
Η ιρανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι άφησε ελεύθερα όλα τα μέλη του πληρώματος του υπό πορτογαλική σημαία πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries, σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά την κατάληψή του κοντά στο Στενό του Ορμούζ από δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης.
«Όλα τα μέλη του πληρώματος αφέθηκαν ελεύθερα για ανθρωπιστικούς λόγους και μπορούν να επιστρέψουν στις χώρες τους», είπε ο ιρανός υπουργός Εξωτερικών Χοσεΐν Αμίρ Αμπντολαχιάν σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον εσθονό ομόλογό του Μάργκους Τσάχκνα, σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων ISNA.
Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας υποστήριξε ωστόσο ότι η κατάληψη του πλοίου έγινε δικαιολογημένα και σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα, αφού το MSC Aries είχε απενεργοποιήσει το σύστημα εντοπισμού, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.
Παρότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών MSC Aries φέρει πορτογαλική σημαία, ιρανοί αξιωματούχοι λένε πως έχει ισραηλινούς ιδιοκτήτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλοίο επέβαιναν 17 ναυτικοί, εκ των οποίων ένας Ινδός είχε αφεθεί ελεύθερος στις 18 Απριλίου. Το Ιράν δεν έχει διευκρινίσει εάν σκοπεύει – και πότε – να απελευθερώσει το πλοίο.
Η κατάληψη του MSC Aries από δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης την 13η Απριλίου θεωρήθηκε ως ένα από τα πρώτα αντίποινα της Τεχεράνης μετά το ισραηλινό πλήγμα στο προξενικό τμήμα της ιρανικής πρεσβείας στη Δαμασκό, που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ιρανούς στρατιωτικούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ