Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Η ναυτιλία σε νέα εποχή: Τρεις Έλληνες πλοιοκτήτες συνομιλούν

Η ναυτιλία σε νέα εποχή: Τρεις Έλληνες πλοιοκτήτες συνομιλούν

Email
LinkedIn
Facebook
X

Για τις ναυλαγορές, τις προσπάθειες ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας και τις έντονες γεωπολιτικές διενέξεις συνομίλησαν νωρίτερα, στο περιθώριο του 9th Capital Link Maritime Leader Summit Greece, οι δρ. Ιωάννης Κούστας, πρόεδρος και CEO της Danaos Corporation, δρ. Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής, πρόεδρος και CEO της Tsakos Energy Navigation, Χάρης Βαφειάς, ιδρυτής των StealthGas, C3iS και Imperial Petroleum, και Hing Chao, πρόεδρος της Wah Kwong Maritime.

O δρ. Κούστας ανέφερε ότι οι γεωπολιτικές αναταραχές έχουν ευνοήσει τη ναυλαγορά των containerships και φάνηκε αισιόδοξος ότι η θετική αυτή εικόνα θα συνεχιστεί τουλάχιστον για το υπόλοιπο του 2024. Από την πλευρά του, ο δρ. Τσάκος τόνισε ότι η άνοδος των ναύλων στα τάνκερ συνιστά αποτέλεσμα του χαμηλού orderbook, καθώς η αβεβαιότητα για τα καύσιμα συγκρατεί τις παραγγελίες. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Βαφειάς, που επίσης έκανε έκκληση για συνεργασία αναφορικά με την ενίσχυση της ασφάλειας της βιομηχανίας.

Στο περιβαλλοντικό μέτωπο, ο δρ. Τσάκος υπογράμμισε ότι η ναυτιλία κινείται με ταχύτερους ρυθμούς έναντι των άλλων βιομηχανιών σε ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση, ενώ ο δρ. Κούστας υπογράμμισε για ακόμα μία φορά ότι αυτή η μετάβαση απαιτεί μεγάλης κλίμακας επενδύσεις. Ο ίδιος φάνηκε απαισιόδοξος για το γεγονός ότι «δεν υπάρχει καμία διαθέσιμη επιλογή», καθώς το κόστος παραγωγής μεθανόλης είναι υψηλό, ενώ κανένα κράτος δεν έχει πιστοποιήσει τη χρήση πλοίων κατανάλωσης αμμωνίας. Ο κ. Βαφειάς, από την πλευρά του, εκτίμησε ότι τα επόμενα 8-10 χρόνια η πυρηνική ενέργεια θα μπορούσε να αποτελέσει μια ρεαλιστική επιλογή.

Μάλιστα, όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, είναι η πρώτη φορά που οι νηογνώμονες δεν έχουν ξεκάθαρο guidance για τα καύσιμα. Στο παρόν εύθραυστο περιβάλλον, οι πλοιοκτήτες επικεντρώνονται στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των υπαρχόντων πλοίων.

Τέλος, οι κ. Κούστας και Τσάκος συμφώνησαν ότι μεγάλη πρόκληση για τη ναυτιλία αποτελεί η αποπαγκοσμιοποίηση, δεδομένου ότι ο κλάδος έχει μάθει να λειτουργεί σε όρους ισότιμου ανταγωνισμού.

Φωτό: Ναυτικά Χρονικά

Email
LinkedIn
Facebook
X

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ένα επαναστατικό ιστιοφόρο τριμαράν, κύριoς στόχος νέας συνεργασίας

Η εξέλιξη στην υιοθέτηση τεχνολογιών αιολικής ενέργειας επεκτείνεται τώρα και στα τριμαράν. Το ναυπηγείο Austal ανακοίνωσε πρόσφατα συμφωνία για τον σχεδιασμό και την κατασκευή…

Cosco-Fortescue: Προσεχώς «πράσινες» θαλάσσιες μεταφορές από την Αυστραλία στην Κίνα

Στο πλαίσιο της απανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εταιρείες-κολοσσοί του κλάδου συνάπτουν συνεχώς νέες συμφωνίες και συνεργασίες, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το…

Μερίδιο-ρεκόρ στην ευρωπαϊκή αγορά για τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Οι κινέζικες μάρκες αυτοκινήτων κατέλαβαν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Ιούνιο. Πρόκειται για ένα ρεκόρ που σημειώθηκε πριν την…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2024
.naftika_cp_inline-a, .naftika_cp_inline-b { display: none; }