![](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2024/07/202407261217349806-900x540.jpg)
Η Κίνα τα τελευταία χρόνια αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς ο ασιατικός γίγαντας έχει έρθει αντιμέτωπος με σωρεία κρίσεων, με χαρακτηριστική αυτή στον κλάδο ακινήτων.
Το Πεκίνο έχει θέσει ως στόχο την ανάπτυξη του κινεζικού ΑΕΠ κατά 5% φέτος, αν και ο στόχος αυτός συχνά αμφισβητείται. Το ΔΝΤ, για παράδειγμα, εκτιμά ότι η ανάπτυξη του κινεζικού ΑΕΠ θα αγγίξει το 4,6%. Σε κάθε περίπτωση, θα πρόκειται για μια ισχυρή ανάπτυξη, η οποία όμως αναμφίβολα δεν αγγίζει τα επίπεδα της δεκαετίας του 2010, όταν η ανάπτυξη έφτανε στο 7%. Έτσι, εγείρονται ανησυχίες για τη ζήτηση πρώτων υλών από την Κίνα και κατά συνέπεια για το θαλάσσιο εμπόριο.
H Διεθνής Ένωση Χάλυβα καταγράφει πτώση της κινεζικής ζήτησης κατά 3,3% το 2023, ενώ για το 2024 εκτιμά ότι θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα, αν και η παγκόσμια ζήτηση αναμένεται αυξημένη κατά 1,7%. Και ενώ σημειώνεται πλεονάζουσα παραγωγή, πολλοί παραγωγοί αναγκάστηκαν να εξαγάγουν χάλυβα σε τιμές κοντά στο κόστος παραγωγής. Η άνοδος των εξαγωγών από την Κίνα το 2023 και, κρίνοντας από τη μείωση των φορτώσεων στον Ατλαντικό, οι ροές από Άπω Ανατολή/Ειρηνικό είναι πιο ανταγωνιστικές σε σχέση με αυτές από τον Ατλαντικό και πιθανότατα σε ευνοϊκότερη θέση όσον αφορά τους περιορισμούς της Διώρυγας του Σουέζ.
Το μερίδιο της Κίνας στο διά θαλάσσης εμπόριο χάλυβα έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια και πλέον διαμορφώνεται στο 24%. Χώρες ανά τον κόσμο εκφράζουν τη δυσανασχέτησή τους για τον φτηνό χάλυβα της Κίνας που κατακλύζει την αγορά, ωστόσο οι δασμοί δεν θα πρέπει να αποτελούν πανάκεια, δεδομένου του υψηλού πληθωρισμού σήμερα. Οι ΗΠΑ πρόσφατα ανακοίνωσαν σημαντικές αυξήσεις των δασμών, ακολουθώντας το Μεξικό τη Χιλή και τη Βραζιλία.
Στο μεταξύ, η βιομηχανία χάλυβα συνεχίζει να προσφέρει ισχυρή στήριξη στα μικρότερα bulk carriers, σε όρους ζήτησης εκφρασμένης σε τονομίλια. Από τα Ultramaxes έως τα Handysizes, το ποσοστό της ζήτησης που αποδίδεται στις χαλυβουργίες βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, που είχαν παρατηρηθεί για τελευταία φορά το 2015, στο απόγειο της τελευταίας εξαγωγικής έξαρσης. Έτσι, για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί, οι παρούσες ροές χάλυβα θα παρέχουν στήριξη στα μικρότερα bulkers, των οποίων η απόδοση της ναυλαγοράς το α’ τετράμηνο ήταν σημαντικά αυξημένη σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εταιρεία C&A Σταύρος Κασιδιάρης Α.Ε. σε συνεργασία με την ΕΛΤΡΑΚ Α.Ε. ολοκλήρωσε με επιτυχία ένα ακόμα έργο κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων ισχύος και…
Τελετή ονοματοδοσίας έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα στο ναυπηγείο Geoje Island στη Νότια Κορέα για τα δύο νεότευκτα της Maran Gas «Maran Gas…
Η ΟΛΘ Α.Ε. ενισχύει τις δυνατότητες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων ψυγείων, ενσωματώνοντας την αυτοματοποιημένη πλατφόρμα παρακολούθησης ψυγείων GRASP της RTE. Το προηγμένο αυτό σύστημα, σε συνδυασμό…
Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων SNCF υπέστη στη διάρκεια της νύχτας της Πέμπτης προς σήμερα Παρασκευή “μαζική επίθεση μεγάλης κλίμακας για την παράλυση” του δικτύου…
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναύλοι των containerships, παρότι ο σχετικός δείκτης της Drewry, WCI, σημείωσε πτώση της τάξεως του 2% την εβδομάδα με…
Ενώ η παραγωγή πετρελαίου από τον OPEC+ αυξάνεται, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ζήτησης και καθώς οι αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για πλεονασματική…
Στο πλαίσιο των συνεχόμενων ενεργειών για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) ανακοίνωσε πρόσφατα την πρόθεσή της να επενδύσει στην εταιρεία…
Tη δέσμευσή της να μη χρησιμοποιεί το Βόρειο Πέρασμα ως ναυτιλιακή οδό επανέλαβε η MSC με σχετική ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ