
Την ιδιαίτερη σημασία να ανακτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση την οικονομική της ισχύ έναντι άλλων διεθνών οικονομιών όπως αυτές των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας, ανέδειξαν οι ομιλητές στην εκδήλωση για το παρόν και το μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που διοργάνωσε ο ΣΕΒ ενόψει των Ευρωεκλογών την Πέμπτη 23 Μαΐου, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Στην εκδήλωση που είχε ως θέμα «Ευρωεκλογές 2024: Ο κόσμος αλλάζει. Η Ευρώπη μπορεί;», συναντήθηκαν και συζήτησαν ο κ. Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, Πρόεδρος ΔΣ ΣΕΒ, Αντιπρόεδρος ERT και ο κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΣΕΒ, Πρόεδρος Eurometaux, με συντονιστή τον κ. Αλέξη Παπαχελά, Διευθυντή της εφημερίδας «Καθημερινή».
Στη συζήτηση κυριάρχησε η κριτική προς τις πρακτικές της Ευρώπης και ιδιαίτερα στη γραφειοκρατία των Βρυξελλών.
Ο κ. Μυτιληναίος στάθηκε στο ότι η ενιαία αγορά στην ουσία καταργείται από τις ισχυρότερες χώρες της Ευρώπης, μέσω των επιδοτήσεων στις επιχειρήσεις. Ωστόσο, ο κ. Παπαλεξόπουλος εμφανίστηκε πιο αισιόδοξος αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι το σύστημα των Βρυξελλών σηκώνει «μερεμέτια».
Πάντως κοινή παραδοχή υπήρξε πως «η Ευρώπη είναι το σπίτι μας», και παρά το ότι, σύμφωνα με τον κ. Μυτιληναίο, το πρόβλημα της Ευρώπης είναι δομικό, ενώ κανένα από τα μεγάλα ευρωπαϊκά κόμματα δεν ασχολείται σχετικά, ο ίδιος ξεκαθάρισε «αλίμονό μας αν συμβεί κάτι στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα, δεν διανοούμαι Ελλάδα της δραχμής ή Ελλάδα εκτός Ευρώπης. Τα θέματα τότε θα ήταν άλλης τάξης, θα ήταν εθνικά».
Σε ό,τι αφορά τις ευρωεκλογές όλοι συμφώνησαν ότι θα ενισχυθεί η αντισυστημική ψήφος, με τον κ. Μυτιληναίο να χαρακτηρίζει «Eurovision» την προεκλογική εκστρατεία όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Επίσης, στη συζήτηση αναδείχθηκαν και οι απειλές που αντιμετωπίζει η Ευρώπη τόσο στον τομέα της Ενέργειας όσο και σε αυτόν της άμυνας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ