Ο Ινδός επιφανής επιχειρηματίας Γκαουτάμ Αντάνι κατηγορήθηκε ότι πουλάει χαμηλής ποιότητας άνθρακα σε υψηλές τιμές.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος Adani κατηγορείται ότι πλάσαρε στην αγορά άνθρακα χαμηλής ποιότητας ως πολύ ακριβότερο και πιο καθαρό καύσιμο στη δημόσια εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας της Ινδίας.
Αυτό επικαλείται δημοσίευμα των Financial Times, φέρνοντας στην επιφάνεια νέα στοιχεία στις καταγγελίες για μακροχρόνια απάτη στο εμπόριο άνθρακα.
Τα έγγραφα αυτά εξασφάλισαν οι FT από το Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP) και προσθέτουν μια περιβαλλοντική διάσταση στις κατηγορίες για διαφθορά που σχετίζονται με τον ινδικό επιχειρηματικό όμιλο.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, τα στοιχεία που εξετάστηκαν φέρεται να υποδηλώνουν ότι ο όμιλος Adani πιθανώς να κερδοσκόπησε σε βάρος του περιβάλλοντος, καθώς η χρήση άνθρακα χαμηλής ποιότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σημαίνει ότι πρέπει να καεί περισσότερο καύσιμο.
Τα σχετικά τιμολόγια μάλιστα δείχνουν ότι τον Ιανουάριο του 2014 ο όμιλος Adani αγόρασε ινδονησιακό φορτίο άνθρακα που αναφέρεται ότι περιείχε 3.500 θερμίδες ανά κιλό. Το ίδιο φορτίο πωλήθηκε στην εταιρεία παραγωγής και διανομής Tamil Nadu (Tangedco) ως άνθρακας 6.000 θερμίδων, δηλαδή μιας από τις πιο ακριβές ποιότητες.
Ο όμιλος Adani φαίνεται να έχει υπερδιπλασιάσει τα χρήματά του μέσα από αυτή τη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένων και των εξόδων μεταφοράς.
Οι FT έχουν βρει έγγραφα για άλλες 22 αποστολές άνθρακα το 2014, στις οποίες συμμετείχαν τα ίδια μέρη που υποδηλώνουν ένα παρόμοιο μοτίβο όσον αφορά την ψευδή δήλωση της ποιότητας του άνθρακα.
Ο όμιλος Adani προμηθεύτηκε τον άνθρακα στην Ινδονησία από όμιλο εξόρυξης γνωστό για την παραγωγή άνθρακα χαμηλών θερμίδων, σε τιμές για καύσιμα χαμηλής ποιότητας. Τα φορτία αυτά παρέδωσε σε πολιτεία της Ινδίας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, στο πλαίσιο σύμβασης για ακριβά καύσιμα υψηλής ποιότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έφυγε από τη ζωή την Κυριακή 21 Ιουλίου ένας σημαντικότατος εκπρόσωπος της ελληνικής αλλά και διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, ο Σπύρος Μ. Πολέμης. Την είδηση…
Η υιοθέτηση των αρχών της βιωσιμότητας αποτελεί παγκόσμια προτεραιότητα για την αειφόρο ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Η Δ. Κορωνάκης ΑΒΕΕ αναγνωρίζοντας…
H αμμωνία παραμένει μία από τις πιο πιθανές εναλλακτικές απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Ωστόσο κρίνεται απαραίτητη η συμφωνία των κυβερνητικών φορέων για τις προδιαγραφές των…
Σταθερά βήματα προς ένα πιο πράσινο αύριο συνεχίζει να πραγματοποιεί η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, καθώς ολοένα και περισσότερα πλοία είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού…
Καθώς η Ρωσία επιδιώκει να «απεξαρτηθεί» από τους λιμένες της Μαύρης Θάλασσας, όσον αφορά τις εξαγωγές σιτηρών, οι προσπάθειες διεύρυνσης των αλυσίδων εφοδιασμού της…
Στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής της εταιρείας, που στοχεύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό των δραστηριοτήτων της, με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, η CMA CGM…
Σε νέα εποχή αναμένεται να εισέλθει η παγκόσμια αγορά LNG ελέω ολοκλήρωσης τόσο ναυπηγήσεων πλοίων όσο και έργων υποδομών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης της…
Ευοίωνα διαφαίνονται τα σημάδια για την εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Embraer, σε μια αγορά που παραδοσιακά μονοπωλείται από δύο ισχυρούς παίκτες, τις εταιρείες Airbus και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ