είναι υψηλό, ενώ κανένα κράτος δεν έχει πιστοποιήσει τη χρήση πλοίων κατανάλωσης αμμωνίας. Ο κ. Βαφειάς, από την πλευρά του, εκτίμησε ότι τα επόμενα 8-10 χρόνια η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να αποτελέσει μια ρεαλιστική επιλογή.
Μάλιστα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, είναι η πρώτη φορά που οι νηογνώμονες δεν έχουν ξεκάθαρο guidance για τα καύσιμα. Στο παρόν εύθραυστο περιβάλλον, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υπαρχόντων πλοίων.
Τέλος, οι κ. Κούστας και Τσάκος συμφώνησαν ότι μεγάλη πρόκληση για τη ναυτιλία αποτελεί η αποπαγκοσμιοποίηση, δεδομένου ότι ο κλάδος έχει μάθει να λειτουργεί σε όρους ισότιμου ανταγωνισμού.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η απόφαση της ρωσικής Gazprom να διακόψει τις αποστολές φυσικού αερίου στην αυστριακή εταιρεία OMV έχει προκαλέσει την εκ νέου στροφή της Γηραιάς Ηπείρου…
Με στόχο την ενίσχυση των δραστηριοτήτων τους στον Καναδά και την εδραίωσή τους στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων της Βόρειας Αμερικής, μέσω της παραγωγής…
Το Ιράν καταδίκασε τις κυρώσεις που επέβαλε η ΕΕ στην κρατική ναυτιλιακή εταιρεία και σε άλλα νομικά πρόσωπα, σημειώνοντας πως βασίζονται σε «ψεύτικους ισχυρισμούς»…
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει για την παγκόσμια οικονομία το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), καθώς η διαφαινόμενη επιβολή δασμών στις ασιατικές εξαγωγές πιθανότατα θα…
Η όρεξη της MSC για παραγγελίες πλοίων φέρεται να παραμένει ανικανοποίητη, παρότι ο στόλος της αυξάνεται με δυναμικούς ρυθμούς, ξεπερνώντας τα 6,2 εκατ. TEUs.…
Η καταστροφή δύο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική Θάλασσα θα πρέπει να θεωρηθεί σαμποτάζ, δήλωσε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου το Βερολίνο, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις…
Πέραν της χαμηλότερης ζήτησης πετρελαίου εντός του έτους, τα δεξαμενόπλοια φέρονται να έχουν επηρεαστεί και από τη στρατηγική που υιοθετούν οι κινεζικοί εισαγωγείς. Ειδικότερα,…
Σε νέα δωρεά προχώρησε την Τρίτη 19 Νοεμβρίου ο κ. Νικόλας Πατέρας, παραδίδοντας τα πρώτα περιπολικά Suzuki Vitara Hybrid στον Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ