![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407221120060899-900x600.jpg)
Mία ακόμα έκκληση για τον τερματισμό των επιθέσεων σε πλοία και ναυτικούς που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν έκαναν τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ.
Σε ψήφισμα που εγκρίθηκε στο Λονδίνο, η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του ΙΜΟ καταδίκασε τις επιθέσεις ως «παράνομες και αδικαιολόγητες», οι οποίες αποτελούν άμεση απειλή για την ελευθερία της ναυσιπλοΐας σε μία από τις πιο κρίσιμες πλωτές οδούς του κόσμου, ενώ προκαλούν σημαντικές διαταραχές στο περιφερειακό και παγκόσμιο εμπόριο.
Πρόκειται για το πρώτο ψήφισμα που υιοθετείται από τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ για το θέμα αυτό από τότε που οι Χούθι κατέλαβαν το «MV Galaxy Leader» τον Νοέμβριο του 2023. Έκτοτε, έχουν πραγματοποιηθεί περίπου 50 επιθέσεις σε πλοία, με αποτέλεσμα ναυτικοί να χάσουν τη ζωή τους ενώ τα 25 μέλη του πληρώματος του «Galaxy Leader» παραμένουν σε ομηρία. Η επιτροπή ζήτησε την άμεση και άνευ όρων απελευθέρωσή τους.
Η επιτροπή καλεί σε ειρηνικό διάλογο και διπλωματία για την επίλυση της κρίσης. Ειδικότερα, κάλεσε κάθε μέρος που μπορεί να έχει επιρροή στους Χούθι να χρησιμοποιήσει την επιρροή αυτή με στόχο τον τερματισμό των επιθέσεων. Τόνισε επίσης ότι και τα 176 κράτη-μέλη του ΙΜΟ είναι υποχρεωμένα να αποτρέψουν την άμεση ή έμμεση προμήθεια όπλων και συναφούς υλικού στους Χούθι, στο πλαίσιο του στοχευμένου εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ.
Ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ σχολίασε: «Τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ καταδικάζουν απερίφραστα αυτές τις επιθέσεις. Η ναυτιλιακή βιομηχανία στηρίζει τις αλυσίδες εφοδιασμού που αποτελούν τη σανίδα σωτηρίας των εθνών και των πληθυσμών σε όλο τον κόσμο. Οι αθώοι ναυτικοί και τα εμπορικά πλοία που μεταφέρουν βασικές προμήθειες θα πρέπει να μπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα, χωρίς να παρεμποδίζονται από γεωπολιτικές εντάσεις. Καλώ όλες τις κυβερνήσεις και τους αρμόδιους οργανισμούς να παράσχουν τη μέγιστη δυνατή βοήθεια για την εξεύρεση λύσης σε αυτή την κρίση».
Το ψήφισμα, το οποίο εγκρίθηκε στις 23 Μαΐου, ενθαρρύνει τους διαχειριστές πλοίων να αξιολογούν προσεκτικά τη φύση και το απρόβλεπτο των πρόσφατων γεγονότων, καθώς και το ενδεχόμενο συνέχισης των επιθέσεων στην περιοχή, όταν προγραμματίζουν τα ταξίδια πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μνημόνιο Κατανόησης για την κατασκευή ενός νέου καλωδιακού συστήματος οπτικών ινών που θα συνδέσει την Ελλάδα με τη Σαουδική Αραβία υπέγραψαν η Grid Telecom,…
Δυναμικά συνεχίζονται οι παραγγελίες διεθνώς, με τις ημερομηνίες παράδοσης των πλοίων να μετατίθενται ολοένα και πιο κοντά στο 2028 για τα bulk carriers, tankers…
Στην ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan στην θάλασσα του Ισραήλ προχωρεί η Energean, η οποία γνωστοποίησε σήμερα το πρωί στα χρηματιστήρια του Λονδίνου…
Η ενίσχυση της σινορωσικής συνεργασίας με επίκεντρο την Αρκτική συνεχίζει να προβληματίζει τις ΗΠΑ, καθώς η κλιματική αλλαγή σταδιακά μετατρέπει την περιοχή αυτή σε…
Ετήσια ανάπτυξη +2,1% το 2024, οριακά υψηλότερη έναντι του 2023, με ώθηση από την ενίσχυση των επενδύσεων (+14,1%, πάγιες επενδύσεις +9,7%) και την ανθεκτική…
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η πλειονότητα των λιμένων στις ΗΠΑ, και όχι μόνο, ήρθε αντιμέτωπη με ένα πρωτοφανές αδιέξοδο. Καθώς η συμφόρηση στους…
Ένα «βουνό» σόγιας πρόκειται να σχηματιστεί σύντομα στην Κίνα, καθώς τον Ιούλιο αναμένεται να καταγραφεί ρεκόρ εισαγωγών σόγιας. Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Kpler στα…
Σε συμφωνία για την εξαγορά της νορβηγικής εταιρείας διαχείρισης bulk carriers Norlat Shipping, η οποία ειδικεύεται στη μεταφορά δασικών προϊόντων και άλλων χύδην εμπορευμάτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ