![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407191026455269-900x506.jpg)
Οι σφοδρές αναταράξεις κατά τη διάρκεια πτήσεων έχουν αρχίσει να καθίστανται συχνό φαινόμενο. Μετά το συμβάν κατά τη διάρκεια πτήσης από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη, που οδήγησε στον θάνατο ενός επιβαίνοντα και στον τραυματισμό δεκάδων άλλων, ακόμα ένα περιστατικό έλαβε χώρα. Στις 26 Μαΐου, δώδεκα επιβαίνοντες της Qatar Airways τραυματίστηκαν λόγω αναταράξεων σε πτήση από το Κατάρ προς την Ιρλανδία.
Η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει στρέψει το βλέμμα της στην κλιματική κρίση, την οποία θεωρεί νούμερο ένα αιτία για την άνοδο των περιστατικών αναταράξεων που καταγράφεται τα τελευταία έτη. Όπως κι αν έχει, το σημαντικότερο ερώτημα που αναδύεται είναι το εξής: Εάν οι σφοδρές αναταράξεις αυξάνονται, ποια είναι τα μέτρα πρόληψης που μπορούν να λάβουν οι εταιρείες αερομεταφορών;
Όταν ένα αεροσκάφος πετά 35.000 έως 40.000 πόδια από το έδαφος, ολόκληρος ο πλανήτης αποτελεί ζώνη αναταράξεων, υποστηρίζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Reading, Paul Williams, σύμφωνα με τους Financial Times.
Υπάρχουν δύο είδη αναταράξεων, εκείνες που εμφανίζονται στο ραντάρ των αεροσκαφών και μπορούν να αποφευχθούν και οι «αόρατες» αναταράξεις, που όπως είναι προφανές θεωρούνται και πιο επικίνδυνες. Το κατά πόσο είναι πραγματικά αόρατες είναι ένα θέμα που οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διευθετήσουν.
Με αιχμή του δόρατος την ανάλυση δεδομένων και τον τεράστιο όγκο που συλλέγουν, εταιρείες όπως η easyJet, η United Airlines και η Qatar Airways φιλοδοξούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα από τους ατμοσφαιρικούς αισθητήρες των αεροσκαφών με στόχο την πρόληψη ενάντια στις αναταράξεις.
Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια, ακόμα και αν αποφέρει καρπούς, δεν αποτελεί πανάκεια. Επί της ουσίας, στόχος είναι η αναγνώριση μοτίβων και συνεπώς η εξαγωγή πιθανοτήτων για το σε ποιες περιοχές-ζώνες από τις οποίες διέρχονται τα αεροσκάφη είναι πιθανότερο να συμβούν απότομες και απρόβλεπτες αλλαγές στους ανέμους.
Υπάρχει πάντως τρόπος να διασφαλιστεί ότι κανείς δεν θα τραυματιστεί, βάσει των λεγόμενων του Hassan Shahidi, CEO της Flight Safety Foundation. Πράγματι, όσοι φορούσαν ζώνη στις πτήσεις αυτές δεν τραυματίστηκαν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν με σημερινή του ανακοίνωση τερμάτισε την εκστρατεία επανεκλογής του, καθώς πλήθαιναν ολοένα και περισσότερο οι φωνές των Δημοκρατικών…
Νέοι προορισμοί και απευθείας δρομολόγια από Αθήνα και Θεσσαλονίκη εντάσσονται στο χειμερινό πρόγραμμα της AEGEAN. Άμπου Ντάμπι (Ην. Αραβικά Εμιράτα) και Λας Πάλμας (Γκραν…
Καθώς ο τομέας της κρουαζιέρας σταδιακά ανακάμπτει, αφήνοντας πίσω του τις άγονες ημέρες της πανδημίας, η κρουαζιέρα επανέρχεται δυναμικά και στις χώρες της Ασίας.…
Αντίθετα με τις περσινές εκτιμήσεις για τα επίπεδα διαλύσεων στην αγορά των containerships, λιγοστά είναι τα πλοία που έχουν εξέλθει από τον παγκόσμιο στόλο,…
Εκτός Διώρυγας του Σουέζ παραμένουν τα containerships-μεγαθήρια, με την Alphaliner να αναφέρει ότι τις τελευταίες 18 εβδομάδες ούτε ένα ULCS Megamax containership δεν έχει…
Πτωτικές είναι οι πρόσφατες τάσεις που καταγράφονται στη ναυλαγορά των LPG carriers, με τα μεγαλύτερα μεγέθη να σημειώνουν σημαντικές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…
Τη στρατηγική επέκτασή του κατά μήκος της ναυτιλιακής βιομηχανίας συνεχίζει ο ιαπωνικός κολοσσός NYK, ο οποίος ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την ENEOS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ