Η ιρανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι άφησε ελεύθερα όλα τα μέλη του πληρώματος του υπό πορτογαλική σημαία πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Aries, σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά την κατάληψή του κοντά στο Στενό του Ορμούζ από δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης.
«Όλα τα μέλη του πληρώματος αφέθηκαν ελεύθερα για ανθρωπιστικούς λόγους και μπορούν να επιστρέψουν στις χώρες τους», είπε ο ιρανός υπουργός Εξωτερικών Χοσεΐν Αμίρ Αμπντολαχιάν σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον εσθονό ομόλογό του Μάργκους Τσάχκνα, σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων ISNA.
Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας υποστήριξε ωστόσο ότι η κατάληψη του πλοίου έγινε δικαιολογημένα και σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα, αφού το MSC Aries είχε απενεργοποιήσει το σύστημα εντοπισμού, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή.
Παρότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτιών MSC Aries φέρει πορτογαλική σημαία, ιρανοί αξιωματούχοι λένε πως έχει ισραηλινούς ιδιοκτήτες. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλοίο επέβαιναν 17 ναυτικοί, εκ των οποίων ένας Ινδός είχε αφεθεί ελεύθερος στις 18 Απριλίου. Το Ιράν δεν έχει διευκρινίσει εάν σκοπεύει – και πότε – να απελευθερώσει το πλοίο.
Η κατάληψη του MSC Aries από δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης την 13η Απριλίου θεωρήθηκε ως ένα από τα πρώτα αντίποινα της Τεχεράνης μετά το ισραηλινό πλήγμα στο προξενικό τμήμα της ιρανικής πρεσβείας στη Δαμασκό, που είχε στοιχίσει τη ζωή σε επτά ιρανούς στρατιωτικούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ