Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου, Διοικητή και Προέδρου του Δ.Σ. του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ο κ. Τσαγκαρόπουλος συνομιλεί με τα Ναυτικά Χρονικά για τη νέα σελίδα του ΝΑΤ, τη ναυτική εκπαίδευση στην Ελλάδα και τον ρόλο του σύγχρονου ναυτικού.
1. Ποια είναι τα κυριότερα θέματα που απασχολούν σήμερα το ΝΑΤ; Σε ποιους τομείς δραστηριοποιείται πλέον, δεδομένης της ενοποίησης του ασφαλιστικού ταμείου με τον ΕΦΚΑ;
Το ΝΑΤ, ο πρώτος ασφαλιστικός φορέας της Ευρώπης, εξακολουθεί να λειτουργεί ως Αυτοτελές Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου για τις μη ασφαλιστικές αρμοδιότητές του, διατηρώντας την αυτοτέλειά του έναντι του e-ΕΦΚΑ. Τα τελευταία τρία χρόνια καταφέραμε να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά προβλήματα και την απαξίωση του φορέα που προκάλεσε ο νόμος Κατρούγκαλου. Με αυτόν τον τρόπο το ΝΑΤ μηδένισε πρώτο τις χιλιάδες εκκρεμότητες στις κύριες, στις επικουρικές συντάξεις και στα εφάπαξ, ενώ ταυτόχρονα μείωσε θεαματικά τους χρόνους απονομής στις νέες αιτήσεις, μηδενίζοντας και τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του. Βασική μας στόχευση πλέον είναι η ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μας στους ναυτικούς και στη ναυτιλία, μέσα από τη συμμετοχή μας στην ψηφιακή μετάβαση και στην περαιτέρω ανάπτυξη διαλειτουργικοτήτων με όλους τους συναρμόδιους φορείς και υπουργεία.
2. Σας προβληματίζει η μείωση του ελληνικού στόλου και άρα οι δυνατότητες απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών;
Η κυβέρνηση έχει ήδη λάβει μια σειρά από μέτρα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της ελληνικής σημαίας αλλά και της προβολής του ναυτικού επαγγέλματος. Ήδη, υπό τις οδηγίες της υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Δόμνας Μιχαηλίδου, έχουμε επεξεργαστεί ένα πλάνο σημαντικών δράσεων, που πιστεύουμε ότι θα συμβάλουν σημαντικά στην ευόδωση της εθνικής προσπάθειας να προσελκύσουμε περισσότερους νέους στο ναυτικό επάγγελμα.
3. Πώς αντιμετωπίζετε τις περιπτώσεις συνταξιούχων ναυτικών του ΝΑΤ που εξακολουθούν να εργάζονται;
Οι συνταξιούχοι ναυτικοί περιλαμβάνονται και αυτοί από τις ευεργετικές διατάξεις που νομοθέτησε η κυβέρνηση και οι οποίες προβλέπουν τη διακοπή της περικοπής των συντάξεων των απασχολούμενων συνταξιούχων. Φυσικά, στην περίπτωση της επανάληψης του ναυτικού επαγγέλματος, εξακολουθούν να ισχύουν οι προβλέψεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
4. Τι καινούργιο φέρνει το myNAT στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων ναυτικών; Σχεδιάζετε αντίστοιχες πρωτοβουλίες;
Η πρώτη υλοποίηση της εφαρμογής myNAT, με την απεικόνιση της θαλάσσιας υπηρεσίας των ναυτικών, αποτυπώνει στην πράξη τη νέα πορεία του Οργανισμού μας και τη νέα εποχή για τις υπηρεσίες που προσφέρει στον Έλληνα ναυτικό.
Σκοπός της mobile εφαρμογής, που θα είναι διαθέσιμη για τις κινητές συσκευές όλων των ναυτικών, σε περιβάλλοντα Android και iOS, είναι:
– Η εμφάνιση ιστορικού υπηρεσίας.
– Η αναλυτική πληροφορία των υπηρεσιών (συνολικές ημέρες υπηρεσίας, ημέρες ανά έτος, ιστορικό υπηρεσιών κατά χρονικό εύρος, κ.λπ.).
– Η δημιουργία και η αποθήκευση σε pdf αρχείο, και
– Η εξαγωγή στατιστικών στοιχείων βασισμένων σε φίλτρα (διάστημα απασχόλησης ανά τύπο πλοίου, όνομα πλοίου, ειδικότητα απασχόλησης, πληροφορίες αποδοχών και εισφορών, ημέρες πραγματικής υπηρεσίας, ημέρες αδείας κ.ά.).
Φυσικά, αυτή η πρώτη υλοποίηση είναι μόνο η αρχή. Σύντομα η εφαρμογή θα εμπλουτιστεί με πρόσθετες δυνατότητες -ενδεικτικά αναφέρω τη δυνατότητα εμφάνισης των στοιχείων εξαγοράς υπηρεσίας-, ενώ σχεδιάζουμε και άλλες σύγχρονες υπηρεσίες προς τους ναυτικούς και τις ναυτιλιακές εταιρείες με τη συνδρομή των Υπουργείων Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Και επειδή τίποτε από όλα αυτά δεν ήταν αυτονόητο μέχρι πριν από δύο με τρία χρόνια, όταν το ΝΑΤ χρησιμοποιούσε πειρατικό λογισμικό και υπολογιστές προηγούμενου αιώνα, είμαστε υπερήφανοι που ο αρχαιότερος και ιστορικότερος ασφαλιστικός φορέας της χώρας μας κατάφερε να αντιμετωπίσει παθογένειες του παρελθόντος και να κάνει πράξη τη νέα πορεία προς ένα δημιουργικό μέλλον, με σύγχρονες υπηρεσίες για τους ανθρώπους της κορυφαίας ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο!
Απόσπασμα από τη συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Τσαγκαρόπουλου στο τεύχος Μαρτίου των Ναυτικών Χρονικών. Μπορείτε να διαβάσετε το τεύχος Μαρτίου πατώντας εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε νέα εποχή εισέρχεται αισίως ο λιμένας του Αμβούργου διά χειρός MSC, καθώς ο ελβετικός κολοσσός των logistics ολοκλήρωσε πρόσφατα την εξαγορά μετοχών της…
Στο τεύχος της 15ης Ιουνίου 1969, τα Ναυτικά Χρονικά παρουσίασαν το νεότευκτο πλοίο μεταφοράς τσιμέντου «Ανδρέας Ν. Χατζηκυριάκος», το οποίο είχε πρόσφατα ναυπηγηθεί στα…
Τραγωδία σημειώθηκε στον ποταμό Νίγηρα, στην κεντρική Νιγηρία, όταν πλοιάριο που μετέφερε κυρίως εμπόρους ανατράπηκε, αφήνοντας πίσω του τουλάχιστον 27 νεκρούς, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Η συνεχής «φθορά» των ναύλων των LNG carriers δεν προκαλεί πλέον έκπληξη, με την εβδομάδα με πέρας την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου να αποτελεί ακόμα…
Οι Γερμανοί εργάζονται λιγότερο από όλους τους Ευρωπαίους, ενώ, αντιθέτως πιο σκληρά εργαζόμενοι είναι οι Πολωνοί και οι Έλληνες, σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού…
Σημάδια σταθερότητας καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει μερική πτώση της τάξεως του 2% την εβδομάδα…
Η είδηση ότι η Ουάσιγκτον εξετάζει περαιτέρω περιορισμούς στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων προκαλεί την αντίδραση του Πεκίνου, το οποίο προειδοποιεί ότι θα προβεί στις απαραίτητες…
Την οικοδόμηση ενός στόλου πλοίων εναλλακτικών καυσίμων συνεχίζει δυναμικά η Maersk, η οποία ανακοίνωσε την παραλαβή και την τελετή ονοματοδοσίας του «A.P. Møller». Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ