
Διεθνείς και ευρωπαϊκές ενώσεις που εκπροσωπούν φορτωτές, forwarders και διαχειριστές πλοίων εξέδωσαν επείγουσα προειδοποίηση προς όλες τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται στη μεταφορά εμπορευμάτων προς ή μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Νορβηγίας, της Ελβετίας ή της Βόρειας Ιρλανδίας, διά θαλάσσης, οδικώς ή σιδηροδρομικώς, προκειμένου να είναι έτοιμες για το νέο σύστημα ελέγχου εισαγωγών (ICS2) που θα αρχίσει να εφαρμόζεται από τον προσεχή Ιούνιο.
Οι εν λόγω ενώσεις από κοινού τονίζουν τη σημασία της νέας διαδικασίας ελέγχου και τον αντίκτυπό της στη διακίνηση εμπορευμάτων προς ή μέσω του ευρωπαϊκού τελωνειακού εδάφους διά θαλάσσης, οδικώς και σιδηροδρομικώς.
Η ενημέρωση σχετικά με την εφαρμογή των νέων απαιτήσεων είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς και η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το ICS2 θα επηρεάσει τις διάφορες οντότητες της αλυσίδας εφοδιασμού σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και με διαφορετικούς τρόπους, σημειώνουν.
Το ICS2 είναι ένα καθεστώς ενισχυμένης ασφάλειας και προστασίας, που θεσπίστηκε από κοινού από τις τελωνειακές αρχές στην ΕΕ, το οποίο απαιτεί την παροχή συγκεκριμένων στοιχείων για τα εισαγόμενα εμπορεύματα πριν από τη φόρτωση ή πριν από την άφιξη στα σύνορα της ΕΕ. Οι απαιτήσεις εισήχθησαν για το αεροπορικό φορτίο κατά τη διάρκεια του 2023 και θα επεκταθούν στις θαλάσσιες μεταφορές από τον Ιούνιο του 2024 και για τις εισαγωγές που φτάνουν οδικώς ή σιδηροδρομικώς το 2025.
Οι φορείς εκπροσώπησης του ευρύτερου τομέα των logistics καλούν τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται στη διακίνηση εμπορευμάτων στην ΕΕ να αρχίσουν τις προετοιμασίες τους για την επέκταση του ICS2 τώρα και να αναζητήσουν περαιτέρω πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα επηρεαστούν.
«Η μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του ICS2 θα έχει ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις και διαταραχές στις εισαγωγές της ΕΕ και, ενδεχομένως, πρόστιμα και κυρώσεις για τα πρόσωπα που είναι υπεύθυνα για την υποβολή των δεδομένων ασφάλειας και προστασίας στο ICS2», καταλήγουν στην ανακοίνωσή τους οι World Shipping Council, International Federation of Freight Forwarders Associations, Global Shippers Forum, European Community Association of Ship Brokers and Agents, European Community Shipowners’ Associations, European Associations for Forwarding, Transport, Logistics and Customs Services, European Shippers Council και International Road Transport Union.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της Ελλάδας, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας βασικών ελληνικών…
Τελευταία Ενημέρωση: 23/04 – 13.58 Ισχυρός σεισμός 6,2 βαθμών σημειώθηκε σήμερα κοντά στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε η υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων της…
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World…
Στην κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο Ceyhan στα Άδανα της Τουρκίας προχωρά η Stolthaven Terminals, θυγατρική της νορβηγικής Stolt-Nielsen, σε συνεργασία με τη…
Τα ινδικά διυλιστήρια συνεχίζουν να εισάγουν ασταμάτητα το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, από πλευράς κόστους, ρωσικό αργό. Το γεγονός αυτό, υποστηρίζει δημοσίευμα του Reuters, ώθησε το…
Ευοίωνα είναι τα μηνύματα για τη ναυσιπλοΐα στον Ρήνο, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα συνέβαλαν στη σημαντική άνοδο…
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Το ανελέητο οικονομικό σφυροκόπημα των ΗΠΑ στο Ιράν συνεχίζεται, με την Ουάσιγκτον να θέτει στο στόχαστρο και το LPG. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ