
Στην Αθήνα στρέφεται τις επόμενες μέρες η προσοχή της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας, καθώς την προσεχή Δευτέρα 3 Ιουνίου ξεκινάει στο Metropolitan Expo Centre η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2024».
Η έκθεση συγκεντρώνει φέτος ιστορικό ρεκόρ συμμετοχών, κάτι που, όπως τόνισε στη σχετική συνέντευξη Τύπου, σήμερα Πέμπτη 30 Μαΐου, ο διευθύνων σύμβουλος των «Ποσειδωνίων» Θεόδωρος Βώκος, αντανακλά τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας. Μιας ναυτιλίας ηγέτιδας που συνεχίζει να μεγεθύνεται και να πρωτοπορεί σε όλους τους κλάδους που δραστηριοποιούνται στον τομέα.
Είναι χαρακτηριστικό πως φέτος συμμετέχουν 2.030 εταιρείες-εκθέτες από 82 χώρες, ενώ εξαντλήθηκε το σύνολο της έκτασης του Metropolitan Εxpo, του μεγαλύτερου εκθεσιακού κέντρου στην Αττική.
Η Kίνα είναι η χώρα με την πιο δυναμική συμμετοχή στα «Ποσειδώνια» με 180 επιχειρήσεις και αύξηση κατά 50% στις συμμετοχές από την προηγούμενη έκθεση, που έγινε το 2022.
Επίσης, θα υπάρχουν 23 μεγάλα εθνικά περίπτερα και την έκθεση αναμένεται να επισκεφθούν περισσότερα από 40.000 άτομα, κατά τις πέντε ημέρες της διοργάνωσης, που ολοκληρώνεται στις 7 Ιουνίου. Στη διάρκειά της θα διεξαχθούν 70 συνέδρια και σεμινάρια τόσο στον εκθεσιακό χώρο, όσο και στην πόλη της Αθήνας.
Με βάση τις εκτιμήσεις των διοργανωτών, η συνεισφορά των «Ποσειδωνίων» στην οικονομία, η οποία συμπεριλαμβάνει και την τουριστική κίνηση και τις παράλληλες υπηρεσίες (υπηρεσίες φιλοξενίας, μεταφοράς, κατασκευής περιπτέρων, σίτισης, ψυχαγωγίας και διοργάνωσης εκδηλώσεων), θα αγγίξει τα 80 εκατ. ευρώ. Δεκάδες θα είναι και οι δεξιώσεις που παραθέτουν ελληνικές στην πλειονότητά τους ναυτιλιακές επιχειρήσεις.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης στον χαιρετισμό που απηύθυνε, τόνισε ότι οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Ακόμη περιέγραψε τις πολυεπίπεδες προκλήσεις που έχουν αντιμετωπίσει οι ναυτικοί τα τελευταία χρόνια και προανήγγειλε την ψηφιοποίηση του ελληνικού νηολογίου, με στόχο την αύξηση των ελληνόκτητων πλοίων που φέρουν την ελληνική σημαία. Επανέλαβε επίσης την ανάγκη διασφάλισης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, για την οποία κρίσιμο ρόλο διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία. Εν μέσω του ρευστού αυτού περιβάλλοντος για τη ναυτιλία, «τα “Ποσειδώνια” αποτελούν ευκαιρία για συνέργειες», κατέληξε.
Ο Γιώργος Δ. Πατέρας, πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος αναφέρθηκε στα οφέλη της διοργάνωσης από την αθρόα συμμετοχή επιχειρήσεων. «Πρόκειται για ένα κάλεσμα που ενώνει τη ναυτιλία και τα συναφή επαγγέλματα», υπογράμμισε ο δρ. Πατέρας.
Ο Γιάννης Κ. Λύρας, πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, εστίασε στην παράδοση και τις αξίες της ελληνικής ναυτιλίας. Στο ίδιο μήκος κύματος με τους προλαλήσαντες, ο κ. Λύρας σημείωσε ότι η μεγάλη συμμετοχή στα «Ποσειδώνια» αντανακλά την επιτυχία της ελληνικής ναυτιλίας, της οποίας ο ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ως μεγαλύτερη πρόκληση για την παγκόσμια ναυτιλία ανέφερε την πορεία προς την απανθρακοποίηση του κλάδου.
Ο Δημήτρης Καρύδης, αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης του Πειραιά εστίασε στην ανάγκη δημιουργίας ενός μεγάλου εκθεσιακού χώρου στην πόλη του Πειραιά, όπου χτυπά η καρδιά της ελληνικής ναυτιλίας.
Ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee) αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική και η παγκόσμια ναυτιλία. «Η δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας είναι οι άνθρωποι σε στεριά και θάλασσα. Είμαστε η χώρα που μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Φαφαλιός.
Ο Γιάννης Μαραγκουδάκης, πρόεδρος του Πανελλήνιου Ομίλου Ιστιοπλοΐας Ανοιχτής Θαλάσσης (ΠΟΙΑΘ) μίλησε για ρεκόρ συμμετοχών φέτος στο Posidonia Cup, με τη συμμετοχή 54 ναυτιλιακών εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο φουλ συνεχίζουν να δουλεύουν οι μηχανές των containerships, καθώς ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα…
Καθώς οι αυστραλιανές αρχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας για μια διαφαινόμενη έλλειψη προμηθειών φυσικού αερίου από το 2027, ένα νέο υπεράκτιο έργο…
Η δραστηριότητα τόσο στις παραγγελίες όσο και στις αγοραπωλησίες πλοίων παραμένει περιορισμένη έναντι των επιπέδων του 2024. Επιπλέον, τα πλοία που πωλούνται φέτος στη…
Ως πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον κλάδο κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού χαρακτηρίζει η SEA Europe την Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία, την οποία παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή…
Τρία χρόνια μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο όγκος των χύδην ξηρών φορτίων από τις δύο χώρες συνδυαστικά έχει υποχωρήσει κατά 6% σε…
Με καθοδικούς ρυθμούς κινήθηκε η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα τον περασμένο Ιανουάριο. Συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων της Διεθνούς Ένωσης Χάλυβα, τον περασμένο μήνα η παραγωγή…
Σε διαπραγματεύσεις βρίσκονται η οικογένεια Louis-Dreyfus και η InfraVia για την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού της Louis Dreyfus Armateurs από την InfraVia. Στο πλαίσιο της…
Καθώς οι ΗΠΑ επιχειρούν να περιορίσουν την κυριαρχία της Κίνας στη ναυτιλία με διάφορους τρόπους, τα πλοία κινεζικής κατασκευής που προσεγγίζουν αμερικανικούς λιμένες βρίσκονται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ