Loading: News Submenu
Header Scripts Init

Σφοδρές αναταράξεις σε πτήσεις: Οι «συμπτώσεις» πληθαίνουν

Σφοδρές αναταράξεις σε πτήσεις: Οι «συμπτώσεις» πληθαίνουν

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

Οι σφοδρές αναταράξεις κατά τη διάρκεια πτήσεων έχουν αρχίσει να καθίστανται συχνό φαινόμενο. Μετά το συμβάν κατά τη διάρκεια πτήσης από το Λονδίνο στη Σιγκαπούρη, που οδήγησε στον θάνατο ενός επιβαίνοντα και στον τραυματισμό δεκάδων άλλων, ακόμα ένα περιστατικό έλαβε χώρα. Στις 26 Μαΐου, δώδεκα επιβαίνοντες της Qatar Airways τραυματίστηκαν λόγω αναταράξεων σε πτήση από το Κατάρ προς την Ιρλανδία.

Η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει στρέψει το βλέμμα της στην κλιματική κρίση, την οποία θεωρεί νούμερο ένα αιτία για την άνοδο των περιστατικών αναταράξεων που καταγράφεται τα τελευταία έτη. Όπως κι αν έχει, το σημαντικότερο ερώτημα που αναδύεται είναι το εξής: Εάν οι σφοδρές αναταράξεις αυξάνονται, ποια είναι τα μέτρα πρόληψης που μπορούν να λάβουν οι εταιρείες αερομεταφορών;

Όταν ένα αεροσκάφος πετά 35.000 έως 40.000 πόδια από το έδαφος, ολόκληρος ο πλανήτης αποτελεί ζώνη αναταράξεων, υποστηρίζει ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Reading, Paul Williams, σύμφωνα με τους Financial Times.

Υπάρχουν δύο είδη αναταράξεων, εκείνες που εμφανίζονται στο ραντάρ των αεροσκαφών και μπορούν να αποφευχθούν και οι «αόρατες» αναταράξεις, που όπως είναι προφανές θεωρούνται και πιο επικίνδυνες. Το κατά πόσο είναι πραγματικά αόρατες είναι ένα θέμα που οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να διευθετήσουν.

Με αιχμή του δόρατος την ανάλυση δεδομένων και τον τεράστιο όγκο που συλλέγουν, εταιρείες όπως η easyJet, η United Airlines και η Qatar Airways φιλοδοξούν να αξιοποιήσουν τα δεδομένα από τους ατμοσφαιρικούς αισθητήρες των αεροσκαφών με στόχο την πρόληψη ενάντια στις αναταράξεις.

Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια, ακόμα και αν αποφέρει καρπούς, δεν αποτελεί πανάκεια. Επί της ουσίας, στόχος είναι η αναγνώριση μοτίβων και συνεπώς η εξαγωγή πιθανοτήτων για το σε ποιες περιοχές-ζώνες από τις οποίες διέρχονται τα αεροσκάφη είναι πιθανότερο να συμβούν απότομες και απρόβλεπτες αλλαγές στους ανέμους.

Υπάρχει πάντως τρόπος να διασφαλιστεί ότι κανείς δεν θα τραυματιστεί, βάσει των λεγόμενων του Hassan Shahidi, CEO της Flight Safety Foundation. Πράγματι, όσοι φορούσαν ζώνη στις πτήσεις αυτές δεν τραυματίστηκαν.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΝΧ

Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Aργή επανεκκίνηση αεροδρομίων και τραπεζών μετά το «μπλακ άουτ»

Αποκαθίστανται σταδιακά σήμερα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν χθες από την κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων παγκοσμίως επηρεάζοντας τη λειτουργία αεροδρομίων, αεροπορικών εταιριών, τραπεζών, μέσων ενημέρωσης και…

Αποκτήστε το τεύχος Ιουνίου 2024
Βραβεία Ευκράντη: Οι πρωταγωνιστές της ελληνικής Ναυτιλίας