![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407231030229741-900x611.jpg)
Καθώς τα Ποσειδώνια βρίσκονται μια ανάσα μακριά, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons προχώρησε σε μια ακτινογραφία του παγκόσμιου στόλου, με έμφαση στο προφίλ των πλοίων ελληνικής διαχείρισης.
Ειδικότερα, τα πλοία που ελήφθησαν υπόψη είναι εκείνα χωρητικότητας μεγαλύτερης των 2.000 GT. Τα κορυφαία «κράτη» παγκοσμίως είναι η Ελλάδα, η Κίνα και η Ιαπωνία, καταδεικνύουν στοιχεία της Clarksons, λαμβάνοντας υπόψη τι ποσοστό του στόλου βρίσκεται υπό τη διαχείριση Ελλήνων, Κινέζων και Ιαπώνων πλοιοκτητών. Περίπου το 16% του στόλου, σε όρους GT, βρίσκεται υπό τη διαχείριση Ελλήνων πλοιοκτητών. Συγκεκριμένα, ο στόλος ελληνικής διαχείρισης αριθμεί πλοία αθροιστικής χωρητικότητας 252 εκατ. GT, επίπεδα που αντιστοιχούν σε 15,6% του παγκόσμιου στόλου (1,62 δισ. GT).
Όσον αφορά τους τύπους πλοίων που πρωταγωνιστούν στον στόλο ελληνικής διαχείρισης, bulk carriers και tankers είναι εκείνοι που ξεχωρίζουν, με 48% και 34% αντίστοιχα. Το 8% του στόλου είναι containerships, το 8% gas carriers, ενώ το υπόλοιπο 2% αποτελείται από άλλους τύπους πλοίων. Επιπλέον, σύμφωνα με την Clarksons, τα bulk carriers, τα δεξαμενόπλοια και τα gas carriers ελληνικής διαχείρισης καταλαμβάνουν σημαντικά ποσοστά επί του συνόλου του εκάστοτε παγκόσμιου στόλου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δυναμικά συνεχίζονται οι παραγγελίες διεθνώς, με τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να μετατίθενται ολοένα και πιο κοντά στο 2028 για τα bulk carriers, tankers…
Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean, η οποία γνωστοποίησε σήμερα το πρωί στα χρηματιστήρια του Λονδίνου…
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε…
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η πλειονότητα των λιμένων στις ΗΠΑ, και όχι μόνο, ήρθε αντιμέτωπη με ένα πρωτοφανές αδιέξοδο. Καθώς η συμφόρηση στους…
Ένα «βουνό» σόγιας πρόκειται να σχηματιστεί σύντομα στην Κίνα, καθώς τον Ιούλιο αναμένεται να καταγραφεί ρεκόρ εισαγωγών σόγιας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Kpler στα…
Σε συμφωνία για την εξαγορά της νορβηγικής εταιρείας διαχείρισης bulk carriers Norlat Shipping, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά δασικών προϊόντων και άλλων χύδην εμπορευμάτων…
Σε μια αιφνίδια κίνηση μείωσης των επιτοκίων, δείγμα των κυβερνητικών προσπαθειών να ενισχύσουν την επιβραδυνόμενη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, προχώρησε η Κεντρική Τράπεζα…
Στα βήματα του σκοτεινού στόλου δεξαμενόπλοιων, η Ρωσία φαίνεται ότι αναπτύσσει αντίστοιχο στόλο LNG carriers, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα αυξάνονται τα deals εξαγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ