Η ρωσική οικονομία φάνηκε περισσότερο ανθεκτική απ’ ό,τι προβλεπόταν και θα συνεχίσει φέτος να αναπτύσσεται παρά τις δυτικές κυρώσεις, ενώ ο πόλεμος στη Γάζα επιβαρύνει τις χώρες της περιοχής, σύμφωνα με τις νέες προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΕΤΑΑ, BERD, EBRD).
Η ΕΤΑΑ, η οποία διεξάγει μέχρι και την Πέμπτη 16 Μαΐου, την ετήσια συνέλευσή της στο Γερεβάν της Αρμενίας, έδωσε στη δημοσιότητα νέες προβλέψεις για την ανάπτυξη για το σύνολο των περιφερειών τις οποίες καλύπτει.
«Πιστεύω πως δεν ήταν ρεαλιστικό να περιμένουμε ότι οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας θα οδηγούσαν σε μια βαθιά οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση, όπως πολλοί το ήλπιζαν», σχολίασε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο η Μπεάτα Γιαβόρτσικ, επικεφαλής οικονομολόγος της ΕΤΑΑ.
Η Ρωσία, η οποία γνώρισε πέρυσι οικονομική ανάπτυξη 3,6%, αναμένεται ότι θα καταγράψει φέτος άνοδο του ΑΕΠ της κατά 2,5%, δηλαδή 1,5% περισσότερο απ’ ό,τι είχε προβλεφθεί το Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τις τελευταίες προβολές της ΕΤΑΑ. Η ρωσική οικονομία βρίσκεται πλέον πάνω από τα επίπεδα στα οποία βρισκόταν προ του πολέμου στην Ουκρανία.
Ωστόσο, οι κυρώσεις, ακόμα κι αν δεν λειτουργούν τέλεια, έχουν περιορίσει τις ρωσικές εισαγωγές τεχνολογίας και προστίθενται στην αποχώρηση πολυεθνικών καθώς και στην έξοδο εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού.
Ο αντίκτυπος των κυρώσεων φαίνεται ήδη στις ζημιές ρεκόρ που ανακοινώθηκαν στην αρχή του μήνα από τη γιγάντια ρωσική εταιρεία ενέργειας Gazprom, ανέφερε η Γιαβόρτσικ. «Μεσοπρόθεσμα η ρωσική ανάπτυξη θα είναι κατώτερη αυτού που θα ήταν αν δεν υπήρχαν οι κυρώσεις», υπογράμμισε.
Η ΕΤΑΑ καλύπτει επίσης χώρες της νότιας και της ανατολικής Μεσογείου. Μολονότι η οικονομία αυτής της ζώνης αναμένεται να αυξηθεί φέτος, η αύξηση θα είναι μικρότερη απ’ ό,τι προβλεπόταν, λόγω καθυστερήσεων στα μεγάλα προγράμματα δημόσιων επενδύσεων στην Αίγυπτο και εξαιτίας του πολέμου στη Γάζα.
Αίγυπτος και Διώρυγα του Σουέζ
Η επέκταση της σύγκρουσης με την έμμεση συμμετοχή των ανταρτών Χούθι οδήγησε σε μείωση της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα και κατ’ επέκταση σε μείωση των διελεύσεων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ. Η σημαντικότατη ναυτιλιακή αρτηρία αποτελεί κύρια πηγή εσόδων για την Αίγυπτο.
Πάντως, η απώλεια εσόδων υπερκαλύφθηκε από πρόσφατες δεσμεύσεις διεθνών εταίρων, ιδιαίτερα του ΔΝΤ, το οποίο χορήγησε το Μάρτιο επιπλέον δάνεια 5 δισ. δολαρίων στην Αίγυπτο.
Τέλος, «Ο αρνητικός αντίκτυπος της σύγκρουσης στον τουρισμό στην Ιορδανία και το Λίβανο μπορεί να έχει διάρκεια», επισημαίνει ο θεσμός σε ανακοίνωσή του.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επτά μελέτες για τον εξηλεκτρισμό των πλοίων κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού στα λιμάνια Πειραιά, Ηγουμενίτσας, Ραφήνας, Βόλου, Θεσσαλονίκης, Λαυρίου και Ηρακλείου έχουν ήδη…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη…
Το πλοίο Guang Rong, μήκους 103 μέτρων με σημαία Κύπρου, προσάραξε στην ακτή της Τοσκάνης, στην περιοχή Μαρίνα Ντι Μάσα. Το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο,…
Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου, το Propeller Club Πειραιά διοργάνωσε την ετήσια εκδήλωσή του για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα…
Νέο κέντρο ελέγχου για τη διαχείριση της παραγωγής ενέργειας από το συνεχώς αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αιολικών, φωτοβολταϊκών και υδροηλεκτρικών έργων του Ομίλου ΔΕΗ στη Ρουμανία…
Μικρό αεροσκάφος που μετέφερε εργαζόμενους στον πετρελαϊκό τομέα στην πολιτεία Γιούνιτι του Νοτίου Σουδάν συνετρίβη την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη…
Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο»…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες στην ψηφιακή εποχή με την υπογραφή μνημονίου κατανόησης (MoU) από τον DNV, την HD Hyundai Mipo (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ